Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cutter
Fedt at dit Tv virker som det skal!
Og ja,,,der er sgu mange, rigtigt mange, sælgere der skudt i låget !:(
Jeg kan slet ik' forstå hvordan man kan få sig selv til at arbejde i fx Expert,,, Hvis det var mig der tog røven på folk, hver eneste dag, med de tårnhøje priser og dårlig rådgivning, så ville jeg nok ha' en ret klam smag i munden, og min samvittighed var nok heller til at finde nogen steder,,!
Brugeravatar
Af Lerchenfeldt
Jeg lurer også på et 40W5500.. :)

Når det så er sagt, så er det p*sseirriterende, at skulle kæmpe sig igennem 250 andre forslag, plus fordele og ulemper ved LCD/Plasma, div. skærmstørrelser, samt Fanden og hans pumpestok !!

Alt for tit må man konstatere i diverse tråde, at der ikke svares på det spørgsmål som oprindeligt bliver stillet.. Eller at det hurtigt udvikler sig til diskussioner om dette og hint..

Hvis man har "luret" på en bestemt model, så er det vel fordi det er DEN model man er interesseret i og ikke andre, da man så nok havde spurgt om/til disse..

Som forholdsvis ny fladskærmsfreak, kan dette fora til tider, virke mere vildledende end vejledende.. Desværre.. O-O

Jeg ved at jeg får tæsk for dette indlæg, men synes at det var nødvendigt at komme med mit "pip"..
Af urbananen
Af de 2 du stiller op er det klart w5500 som er værd at hoppe på.
Den giver et ganske pænt billede. Derimod giver min gamle fars Z5500 nu et liiidt pænere og roligere billede synes jeg.. Men så kan man jo blive ved at gå op i pris.
Af Cutter
Lerchenfeldt skrev:Alt for tit må man konstatere i diverse tråde, at der ikke svares på det spørgsmål som oprindeligt bliver stillet.. Eller at det hurtigt udvikler sig til diskussioner om dette og hint..

Hvis man har "luret" på en bestemt model, så er det vel fordi det er DEN model man er interesseret i og ikke andre, da man så nok havde spurgt om/til disse..Jeg ved at jeg får tæsk for dette indlæg, men synes at det var nødvendigt at komme med mit "pip"..
Jeg kan ikke være mere enig 8)
Af Supergris
Kan ikke være mere UENIG!!!
Ofte er det folk, der ikke kender markedet og teknologierne, men blot har hørt noget sladder. Derfor!!!
Prøver blot på at lede dem på rette vej, hvis de ikke ved bedre...
Af cubexc
Lerchenfeldt skriver:
Alt for tit må man konstatere i diverse tråde, at der ikke svares på det spørgsmål som oprindeligt bliver stillet.. Eller at det hurtigt udvikler sig til diskussioner om dette og hint..

Hvis man har "luret" på en bestemt model, så er det vel fordi det er DEN model man er interesseret i og ikke andre, da man så nok havde spurgt om/til disse..
Jeg er fuldstændig enig. Jeg synes det er ærgerligt at trådstarteren ikke kan få ordentligt svar på det der bliver spurgt om. Ha' respekt for trådstarterens problemstilling. Personligt synes jeg at alt for mange tråde starter med lcd problemstillinger for efterfølgende at blive drejet over på plasma og omvendt.
Af lennon
Cutter skrev:
Lerchenfeldt skrev:Alt for tit må man konstatere i diverse tråde, at der ikke svares på det spørgsmål som oprindeligt bliver stillet.. Eller at det hurtigt udvikler sig til diskussioner om dette og hint..

Hvis man har "luret" på en bestemt model, så er det vel fordi det er DEN model man er interesseret i og ikke andre, da man så nok havde spurgt om/til disse..Jeg ved at jeg får tæsk for dette indlæg, men synes at det var nødvendigt at komme med mit "pip"..
Jeg kan ikke være mere enig 8)
Dybt uenig.
Denne tråd er et skoleeksempel på en tråd,hvor det er en borgerpligt at rådgive trådstarter. Han skriver jo intet om behov eller research. Altså må det da stå brugerne herinde frit for,at råde ham til køb , som ved alment brug ( TV og film ) giver en bedre billedkvalitet til prisen.
Af Supergris
Så burde trådstarteren måske komme med nogle flere overvejelser? Alene på størrelsen ville alle vel vælge W5500, så i mine øjne overhovedet ingen grund til at stille spørgsmålet, især da W5500 også er et bedre tv på papiret...

Trådstarter kommer med dette udlæg: " hej har kigget på de to Sony KDL-40W5500 eller SONY KDL37V5500

hvad skal jeg købe "

Ikke meget information hvad skærmen skal bruges til, hvad han prioriterer osv..
Desuden står der kun, at han har kigget på de 2 nævnte skærme, men hvorfor betale mere for en dårligere skærm, blot på grund af noget man har hørt, hvis formålet blot er, at kunne se noget godt tv og film???
Af xcardman
en grund til jeg ikke gider og anbefale noget tv.

trådstarter har kigget på to tv og ellers ingen anden information.
hvad kan man bruge det til

man skriver vil på et forrum for et få nogle gode råd.
der er jo 1000 tv og vælge i mellem.
så ens behov først og derefter vælge et tv som passer netop til de behov.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
VI kan også bare vente på at trådstarter vender tilbage med lidt mere information? Det behøver ikke blive til et problem, at der foreslås andre modeller.
Brugeravatar
Af Lerchenfeldt
[quote="yakken"]VI kan også bare vente på at trådstarter vender tilbage med lidt mere information? Det behøver ikke blive til et problem, at der foreslås andre modeller.[/quote]

Mod. har talt..

