DaneLaw skrev:Her kan man også læse hvordan en bruger #41316 understreger at nutidens TVpaneler er uhyre sarte og man sjældent opdager det før skaden er sket og især på de TV skærme, som ikke er matte og hvor diverse ridser store som små simpelthen shiner i overfladen.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=7539
Jeg har nok set sådanne ridser dengang man brugte tv foden men som der også nævnes , er de kun synlige i en bestemt vinkel og du skal næsten stå 10 cm fra for at se dem, ellers ses de ikke.
Her er jeg så ikke særligt bekymret, når man kan have børn i huset, katte og hunde og andet som kan skubbe til skærmen , gøre mere skade end ens fiberklude som kun ses når man står i 37 graders vinkel og kikker ind på skærmen. Så har man altså nogle mærkelige venner, hvis de nævner disse mikro ridser, eller også mener man den perfekte verden eksisterer. Det kan være skind virker bedre men mikro ridser kan komme i lak , glas og andet bare det som laver det, har sat sig på ens nok så rene klud, for problemet skal komme et sted fra, og en klud forbliver ikke ren, ellers ville du ikke tørre af med den, hvis ikke det var for den skulle opsamle snavs.
Jeg har været godt tilfreds med min oplevelse af disse klude på min skærm, og jeg har så heller ikke stået 10 cm fra overfladen og nærstuderet den udover når den tørres af, og her har jeg ikke bemærket problemer. De kan da godt være der men ikke et problem her.
Kort sagt hvis du mener et skind gør det bedre, så er det jo fint, så må vi andre prøve det selvom det skind kun koster 40kr på den lokale tank. Så burde det være fint, hvis det er fint nok til bilen, som jeg egentlig ville være mere følsom overfor hvad angår ridser.
Det er så min oplevelse af mikrofiber kluden, og den giver jeg ikke meget mere for, før jeg bemærker et problem som skal løses, og så er skærmen nok alligevel gammel nok til at flyttes til andet rum og opgraderes alligevel
Min umiddelbare opfattelse af et skind til at gøre en skærm ren, er den næsten kræver mere pres på panelet end mikrofiber kluden, og her kan du vel påføre din dyrbare skærm mere skade end fiberkluden som muligvis laver mikro ridser over nogle år. Jeg mener skind er en større risiko afhængig af personen som bedes bruge den.