Efter at have kigget mig lidt omkring noget tid efter en erstatning af vores 46" TV blev det lidt impulsivt i går.
Jeg købte dette
LG 58UF830 i Power til 6.999 kr..
De havde ingen ukalibrerede på lager, så jeg fik gratis et kalibreret TV. Dog havde de fået slettet indstillingerne, så jeg selv måtte indføre dem igen ud fra rapporten.
Jeg slog hurtigt lokal kontrastforbedring fra... så snart der kørte rulletekster kunne jeg se, at noget var aktiveret.
Jeg er ret positiv over billedet og sortniveauet. Jeg har ikke nærstuderet shadow detail, men håber at det er fornuftigt.
Der var spor af clouding med Backlight = 80, som jeg først opdagede ved rulleteksterne. Tvivler på, at det er nok til at genere mig i længden (de fleste nye TV er alligevel Edge LED).
Lyden er i øvrigt også rigtig fornuftig, og det er mit indtryk, at den kaster lyden fremad under skærmkanten.
Det er i øvrigt godt nok stort og fylder lidt meget i stuen, når man går fra 46", men når først udsendelsen kører tænker man ikke over det.
Sig til hvis I ønsker nogle yderligere erfaringer eller har forslag til test af skærmen.
Fx test for evner ved panorering - hvordan tester jeg bedst det?