Jeg undskylder mit indlæg.. ::l
Af badones
Ved godt at der er nogle elendige sælgere inden for alle brancher, men måden du udtrykker dig på er da helt gal! Jeg arbejder i en Expert. Efter som jeg har med sagerne at gøre 40-50 timer om ugen og har gjort det i 7år, må jeg sige at have have en del mere forstand på det en dig! Jeg "lever og ånder" for tv og hifi! Og det gør du forhåbentlig også inden for det du arbejder med...
Ang priser: Expert er ikke en kapital kæde, dvs. hver butik har sin egen ejer (på nær et par butikker), så priserne er forskellige fra butik til butik. Prisen skal kunne stå mål med det produkt og den service man får. Jeg sælger ikke tv, men gode oplevelser, derfor forlanger jeg også en pris der står mål med min rådgivning og produkter. Vi er med hele vejen og ikke kun indtil produktet er købt, også bagefter!

Moralen er:
Man kan ikke svine HELE Expert til pga en dårlig oplevelse i en butik!
Cutter skrev:Fedt at dit Tv virker som det skal!
Jeg kan slet ik' forstå hvordan man kan få sig selv til at arbejde i fx Expert,,, Hvis det var mig der tog røven på folk, hver eneste dag, med de tårnhøje priser og dårlig rådgivning, så ville jeg nok ha' en ret klam smag i munden, og min samvittighed var nok heller til at finde nogen steder,,!
Af Cutter
Nu bliver jeg jo nysgerrig,,,det kunne jo være dig jeg har haft problemer med :) Jeg spørger ikke til dit navn, men kan jeg tillade mig at spørge hvor det er du arbejder? Altså hvilken by? Måske du kunne henvise til de Expert-butikker der rent faktisk efterlever det der står i købeloven, med hensyn til afhjælpning, ombytning eller ophævelse af et køb. Selv hvis man har forsikring på sine produkter, i en given Expert-butik, så er det rigtigt sjældent at afhjælpning sker inden for "rimelig tid"!! Hvis man vil hæve købet - få sine penge igen, på grund af den "ringe service", ja så sker der ikke noget før man køre en klage-sag ved Forbrugerrådet. Og der skyder de fleste butikker og sælgere sig selv i foden, for hvis "køber" får ret i sin klage over "sælger", så koster det 4700kr for sagens omkostninger + det de skylder til "køber",,, og ofte skal "sælger" også betale renter, hvis sagen har trukket ud!

Nu er det jo sådan i "Jeres" butikker, at i ikke kan tage stilling til en prut, før i har fået lov af Mogens Backmann, som jeg ikke vil sige noget grimt om, (i denne omgang) men kan du bekræfte dette!?
Af SLL
badones skrev:Ved godt at der er nogle elendige sælgere inden for alle brancher, men måden du udtrykker dig på er da helt gal! Jeg arbejder i en Expert. Efter som jeg har med sagerne at gøre 40-50 timer om ugen og har gjort det i 7år, må jeg sige at have have en del mere forstand på det en dig! Jeg "lever og ånder" for tv og hifi! Og det gør du forhåbentlig også inden for det du arbejder med...
Ang priser: Expert er ikke en kapital kæde, dvs. hver butik har sin egen ejer (på nær et par butikker), så priserne er forskellige fra butik til butik. Prisen skal kunne stå mål med det produkt og den service man får. Jeg sælger ikke tv, men gode oplevelser, derfor forlanger jeg også en pris der står mål med min rådgivning og produkter. Vi er med hele vejen og ikke kun indtil produktet er købt, også bagefter!

Moralen er:
Man kan ikke svine HELE Expert til pga en dårlig oplevelse i en butik!
Cutter skrev:Fedt at dit Tv virker som det skal!
Sidst jeg var i Expert (nogle uger siden) blev jeg også meget forkælet :-) Altså, jeg fik en supergod behandling i butikken. Ekspedienten gav sig god til til mig, forklarede en masse om de modeller de havde sat op.

Problemet er bare, at hele salgstalen blev mere og mere mystisk, eftersom sælger kun ville sælge Samsung LCD modellerne. Jeg er selv LCD mand, men spurgte alligevel til Plasma. Her fik jeg at vide det var noget skidt som man skulle holde sig fra. Dernæst spurget jeg til Sony's modeller. Her fik jeg at vide, at Sony var håbløs bagud i forhold til f.eks. Samsung, som sælger blev ved med at vende tilbage til :-)

Min konklusion:
Expert er omfattet af bonus ordninger, jo mere Samsung de kan sælge. Og de har åbenbart problemer med at skelne en alm. person, som er ligeglad med hvilke mærke han køber, og så undertegnet som går lidt mere op i billedkvalitet og features.

Så min lille Expert tur fik jeg ingenting ud af, ud over de var flinke i butikken. Men det kan man altså ikke leve af.

Det høre også med til historien, at jeg nævnte prisen helst skulle ligge i det område andre butikken sælger skærmene til. Med andre ord, jeg ville ikke betale en 10-20% overpris for skærmen hos Expert (pga. sælger er god til at forkæle mig,) i forhold hvad produkterne f.eks. koster i Fona, Bilka.. elgiganten.

Faktisk lavede jeg også en aftale med Expert om at låne en Samsung skærm, i forbindelse med køb af den. Men den aftale blev aldrig til noget, da Expert stak benene mellem halen, da jeg ikke ville betale mere end andre steder hehe :-)

Så jeg i Fona, Bilka.. elgiganten, bare ikke Expert igen!

SLL