Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RasmusGrevy
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-251278/

Hej

Nogen der har stiftet bekendtskab med dette tv ?

Overveje at skifte mit Panasonic 42" g20 plasma ud med et større tv indtil jeg kan få et oled 55" 4k til under 20000

Kan slet ikke finde noget omkring det.
Har ikke mulighed for at komme til en Power for at se det i aktion.

Hvad tænker folk ? Skal jeg købe det eller give et par 1000kr Mere for Samsung ju7005 eller Sony x85c
Af LBC
Hvis du kommer fra et Panasonic Plasma, tror jeg at du vil blive slemt skuffet over sortniveauet på stort set alle LG's LCD modeller.

Giv lidt ekstra, og vælg et af de to du selv nævner, eller også et Panasonic CX700

På de tre modeller, vil du helt sikkert komme tæt på det sortniveau, som er acceptabelt/godt :)

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055594/ ... ign-Priser

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051348/ ... ign-Priser

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051082/ ... ign-Priser
Af BalderMcfly
Netop denne model benyttet et VA panel som dermed bør betyde fint sortniveau i forhold til LG IPS paneler, så jeg tror ikke du vil blive skuffet :)
Af RasmusGrevy
Hvor har du set der har VA panel ?
Jeg syntes det er lidt svært at støve noget op på tv'et.

På LG's egen hjemme side, har det alle de fine navne true Color og super duper Black og hvad de nu kalder det.
Men kan eksempelvis ikke se om der er Hdmi 2.0, som jeg læste et sted at 850v ikke har ?
Af LBC
BalderMcfly skrev:Netop denne model benyttet et VA panel som dermed bør betyde fint sortniveau i forhold til LG IPS paneler, så jeg tror ikke du vil blive skuffet :)
Jeg har godt set nogle købere på Amazon.com af den der hedder UF8300 skriver, at den har VA panel, hvilket er usædvanligt når vi snakker LG. Kan du finde noget officiel dokumentation på det. Selvom det ikke er nemt at grave op, har de få steder, hvor jeg har fundet panelet opgivet, står der IPS eller In Plane Switching, men jeg har også læst at IPS ikke laves i 58", og så er forvirringen jo total :D

Hvis det virkelig er et VA panel, virker det jo til at være det bedste tilbud på markedet lige pt. ihvertfald sålænge det koster 7.777kr
Af RasmusGrevy
Ja jeg fandt også de bruger anmeldser på Amazon.com hvor de skriver det er et va panel.

Men uf8300 må da være det samme som ud830v
Af LBC
RasmusGrevy skrev:Ja jeg fandt også de bruger anmeldser på Amazon.com hvor de skriver det er et va panel.

Men uf8300 må da være det samme som ud830v
Ja ok, men at bruge det til at konstatere at det faktisk ER et VA panel, er måske lidt vovet.

Jeg kan ikke finde en eneste LG side, hvor de skriver paneltype, pånær den norske hvor de helt nede i bunden skriver IPS
Af RasmusGrevy
Måske skal jeg bare købe det, hvis ikke det er va panel og jeg ikke er tilfreds kan det vil returneres. Er det gratis at returnere med posten til power.DK ?
Af BalderMcfly
Det sikreste er jo at spørge Power om det er et VA eller IPS panel. De kan de hurtigt konstatere, hvis de har det som demo i butikken.

LG har det med i deres spec kun at præcisere hvis det er er et IPS panel. De opfatter åbnebart IPS bredere synsvinkel som en samlet større fordel end VA panelets bedre sortniveau/kontrast..

At det nu også skulle supportere HDR via en af de nyeste firmware updates gør jo kun TV´et endnu mere interessant til 7777,-

Har faktisk netop bestil det og kan evt melde tilbage med fakta :-) når jeg modtager det engang i næste uge..
Af LBC
Nej det er ikke samme panel som 850. Flere forskelle, bla 3D
Virker til at panelet i 830V er unikt for LG, og er derfor muligvis interessant
Du kan heller ikke få 850 i 58"

Og det er netop den størrelse som jeg har læst, at der IKKE kan fåes i IPS, så derfor har de sgu nok ret i at det er et VA panel.
Af Simon R.
Ah ja, sorry, du har ret. Har lige selv bestilt et LG til den pris. Ærgerligt at det ikke ser ud til at kunne streame HDR, når det nu kan fra USB...

Og ja, tror også det er VA, at dømme efter anmeldelser (både brugere og "eksperter").
Af RasmusGrevy
BalderMcfly skrev:Det sikreste er jo at spørge Power om det er et VA eller IPS panel. De kan de hurtigt konstatere, hvis de har det som demo i butikken.

LG har det med i deres spec kun at præcisere hvis det er er et IPS panel. De opfatter åbnebart IPS bredere synsvinkel som en samlet større fordel end VA panelets bedre sortniveau/kontrast..

At det nu også skulle supportere HDR via en af de nyeste firmware updates gør jo kun TV´et endnu mere interessant til 7777,-

Har faktisk netop bestil det og kan evt melde tilbage med fakta :-) når jeg modtager det engang i næste uge..
Der står på deres hjemmeside at det er et weekend tilbud, så det et ikke sikkert det er at finde til 7777 på mandag.
Må lige i tænkeboks til i morgen