Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Rallemullen skrev:Det er deres prestige service der har været ude (InfoCare), skulle mene at deres 3 teknikere (mener kun de har 3), skulle være lige kompetente..

- Jeg kan jo sagtens tage chance og få leveret en ny PS50 og håbe på at den ikke larmer, men hvis den gør, Uhhhhiiii, så tør jeg ikke tænke på hvor meget jeg kommer til at elske Samsung for deres plasma :)

- som i kan se/læse, så er jeg ved at være ret negativ over den model, hvis jeg kan få et lignende billede på en 46" "led", så vil jeg være ganske tilfreds - set i lyset af at jeg også spare 1000-2000 kr pr år i strømforbrug..

Er dog stadig i tvivl om, om jeg skulle få en ny og satse på at det ikke larmer, hvis man ser bort for støjen er det nemlig en KONGE SKÆRM efter min mening..
Du vil få et noget anderledes billede m LCD/LED, som nøgternt set IKKE er lige så godt som på Samsung855.Jeg er selv mest til de bedste plasmaskærme, - men overvejer lige nu et LCD pga lidt specielle behov. Er dog blevet temmeligt chokeret over - først og fremmest - den dårlige betragtningsvinkel på LCD,efter at min gamle mor netop har fået et Sony32V5500 .Sonys V-serie er retfærdigvis med traditionel baggrundsbelysning, og har heller ikke 100hz. Men lige nu forstår jeg bedre hvorfor alt og alle - altid ! - nævner Pana10 som bedste køb.

Det er under alle omstændigheder røvtur ! Og det undrer mig lidt at Samsung ikke kan mobilisere en troværdig løsning, på en - i mine øjne - konstruktionsfejl. Ny trafo - ny strømforsyning - whatever ? !
Af lennon
kskruger skrev:Det er rigtig synd, at så mange danske 50B855 modeller har dette støj problem, min 50B850 som er en EU model, den siger næsten ingenting. Kan kun høres (lidt plasma støj) hvis man en stille nattetid ser tv og lyden er på Mute.
Jeg er stadige 110% tilfreds med min skærm.
Hvad er forskellen på 855 og 50B850 ? Har sidstnævnte også mpeg4 ? ? Prisen i Tyske netbutikker er jo noget lavere en DK priser . .
Af kskruger
lennon skrev:
kskruger skrev:Det er rigtig synd, at så mange danske 50B855 modeller har dette støj problem, min 50B850 som er en EU model, den siger næsten ingenting. Kan kun høres (lidt plasma støj) hvis man en stille nattetid ser tv og lyden er på Mute.
Hvad er forskellen på 855 og 50B850 ? Har sidstnævnte også mpeg4 ? ? Prisen i Tyske netbutikker er jo noget lavere en DK priser . .
Rent teknisk er den største forskel, at på 50B850 der kan man selv ændre kanal rækkefølgen på de digitale kanaler, dette kan man ikke på 50B855. Ellers er der ingen forskel, den har både mpeg4 og DVB-C samt dansk menu'er, efter ha fået seneste firmware, har den også danske undertekster på TV2. Den kan købes i DK for 10.995,- hvilket må siges at være ret billigt.
Af lennon
kskruger skrev:
lennon skrev:
Rent teknisk er den største forskel, at på 50B850 der kan man selv ændre kanal rækkefølgen på de digitale kanaler, dette kan man ikke på 50B855. Ellers er der ingen forskel, den har både mpeg4 og DVB-C samt dansk menu'er, efter ha fået seneste firmware, har den også danske undertekster på TV2. Den kan købes i DK for 10.995,- hvilket må siges at være ret billigt.
Lyder sgu meget opløftende . Hvor har du set nævnte pris ? - synes ikke rigtigt der dukker noget op på EDB/HIFI-priser . .
Af kskruger
lennon skrev:
kskruger skrev:
lennon skrev: Hvad er forskellen på 855 og 50B850 ? Har sidstnævnte også mpeg4 ? ? Prisen i Tyske netbutikker er jo noget lavere en DK priser . .
Lyder sgu meget opløftende . Hvor har du set nævnte pris ? - synes ikke rigtigt der dukker noget op på EDB/HIFI-priser . .
Hos redcoon.dk, skal siges at jeg ikke ved om det er en god eller dårlig forhandler.
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/sho ... runner_dk/
Af Rallemullen
kskruger skrev:
lennon skrev:
kskruger skrev: Rent teknisk er den største forskel, at på 50B850 der kan man selv ændre kanal rækkefølgen på de digitale kanaler, dette kan man ikke på 50B855. Ellers er der ingen forskel, den har både mpeg4 og DVB-C samt dansk menu'er, efter ha fået seneste firmware, har den også danske undertekster på TV2. Den kan købes i DK for 10.995,- hvilket må siges at være ret billigt.
Hos redcoon.dk, skal siges at jeg ikke ved om det er en god eller dårlig forhandler.
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/sho ... runner_dk/
Det er godt nok billigt, var ellers overbevist om at man ikke havde DVB-C eller mpeg4 i en 850, de skriver jo ikke noget om at den HAR DVB-C eller mpeg4, så jeg tvivler altså på det..?

