Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CSP
Jeg forstår ikke Apple ikke kaster sig ind i kampen, nu de begynder at have hardwaren til det! Virker oplagt, især når det også handler om at konkurrere mod deres tidligere rivaler Sony og Microsoft og de skal jo til at finde nye indtægtsstrømme for at kunne vokse….
Tror de ville kun disrupte markedet fuldstændigt.
Enig. Også Google og Nvidia for den sags skyld. Både tvOS og Google TV kunne have udviklet sig til spilplatforme, hvis de havde investeret i det for 6-8 år siden. Google har dog desværre valgt partnere, der udvikler hardware, som knap nok kan afvikle streaming-apps. Apple har både hardwaren og softwaren, men vist ikke viljen til at investere i konsolspil – de virker tilfredse med mobilspil og gratisspil med in-app køb (bare det ikke hedder Fortnite) :D

Jeg synes, at Steam Machine-projektet var rigtig spændende i 2015, men det var tydeligvis for tidligt. Nu prøver de igen, hvilket jeg er spændt på. Det er også ærgerligt, at Shield ikke blev til mere hvad angår gaming.

Den eneste nye konsolsatsning med en smule succes i årevis er vel Nex Playground. Altså ikke medregnet nye udgaver af PlayStation og andre etablerede platforme.
  • 1
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242