Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pipper
Hej.

Jeg har jo købt sådan et tv og har lige et par spørgsmål.

1. Jeg skal have købt en extern harddisk. Det er vel ikke nødvendig at købe en mae strømforsyning. Den forbindes vel bare med et usb stik eller hva?

2. Hvis jeg vil bruge internet delen i tv'et skal jeg jo have en trådløs router eller hvad det nu hedder. Hvilken en kan i anbefale?

3. Jeg syntes der er meget hakken ved panoreringer. Oplever
i det samme?

4. Skal IFC være slået til eller fra.?

5. Der er noget der hedder opløsning, den står til middel hos mig. Er det den rigtige indstilling.?

mvh
Af BrianH
1) Det kommer sgu'da an på hvilken harddisk du køber. Der findes begge dele...

2) Du kunne også bare trække et netværkskabel over til tv'et. Hvis ikke du vil det, skal du have en Wi-Fi dongle og en router. Den her er en af de bedre, men fås også billigere. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=35 ... FAABC0527F

3) dunno
4) dunno
5) dunno, hvis ikke du forklarer nærmere, hvad der er hos dig der hedder opløsning.
Af BrianH
Når du vælger router, så husk at en router kører 24 timer i døgnet. Apparater der kører 24 timer i døgnet koster knap 20kr om året i strøm pr. Watt det bruger.

Så en 25 Watt router koster 500 kr om året, mens en 5 Watt router koster 100 kr i forbrug
Af pipper
1: de har en Iomega ext. hd i elgiganten til 389 kr. Der står den er USB drevet og kræver derfor ingen strømforsyning.
Kan jeg bruge den?

5. i indstillinger er der en der hedder "super opløsning"
Hvad skal den stå på. Den kan stå på FRA, MIDDEL, MAKSIMUM.
Af thansen
pipper skrev:1: de har en Iomega ext. hd i elgiganten til 389 kr. Der står den er USB drevet og kræver derfor ingen strømforsyning.
Kan jeg bruge den?
Hvis den er min. 160 GB og Mac 2TB så burde du kunne bruge den, er dog ikke helt klar over hvor meget strøm G20 kan levere til USB porten men har selv haft en mindre hdd 2,5" sat til uden problemer.
Af thansen
pipper skrev:Hej.

Jeg har jo købt sådan et tv og har lige et par spørgsmål.

3. Jeg syntes der er meget hakken ved panoreringer. Oplever
i det samme?

4. Skal IFC være slået til eller fra.?

mvh
Det hakker ikke her hos mig, jeg har IFC slået til da jeg synes det giver det bedste resultat.
Af pipper
Er der nogen der ved hvad 1 times optagelse fylder i GB.?

Har set på en 250 GB Hd. Jeg ved bare ikke om den hurtigt bliver for lille.
Af Grumpy Kiwi
Kan det passe at et G20 har ekstrem dårlig responstid hvis man ikke slår IFC til? Synes mine spil på PS3, ligner noget fra et gammelt CRT når jeg køre uden IFC,men slår man det til får man slår på f.eks sigtekorn.
Kan det være noget med noget indstilling der skal rodes med?
Af pipper
Grumpy Kiwi skrev:Kan det passe at et G20 har ekstrem dårlig responstid hvis man ikke slår IFC til? Synes mine spil på PS3, ligner noget fra et gammelt CRT når jeg køre uden IFC,men slår man det til får man slår på f.eks sigtekorn.
Kan det være noget med noget indstilling der skal rodes med?
Mit tv hakker også af helvedes til. Jeg kunne godt tænke mig at vide om flere har det probelm. Det er i sær noget noget bevæger sig vandret. Hvis en person går fra venstre mod højre sker det i ryk.
Har hørt at de nye panasonic har en responstid på 100 ms :p
Af Grumpy Kiwi
Ja, skulle man da tro :D Men nu reklamer de jo med at lige netop G20 er bedst til sport, så må man jo gå ud fra at det har meget lav Ms.

Men undre mig bare at mit gamle samsung led var meget bedre ang. billedet end det her. Er lige som om man har taget et skridt tilbage teknisk. Og er ikke lige det man går efter når man nu køber nyt tv.
Af pipper
Jeg har lige et lille problem mere :((

Hvordan kan det være at jeg nogen gange har en sort bjælke lodret ude i siderne og andre gange ikke.
Den er på mellem 0.5 og 1,5 cm bred.
Det er ikke altid den er der.

Det kan da ikke passe at jeg skal side og tilpasse billedet hver gang.
På mit andet tv stiller den sig selv, sådan at jeg ikke får de bjælker.
Af Grumpy Kiwi
Prøv at slå 16:9 overscan til. Har jeg gjort og det virker fint og så på fjernbetjeningen er der en knap ASPECT tryk på den og vælg den der hedder 16:9, så skulle du slippe for bjælker
Af pipper
Er der nogen der har fået det til at virke med at optage på en extern HD.?

Imens man optager en udsendelse, kunne man så godt bruge sin extern. decoder og se en anden kanal imens.

mvh
Af xcardman
extern. decoder

ja det kan du godt uden problemer, det er bare og slå den over på hdmi.
lidt synd de ikke bruger 2 tuner.

har selv en pvr med 2 tuner i, det er meget rart