23 jun 2009, 17:35
Men er 100 % enig med dig, jeg overvejer det selv. Men ja man kan komme ok langt med "bare" diverse kaliberings dvd'er.
yakken skrev:Du får det til at lyde som en vanvittig udgift. Ja, hvis du har købt et elendigt TV til 4.000 kr., så er 2800 kr. en ret stor procentvis merudgift, men i dét tilfælde vil du nok heller ikke vinde så meget, da TV'et med stor sandsynlighed er for dårligt i det hele taget.Alt andet lige, så er det meget skidt, hvis man betaler 2800 (eller 2300), og ikke er mere tilfreds med det.
Du kan jo også vælge at gøre tingene selv vha. enten kalibrerings DVD/BluRay eller en kalibrator. Så slipper du lidt billigere om end det stiller større krav til dig.
Du ville dog typisk vinde mere ved at købe et lidt billigere TV og få det kalibreret korrekt, end ved at købe en eks. 2800 kr. dyrere TV og ikke få det kalibreret (igen med det forbehold at det billige TV ikke må være bundelendigt i forvejen...). Der kan være visse modeller, hvor justeringsmulighederne simplethen ikke er gode nok til at det kan betale sig at kalibrere, men langt de fleste nyere TV har nok håndtag at hive i - om ikke andet, så i deres servicemenu.
Jeg har fuld forståelse for, at ikke alle har 2800 kr. liggende i overskud, men når du først bevæger dig ind i den video- og audiofile verden, så er det noget man finder penge til fordi det hører til det færdige setup. Man behøver dog ikke være videofil for at sætte pris på et korrekt billede - så langt fra!
Men er 100 % enig med dig, jeg overvejer det selv. Men ja man kan komme ok langt med "bare" diverse kaliberings dvd'er.