PeterD skrev:Mjah....
Der er vel 14 dages returret uanset hvad...
PeterD,
Det ville virkeligt ikke gøre noget, hvis du ind i mellem var lidt mere velovervejet i det du skriver. Normalt holder jeg kaje, men nu har jeg set dig flere gange være enten så farvet, eller så kort for hovedet, at jeg frygter de urigtigheder - eller unuancerede synspunkter du har, får konsekvenser for andre.
NEJ! Du har ikke 14 dages returret uanset hvad. Jævnfør loven har du kun, hvis du handler over nettet. Her kan du teste varen, som var det en demovare i butikken. Du må ikke tage varen faktisk i brug.
I butik er der INGEN lov om returret. Butikken er kun forpligtet, hvis butikken skilter med det, og kun i henhold til deres politik. Du har f.eks. ikke ret til at få penge tilbage, men kan få et tilgodebevis, hvis de ønsker.
Vigtigst af alt - som f.eks. Bilka og Føtex gør, så kan du ikke foretage en returnering af et TV, hvis det har været tændt. Du har derfor ikke 14 dages returret, hvis det har været tændt.
Og gang på gang ser jeg dig finde reviews frem, hvor ratings er okay for de produkter, men din tone er oftest forbeholden desuagtet du citere dårlige og gode ting. Jeg mangler stadig at se dig udtrykke forbeholdenhed overfor et Panasonic produkt med halv-lunkne anmeldelser.
Jeg havde et gammelt Panasonic plasma. Det var okay, men intet vildt. Nu har jeg forsøgt med Panasonic og Samsung - begge returneret pga. fejl. Nu forsøger jeg med et JS8005, der også kan ryge retur, hvis det ikke er godt nok. Alle skræme har deres fejl. Jeg har valgt at satse på at Samsung har færrest.
Og for at bidrage positivt, så linker jeg også lige en test mellem fire 4k fjernsyn med JS8505 og CX700
http://www.lydogbillede.dk/test/tv/stor ... 5-4k-tver/
Bemærk at JS8505 er testet til 20.000 kontra 14.000 for CX14.000
I dag koster JS8005 og CX700 det samme - Og buen kan jeg godt leve uden

Så CX700's award som "bedste køb" falder pludseligt bort her.