Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey Flattere..

Jeg har købt en PS50B855, men den larmer virkelig, og butikken har tilbudt mig at bytte til en UE46B8050 i stedet..

Er det helt hen i skoven? - eller er det et okay bytte??

- Jeg ser TV via Yousee Kabel (digitalt).. der bliver også smækket en DVD eller bluray film på engang imellem..

hvad siger i?
Af BrianH
Det er vist kun dig selv der kan afgøre om det er et godt bytte for dig. 50" plasma mod 46" LCD/LED...

Prismæssigt kan du se forskellen hos edbpriser
Af Rallemullen
tak ;)

Hvad ville du selv gøre?

- det ender nok med en bytter..

- har hørt at man aldrig skal gå tilbage til en fuser ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rent billedmæssigt synes jeg, at B855 plasma er foran B8050 LCD LED. Du får i min mening bedre billede i førstnævnte, så at gå ned i størrelse og ned i billedkvalitet synes ikke et så godt bytte fra mit synspunkt.
Af Rallemullen
Er forskellen på billedet så stor?..

Kan man se forskel med det blotte øje?
- jeg ville bare blive virkelig træt af at få endnu en model som larmede :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rallemullen skrev:Er forskellen på billedet så stor?..

Kan man se forskel med det blotte øje?
- jeg ville bare blive virkelig træt af at få endnu en model som larmede :)
Ja jeg synes bestemt den er synlig i praksis. Personligt ville jeg hvert fald foretrække plasmamodellen over LCD LED modellen.

Men generende støj er naturligvis heller ikke til at leve med.
Af Rallemullen
tak.

Tror alligevel at det ender med at jeg bytter til LCD/LED, også fordi der er en del at spare på strømforbrug, også overvejer jeg at få koblet en Computer til (og i dette tilfælde vil jeg være bange for burn-in)
Af Jeden
Den larm som du snakker om. Er det ikke det som tidligere er blevet diskuteret her i dette forum ? Jeg har selv købt et tv magen til. Billedet er fantastisk og ja det larmer. Jeg har ringet til Samsung og de sender en tekniker ud én af dagene.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1246267194
Af Rallemullen
Det er den larm ja..

jeg har haft en teknikker ude, som pillede ved panelet og satte noget tape og plastik I.. Efter hans besøg er lyden NØJAGTIG den samme, og SLET ikke til at leve med i min stue (20 m2), han sagde at der ikke var andet at gøre PT..

Samsung tilbød mig at de kunne prøve at sende en teknikker ud igen.. (som om det ville hjælpe, når han har sagt at der ikke kan gøres mere..)
Af kskruger
Det er rigtig synd, at så mange danske 50B855 modeller har dette støj problem, min 50B850 som er en EU model, den siger næsten ingenting. Kan kun høres (lidt plasma støj) hvis man en stille nattetid ser tv og lyden er på Mute.
Jeg er stadige 110% tilfreds med min skærm.
Af Jeden
Jeg er også, på trods af lidt støj, særdeles veltilfreds. Jeg kan sagtens leve med det for så vildt synes jeg ikke det er, men tænkte at hvis de kunne behjælpe det lidt, så vil jeg forsøge.
Af PeterIvan
Hmm....
Hvis først du har set dig "træls" på en vare, så vil du nok aldrig blive helt tilfreds med den - og til de penge SKAL man sgu være tilfreds med sit udstyr.
Har iøvrigt selv et PS50, heldigvies ikke med så meget støj som dig - via pc er der risiko for burn-in, har selv pc til, men der hvor det er tydeligst for mig er når jeg ser tv med sorte bjælker i siderne (4:3-signal) - så via pcen må du bare sørge for at skifte din baggrund ud en gang imellem! ;o)

Iøvrigt ville jeg i dit sted - medmindre jeg havde set mig fuldstændig gal på tv'et - tage imod Samsungs tilbud og håbe på det bedste... Det kan jo være den næste tekniker ved mere om det, det ved man aldrig?
Jeg ville være tilbageholdende med at tro på een teknikers ord! ;o)
Af Rallemullen
Det er deres prestige service der har været ude (InfoCare), skulle mene at deres 3 teknikere (mener kun de har 3), skulle være lige kompetente..

- Jeg kan jo sagtens tage chance og få leveret en ny PS50 og håbe på at den ikke larmer, men hvis den gør, Uhhhhiiii, så tør jeg ikke tænke på hvor meget jeg kommer til at elske Samsung for deres plasma :)

- som i kan se/læse, så er jeg ved at være ret negativ over den model, hvis jeg kan få et lignende billede på en 46" "led", så vil jeg være ganske tilfreds - set i lyset af at jeg også spare 1000-2000 kr pr år i strømforbrug..

Er dog stadig i tvivl om, om jeg skulle få en ny og satse på at det ikke larmer, hvis man ser bort for støjen er det nemlig en KONGE SKÆRM efter min mening..
Af kskruger
Rallemullen skrev:Det er deres prestige service der har været ude (InfoCare), skulle mene at deres 3 teknikere (mener kun de har 3), skulle være lige kompetente..

- Jeg kan jo sagtens tage chance og få leveret en ny PS50 og håbe på at den ikke larmer, men hvis den gør, Uhhhhiiii, så tør jeg ikke tænke på hvor meget jeg kommer til at elske Samsung for deres plasma :)

- som i kan se/læse, så er jeg ved at være ret negativ over den model, hvis jeg kan få et lignende billede på en 46" "led", så vil jeg være ganske tilfreds - set i lyset af at jeg også spare 1000-2000 kr pr år i strømforbrug..

Er dog stadig i tvivl om, om jeg skulle få en ny og satse på at det ikke larmer, hvis man ser bort for støjen er det nemlig en KONGE SKÆRM efter min mening..
Hvis det var mig, så ville jeg tage imod tilbudet fra Samsung og få denne 46B8050, du har måske også set dig lidt "sur" på din 855 plasma og vil sikkert aldrig blive tilfreds med den. Også fordi denne model, sikkert aldrig vil blive helt lydløs.
Glem ikke, at 46B8050 stadig er en super god LCD med flot billedekvalitet.