badones skrev:Ved godt at der er nogle elendige sælgere inden for alle brancher, men måden du udtrykker dig på er da helt gal! Jeg arbejder i en Expert. Efter som jeg har med sagerne at gøre 40-50 timer om ugen og har gjort det i 7år, må jeg sige at have have en del mere forstand på det en dig! Jeg "lever og ånder" for tv og hifi! Og det gør du forhåbentlig også inden for det du arbejder med...
Ang priser: Expert er ikke en kapital kæde, dvs. hver butik har sin egen ejer (på nær et par butikker), så priserne er forskellige fra butik til butik. Prisen skal kunne stå mål med det produkt og den service man får. Jeg sælger ikke tv, men gode oplevelser, derfor forlanger jeg også en pris der står mål med min rådgivning og produkter. Vi er med hele vejen og ikke kun indtil produktet er købt, også bagefter!
Moralen er:
Man kan ikke svine HELE Expert til pga en dårlig oplevelse i en butik!
Cutter skrev:Fedt at dit Tv virker som det skal!
Og ja,,,der er sgu mange, rigtigt mange, sælgere der skudt i låget
Jeg kan slet ik' forstå hvordan man kan få sig selv til at arbejde i fx Expert,,, Hvis det var mig der tog røven på folk, hver eneste dag, med de tårnhøje priser og dårlig rådgivning, så ville jeg nok ha' en ret klam smag i munden, og min samvittighed var nok heller til at finde nogen steder,,!
Sidst jeg var i Expert (nogle uger siden) blev jeg også meget forkælet :-) Altså, jeg fik en supergod behandling i butikken. Ekspedienten gav sig god til til mig, forklarede en masse om de modeller de havde sat op.
Problemet er bare, at hele salgstalen blev mere og mere mystisk, eftersom sælger kun ville sælge Samsung LCD modellerne. Jeg er selv LCD mand, men spurgte alligevel til Plasma. Her fik jeg at vide det var noget skidt som man skulle holde sig fra. Dernæst spurget jeg til Sony's modeller. Her fik jeg at vide, at Sony var håbløs bagud i forhold til f.eks. Samsung, som sælger blev ved med at vende tilbage til :-)
Min konklusion:
Expert er omfattet af bonus ordninger, jo mere Samsung de kan sælge. Og de har åbenbart problemer med at skelne en alm. person, som er ligeglad med hvilke mærke han køber, og så undertegnet som går lidt mere op i billedkvalitet og features.
Så min lille Expert tur fik jeg ingenting ud af, ud over de var flinke i butikken. Men det kan man altså ikke leve af.
Det høre også med til historien, at jeg nævnte prisen helst skulle ligge i det område andre butikken sælger skærmene til. Med andre ord, jeg ville ikke betale en 10-20% overpris for skærmen hos Expert (pga. sælger er god til at forkæle mig,) i forhold hvad produkterne f.eks. koster i Fona, Bilka.. elgiganten.
Faktisk lavede jeg også en aftale med Expert om at låne en Samsung skærm, i forbindelse med køb af den. Men den aftale blev aldrig til noget, da Expert stak benene mellem halen, da jeg ikke ville betale mere end andre steder hehe :-)
Så jeg i Fona, Bilka.. elgiganten, bare ikke Expert igen!
SLL
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755