Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Simon R.
Hentede tv'et søndag. Er rigtig glad for det, virker som om sortniveauet er bedre end det to år gamle Sony det afløste. Og smart-platformen langt bedre... Så skal jeg også lige have prøvet at se noget 4K, men der er jo langt imellem indholdet, og min internetforbindelse er for langsom til 4K Netflix :)
Af LBC
Har du prøvet at kalibrere det efter de indstillinger jeg linker til, efter at du har oversat dem fra spansk :D
Af LBC
Bent odense, det var vist godt at du fik slettet det indlæg igen, så er vi enige om at du udtalte dig on noget, du ikke anede noget om :D

http://www.best4ktvsreview.com/lg-58uf8 ... -60uf8500/

"Lack of IPS panel actually hurts its side viewing angle performance but in other side, this makes the black level that created looks slight deeper than 60UF8500 that powered by IPS 4K Panel"
Af Bent odense
LBC skrev:Bent odense, det var vist godt at du fik slettet det indlæg igen, så er vi enige om at du udtalte dig on noget, du ikke anede noget om :D

http://www.best4ktvsreview.com/lg-58uf8 ... -60uf8500/

"Lack of IPS panel actually hurts its side viewing angle performance but in other side, this makes the black level that created looks slight deeper than 60UF8500 that powered by IPS 4K Panel"
Nej min kommentar blev ikke slettet fordi jeg ikke mener det.
Nogen forholder sig til useriøse sit men i hvert fald så er model UF830 med IPS-panel.
Af LBC
Jamen så synes jeg at du skal ringe til LG's danske kundeservice, hvis du er så bedrevidende Bent, du ved jo åbenbart mere, end dem der LAVER tv'erne!

De bekræfter OGSÅ at 58UF830V IKKE bruger et IPS panel!

Nummeret er 78 79 64 54

Og lad nu være med at kloge dig en anden gang, hvis ikke du har noget, at have det i tak, der er ikke noget værre end folk's manglende viden, og så det samtidig kan få indflydelse på andres køb af TV, til flere tusinde kroner!
Af RasmusGrevy
Hej

Hvad siger i folk, der ejer tv'et til billede kvaliteten ?.

Og er der nogen der tror det er muligt at ringe til power og få forlænget weekend tilbuddet :) ?
Af BalderMcfly
Så fik jeg prøvet dette TV :)
Kan fortælle, at det har et rigtigt godt billede med flotte farver og godt sortniveau. (klart bedre end LG´s IPS skærme)
Smart tv delen fungerer perfekt og føles væsentlig hurtigere end LG 55EG910V (som jeg også har hjemme)
Jeg vælger dog at levere TV tilbage til Power, da sortniveau lige er det bedre på 910V (hvilket jeg også forventede). Men til prisen, 3 tommer større, 4K, HDR, color prime mm i forhold til 910V, skulle det prøves..
Kan evt. sælges til prisen 7777,- ved afhentning her hos mig. Bor ved Slagelse
Af Simon R.
LBC skrev:Har du prøvet at kalibrere det efter de indstillinger jeg linker til, efter at du har oversat dem fra spansk :D
Haha:) Kiggede på dem. Men det giver slet ingen mening - de har "backlight" sat til 39 - hvis jeg gør det, så er mit billede nærmest sort... Jeg har sat backlight et sted mellem 90 og 100, før der er nok lys på til at det giver mening. Og så har jeg bare lige kigget på et testbillede LG selv genererer, og kan se at i det mindste kan stort set alle lysniveauer differentieres. Det kniber lidt med de laveste og højeste grå. Og synes bare det har et rigtig godt billede, klart bedre end mit to år gamle Sony det afløste. Så jeg tror ikke rigtig jeg gør mere ved det, hvis man alligevel ikke kan regne med de spanske indstillinger...:)
Af torbenKvist
Afhentet i går. Flot billede - stærke farver: 4k og opskaleringen bedre end forventet. God lyd. webos 2 - er glimrende. Begrænset HDR - som måske kun er processering. - det må jeg få testet.
Anmeldelse mv i dette forum
http://www.htforum.com/forum/threads/cl ... 15.262415/
- flot sort niveau pga VA panel. Virkeligt en nydelse af se GOT i går. konen mener dog det er for stort. Er meget tilfreds
Af mhca
Efter at have kigget mig lidt omkring noget tid efter en erstatning af vores 46" TV blev det lidt impulsivt i går.

Jeg købte dette LG 58UF830 i Power til 6.999 kr..

De havde ingen ukalibrerede på lager, så jeg fik gratis et kalibreret TV. Dog havde de fået slettet indstillingerne, så jeg selv måtte indføre dem igen ud fra rapporten.

Jeg slog hurtigt lokal kontrastforbedring fra... så snart der kørte rulletekster kunne jeg se, at noget var aktiveret.

Jeg er ret positiv over billedet og sortniveauet. Jeg har ikke nærstuderet shadow detail, men håber at det er fornuftigt.

Der var spor af clouding med Backlight = 80, som jeg først opdagede ved rulleteksterne. Tvivler på, at det er nok til at genere mig i længden (de fleste nye TV er alligevel Edge LED).

Lyden er i øvrigt også rigtig fornuftig, og det er mit indtryk, at den kaster lyden fremad under skærmkanten.

Det er i øvrigt godt nok stort og fylder lidt meget i stuen, når man går fra 46", men når først udsendelsen kører tænker man ikke over det.

Sig til hvis I ønsker nogle yderligere erfaringer eller har forslag til test af skærmen.
Fx test for evner ved panorering - hvordan tester jeg bedst det?