tilgengæld skriver de på http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ps ... 5262p.html at den har både DVB-C/T

der er også forskel i antal HDMI indgange ? 4 hos redcoon og 3 hos cinemagic (den har godt nok 4 stk iflg samsung)
Af lennon
Takker for linket.Kender godt butikken fra den Tyske søgemaskine, men var ikke klar over,at de havde fået en "dot-DK"butik. Venter lige til det bliver bekræftet at Samsung850 HDTV DR osv kører fejlfrit via Yousee . Til prisen - og med returret - er det da vist der !
Af kskruger
lennon skrev:Takker for linket.Kender godt butikken fra den Tyske søgemaskine, men var ikke klar over,at de havde fået en "dot-DK"butik. Venter lige til det bliver bekræftet at Samsung850 HDTV DR osv kører fejlfrit via Yousee . Til prisen - og med returret - er det da vist der !
Det er vildt, som det er faldet i pris, på under 2 uger er det faldet 1000,- kr. i forhold til hvad jeg gav for det. :((
Af Rallemullen
kskruger skrev:
lennon skrev:Takker for linket.Kender godt butikken fra den Tyske søgemaskine, men var ikke klar over,at de havde fået en "dot-DK"butik. Venter lige til det bliver bekræftet at Samsung850 HDTV DR osv kører fejlfrit via Yousee . Til prisen - og med returret - er det da vist der !
Det er vildt, som det er faldet i pris, på under 2 uger er det faldet 1000,- kr. i forhold til hvad jeg gav for det. :((
Men du har altså 850'eren, hvordan fungerer den med DVB-C og mpeg4?
Af kskruger
Rallemullen skrev:
kskruger skrev:
Normalt uden problemer, men engang imellem, så forsvinder mine HD kanaler, så slukker jeg tv'et og de er der igen. Men det tilskriver jeg mit CA modul, at problemet ligger der, da jeg ikke har hørt andre har problemet med deres 50B855/50B850.
Af Rallemullen
kskruger skrev:
Rallemullen skrev:
kskruger skrev: Det er vildt, som det er faldet i pris, på under 2 uger er det faldet 1000,- kr. i forhold til hvad jeg gav for det. :((
Normalt uden problemer, men engang imellem, så forsvinder mine HD kanaler, så slukker jeg tv'et og de er der igen. Men det tilskriver jeg mit CA modul, at problemet ligger der, da jeg ikke har hørt andre har problemet med deres 50B855/50B850.
Hvilken TV udbyder bruger du?
Af kskruger
Rallemullen skrev:
kskruger skrev:
Rallemullen skrev: Men du har altså 850'eren, hvordan fungerer den med DVB-C og mpeg4?
Hvilken TV udbyder bruger du?
YouSee
Måske skulle jeg rette og og sige, at mine HD kanaler forsvinder ikke, men de står som kodet. Når tv'et så bliver slukket og tændt igen, kan de ses igen. Men som sagt, så sker det kun af og til - normalt virker alle kanlerne uden problemer.
Af kskruger
Rallemullen, hvordan går det med din sag, skal du ha byttet dit tv til et 46B8050 eller beholder du dit 50B855?
Af Rallemullen
kskruger skrev:Rallemullen, hvordan går det med din sag, skal du ha byttet dit tv til et 46B8050 eller beholder du dit 50B855?
mit 855 blev hentet i fredags, og lige nu venter jeg på svar fra PRC-data, jeg håber jeg kan få mine 15.000 kr tilbage som jeg har betalt for det..

Min bror har et UE40B8050 - som jeg lige skal tjekke ud før jeg køber nyt, men efter jeg har hørt/læst lidt om 850'eren til 11.000 kr, så er jeg godt nok blevet lidt hooked på at skaffe den..

- for mig betyder det jo at jeg måske får en ny lydløs 50" + 4000 kr i lommen..