Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BE66x
Jeg vil på det kraftigste advare mod at købe den nuværende Apple TV, fordi fjernbetjeningen alt for ofte mister forbindelsen til boksen (et kendt problem). Det er mig uforståeligt, at et firma som Apple kan sende et produkt på markedet, hvor så basal en funktion ikke virker ret godt.

Vi har den forrige model i soveværelset, og den er der ingen problemer med.

Der skulle komme en ny model senere i år, hvor de forhåbentlig har fixet det.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der kan jo også via CEC bruges TV Remoten til ATVen.
Af Axlon
BE66x skrev: 12 mar 2025, 17:18 Jeg vil på det kraftigste advare mod at købe den nuværende Apple TV, fordi fjernbetjeningen alt for ofte mister forbindelsen til boksen (et kendt problem). Det er mig uforståeligt, at et firma som Apple kan sende et produkt på markedet, hvor så basal en funktion ikke virker ret godt.

Vi har den forrige model i soveværelset, og den er der ingen problemer med.

Der skulle komme en ny model senere i år, hvor de forhåbentlig har fixet det.
Har to ATV4k gen3 her i huset, og har aldrig oplevet problemer med fjernbetjeningen.
Af BE66x
Axlon skrev: 12 mar 2025, 17:33 Har to ATV4k gen3 her i huset, og har aldrig oplevet problemer med fjernbetjeningen.
Det er et velkendt problem, men det er da fint, at man kan være heldig ikke at opleve det. Jeg mener, Rasmus har skrevet om, at Apple har givet skylden på noget tredjeparts-indmad, og at man derfor selv har overtaget udviklingsarbejdet på bluetooth.
Af Gerners
Ja undskyld jeg stjæler dit opslag, men jeg synes, at det gav mening at holde i samme tråd.

Jeg står nemlig i samme situation, hvor jeg også overvejer et ATV, da jeg kan forstå, at det skulle gøre det rigtig godt.. Har altid holdt mig til den platform der har været på mit TV (nu Google TV på mit Sony A80J), men jeg synes ikke det fungerer sådan altid. Så er F1 også startet, og hold nu op jeg hader at skulle caste.. Brugte 15 min tidligere fordi den ikke ville smide det over!

Jeg hader tanken om flere fjernbetjeninger, og af hvad jeg kan læse, så kan dette undgås ved et Apple TV, så jeg kun skal bruge deres fjernbetjening? Lidt et ukendt område for mig..
Er der nogle fordele ved at allerede være inde i deres økosystem (iPhone, Mac, iPad osv.)?
Er det noget jeg kommer til at savne fra at have Google TV integreret kontra at skulle over på ATV?

Og så det vigtigste.. Nu er det en 2022 version jeg kigger på, men kan læse at der skulle komme en ny ud i år, så burde man vente, eller er der fint med overskud i 3.gen?
Af P.With
Har haft ATV i rigtig mange år og senest 4K Gen2 siden den udkom i 2021. Bruger kun ATV´s fjernbetjening til at styre alt samt mit SONOS (også når mit ATV & Tv er slukket)
Har aldrig oplevet udfordringer med det ikke kunne levere/yde det jeg streamer om det 4K med Atmos eller andre. Det kan fint hente/sende med ca. 6-700Mbit på WiFi 6.
(Alt afhænger selvfølgelig af hvilken tjeneste du streamer fra, men Disney+, Prime,  Tv, Netflix & HBO virker i hvert fald her.

Gen 3 skulle have lidt mere kraft og HDR10+ men som sådan ikke noget man bemærker i dagligdagen. Og ja det har fint overskud til alt, dog kan det ikke trække de vilde spil men simple er fint nok :)

Der har været snak om et nyt ATV meget længe, alle sagde de ville komme slut 2025, så start 2026 og nu snakker man om senere i 2026 så hvornår det kommer er blot gætværk. Jeg ville købe det nu da det nye ikke vil give dig et bedre billede, eller i hvert fald ikke et du vil mangle da 4K er rigeligt.