17. jul 2024, 11:04
Men som sagt ville jeg ikke være så bange for det idag, og mit seneste LG OLED har kørt siden september 2019 uden nævneværdig Burn in. Den smule der er nu er ikke værd at tale om.
Jeg så dog en Youtube video hvor LG skulle give 5 års garanti mod Burn in på et nyt G4 serie TV. Dog var dog en amerikansk video så om det blot er USA ved jeg ikke.
Morten1 skrev: ↑16. jul 2024, 21:53Jeg kan ihvertfald sige at LG er fløjtende ligeglade hvis TV'et er 2 år og 2-3 måned for det var mit første OLED.bphhm skrev: ↑12. jul 2024, 11:38 Der er nogle meget skråsikre udtalelser i denne tråd, men jeg kan sige af egen erfaring at Burn in bestemt eksisterer. Jeg tror dog også på at det er blevet bedre gennem de måder fabrikanterne skruer ned for lysstyrken når de ser stille stående billeder/logoer/sekvenser.Hvis det er indenfor de 2 år vil LG (eller hvilket fabrikat det nu er) så erstatte TV’et eller vil de mon blot sige at det skyldes brugen, har du eller andre fra tråden kendskab til det?
Mit første LG TV fra 2018 udviklede markant burn in efter kun to års normal brug. Mit andet LG fra 2020 begynder nu at vise burn in tegn, dog svagt men synligt i billeder med f.eks mættede røde farver.
Også på mobiler kan man se burn in ved mættede røde farver. Min datters mobil (Samsung S10) viser f.eks. tegn på burn in.
Mit nuværende OLED TV skal snart skiftes til et større og her følger jeg med i udviklingen omkring mini LED for at se om det kan være alternativ, men indtil videre er det nok et nyt LG OLED TV jeg ville gå efter (f.eks. G4) fordi billedkvaliteten helt enkelt er bedre.
Men som sagt ville jeg ikke være så bange for det idag, og mit seneste LG OLED har kørt siden september 2019 uden nævneværdig Burn in. Den smule der er nu er ikke værd at tale om.
Jeg så dog en Youtube video hvor LG skulle give 5 års garanti mod Burn in på et nyt G4 serie TV. Dog var dog en amerikansk video så om det blot er USA ved jeg ikke.