Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nowak
Hej !

Efter at jeg har ejet et Panasonic TH-42PZ81E i snart en uge, er der begyndt at sætte sig støv på rammen, så det skulle selvfølgelig væk.
Jeg pakker så den klud ud som fulgte med tv'et, og begynder at tørre foden af.
Da jeg havde tørret foden et par gange, kunne jeg se at der var kommet en del overflade ridser i foden..
Rammen har jeg nu undladt at rense, da jeg er bange for at de samme ridser kommer på rammen.
Farven på rammen og foden er blank sort.

Er det normalt at disse ridser opstår på blankt sort materiale efter en pudsning, eller har jeg bare været meget uheldig? Og kan man ellers rette sådanne ridser ud med en spray af en eller anden art?

Tak

-nowak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ved brug af en almindelig mikrofiberklud skulle der ikke opstå ridser så let. Dog vil enhver lak tage imod småridser efterhånden, men allerede efter en uge lyder lidt vildt.
Af nowak
ridserne er heller ikke ret store eller synlige.. men de kom bar da jeg stod og tørrede fodan af :S kan man ikke købe et middel til at udjævne ridserne så det bliver så godt som nyt igen?
Af Beaker
De overflader der på de nye tv idag er noget fanden har skabt, det er helt rigtigt første gang man aftørrer kommer der små meget fine ridser, det er ikke nemt at se i normalt lys, men hvis man kigger i en bestemt vinkel kan man se det.
Jeg tror det er fordi den overflade (plastik) er for ringe, men okay de er jo nød til at bruge billigere materiealer når vi vil betale mindre og mindre for produkterne.
Så matte overflader er meget nemmere at holde.

-men brug en microfiberklud til det, og brug den KUN til det, så er risikoen meget lille for at få et sandkorn eller andet på kluden.

Den klud der følger med mener jeg er til at aftørre panelet med.

/Beaker
Af nowak
Ok, så må jeg vel ud og købe en mikrofiberklud. Tak for svarene
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh... jeg troede du havde trukket store markante ridser i plastic'en. Mit eget Beovision med perlemorslak har også sådanne ridser og det er fuldstændigt umuligt at undgå - selv med en ordenlig lak på. Mikrofiberkludene er gode og det er også sådan nogle fætre vi anbefaler til aftørring af de skrøbelige paneler på LCD skærmene.
Af nowak
Puha, det var da betryggende at vide :) nu kan jeg sove roligt igen :P