Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af badones
Må jeg anbefale Panasonic Plasma... O_O giver dig perfekte oplevelser hvis det er til rendyrket tv kiggeri... ;) til PC med mere er Sony jo også ok... men min holdning er at Sony LCD primært skal bruges til stil billeder. (lidt groft sagt! O_O )
Af Cutter
badones skrev:min holdning er at Sony LCD primært skal bruges til stil billeder. (lidt groft sagt! O_O )
Hvordan er du dog kommet frem til en så forkert virkelighed? :o
Af slagter
er ikke meget for Plasma... har ca 7000kr til et nyt tv og så har jeg set på de to
Af Supergris
Nu er det jo to forskellige størrelser af tv, du spørger til. Når det så er sagt, må man så spørge hvorfor, du ikke er til plasma???
Er det fordi, du har lyttet til alle de ukompotente sælgere, der arbejder mange af i radiobranchen?
Til under 5000 kr. kan man få et 42 " plasma, der leverer absolut et hæderligt billede, der slår de fleste LCD er af pinden.
Overvej desuden størrelse, da mange fortryder, når de opdager, de sagtens kunne have brugt en skærm, et nummer større!!!
Af Cutter
Det er helt fint at du "Supergris" syntes at alle (eller de fleste) LCD'er skulle smides langt væk og aldrig laves mere,,, Men nu har han lyst til et LCD, og behøver ikke at ha' samme mening som dig!

Måden Yakken spørger på, er da helt klart at mere behageligt.
Af lennon
Cutter skrev:Det er helt fint at du "Supergris" syntes at alle (eller de fleste) LCD'er skulle smides langt væk og aldrig laves mere,,, Men nu har han lyst til et LCD, og behøver ikke at ha' samme mening som dig!

For så vidt rigtigt. Det er bare meget få oplysninger som trådstarter bidrager med - mht brug og behov . Og med kun 4 indlæg, kunne det jo være at han ikke har orienteret sig så meget om kvalitet. Mange fravælger plasma ud fra uvidenhed og naive fordomme . Trådstarter kan ha mange gode grunde til at vælge Sony, - han må bare ikke tro at han får bedre billedkvalitet .
Af Cutter
lennon skrev: Trådstarter kan ha mange gode grunde til at vælge Sony, - han må bare ikke tro at han får bedre billedkvalitet .
Det kommer da så sandeligt an på hvilket Sony-Tv og hvilket Plasma-Tv man sammenligner med.
Af lennon
Cutter skrev:
lennon skrev: Trådstarter kan ha mange gode grunde til at vælge Sony, - han må bare ikke tro at han får bedre billedkvalitet .
Det kommer da så sandeligt an på hvilket Sony-Tv og hvilket Plasma-Tv man sammenligner med.
Korrekt. Men nu tog jeg udgangspunkt i samme prisklasse. Og om ikke andet så har plasmamarkedet den fordel, at der dybest set kun er gode produkter (læs : billedkvalitet) tilbage .
Af Supergris
Cutter skrev:Det er helt fint at du "Supergris" syntes at alle (eller de fleste) LCD'er skulle smides langt væk og aldrig laves mere,,, Men nu har han lyst til et LCD, og behøver ikke at ha' samme mening som dig!

Til Cutter: Synes du HELT misforstår, det jeg skriver!!!
Hvor har jeg skrevet, alle LCDer burde smides væk???
Hvorhenne synes du, jeg ikke spørger pænt???
Faktum er, at til tv og film-brug, er plasma langt at foretrække, både billed og pris-mæssigt!!!
For at få en billedkvalitet, der svarer til f.eks. Panasonic X10, skal man betale dobbelt pris, og jeg ville stadig vælge plasmaen, simpelthen fordi, jeg synes, de generelt giver mere naturlige billeder!
Grunden til jeg spurgte var netop, at trådstarter ikke skrev om behovet, men blot at det skulle være LCD. Denne overbevisning har mange " almindelige " danskere, blot fordi radiobranchen og medierne snakker om at plasma er yt.
Alle de, jeg har rådet til at købe en plasmaskærm, er blevet meget glade for det. Specielt fordi en ny skærm ikke behøver at koste en formue, for at vise et godt billede, i stedet for det unaturlige, som mange bliver draget af, når de står i butikken.
Af Cutter
Supergris skrev:

Til Cutter: Synes du HELT misforstår, det jeg skriver!!!
Hvor har jeg skrevet, alle LCDer burde smides væk???
Hvorhenne synes du, jeg ikke spørger pænt???
Faktum er, at til tv og film-brug, er plasma langt at foretrække, både billed og pris-mæssigt!!!
For at få en billedkvalitet, der svarer til f.eks. Panasonic X10, skal man betale dobbelt pris, og jeg ville stadig vælge plasmaen, simpelthen fordi, jeg synes, de generelt giver mere naturlige billeder!
Grunden til jeg spurgte var netop, at trådstarter ikke skrev om behovet, men blot at det skulle være LCD. Denne overbevisning har mange " almindelige " danskere, blot fordi radiobranchen og medierne snakker om at plasma er yt.
Alle de, jeg har rådet til at købe en plasmaskærm, er blevet meget glade for det. Specielt fordi en ny skærm ikke behøver at koste en formue, for at vise et godt billede, i stedet for det unaturlige, som mange bliver draget af, når de står i butikken.
Det var nu ikke fordi jeg ville gøre dig sur, eller ha' at du skulle føle dig stødt.

Der kan jo være flere grunde til at man vælger det ene frem for det andet,,, Slagter har jo lige skrevet, at han ikke er så meget til Plasma, og har ikke haft lyst til at uddybe hvorfor... Du spørger ham så igen, men med 3 spørgsmålstegn??? efter sig. Som om at det er helt hen i vejret at vælge et LCD-Tv,,,Og jo - der er helt sikkert mange andre der er bedre, end de to han har valgt. Men du kender jo ikke til hans behov, og ved ikke om han har læst Flatpanels anbefalinger.(det kunne jo være at han havde)
Så hvorfor presse sådan på!? Yakken har jo linket til deres anbefalinger.

Jeg kan personligt ikke holde ud at se på Fosfor-slør, eller høre den konstante brummen/summen, der er ved stort set alle Plasma-skærme.
Jeg har valgt Sony's 40z4500 da jeg skal spille PS3, tilslutte Sony-Handycam og Sony-surround og ikke mindst Sony-mobiltelefoner. Så kan jeg styrre det hele (eller næsten) fra en remote, og designet på produkterne passer sammen, det er jo rart.
Af Supergris
Har en 50 " LG PQ6000. Det siger ikke en lyd, og jeg har aldrig set skyggen af fosforslør!!!
Koster desuden kun 7000 kr..
Har skam ikke noget mod LCD, synes bare de er for dyre, hvis man skal have et billede, der kan måle sig med en fornuftig plasma, og plasma fravælger mange pga. de fordomme folk har, og som mange sælgere stadig prakker folk på!