Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

DonS skrev:Ok. Måske jeg skulle gå forbi en Power og se den skærm vs 8005'eren.

Er det er problem at man skal hente det i butik fremfor bestilling via net da?
Alt efter Powers regler kan det blive et problem, hvis du vil returnere det. Der er man ret godt sikret, hvis man bestiller fra nettet. Spørg evt. i butikken ang. deres politik på det punkt :)
PeterD skrev:Hvor i alverden skriver jeg ordet Panasonic??

Tænker nærmere at LG OLED kunne være interessant når det kommer på tilbud
Det er godt at man ikke kan blive bannet for trolling, for så var du forhåbentlig blevet bannet et pænt stort antal gange Peter D
Argh. Come On.

Jeg har FLERE GANGE skrevet at JU7005/J5505 og LG OLED er fremragende, Supergode skærme :)

Når det er sagt så er jeg heller ikke jubleidiot og går i selvsving med roserne. Det lader jeg Elgiganten om.

OG det er skidt, virkelig skidt når man hører at LG Panasonic og Sony, ligesom Samsung KAN have problemer ::l

En fejl på en skærm er en for meget.

Uanset mærke.
Du har nu ellers i lang tid været ubegrundet kritisk over for alt Samsung som du mener er elendig kvalitet, og egentlig også OLED, da du ikke mente teknologien var moden.

Men det lyder da godt, hvis du vil begynde at se mere objektivt på tingene, Peter :)
PeterD skrev:Mjah....

Der er vel 14 dages returret uanset hvad...
PeterD,
Det ville virkeligt ikke gøre noget, hvis du ind i mellem var lidt mere velovervejet i det du skriver. Normalt holder jeg kaje, men nu har jeg set dig flere gange være enten så farvet, eller så kort for hovedet, at jeg frygter de urigtigheder - eller unuancerede synspunkter du har, får konsekvenser for andre.

NEJ! Du har ikke 14 dages returret uanset hvad. Jævnfør loven har du kun, hvis du handler over nettet. Her kan du teste varen, som var det en demovare i butikken. Du må ikke tage varen faktisk i brug.

I butik er der INGEN lov om returret. Butikken er kun forpligtet, hvis butikken skilter med det, og kun i henhold til deres politik. Du har f.eks. ikke ret til at få penge tilbage, men kan få et tilgodebevis, hvis de ønsker.

Vigtigst af alt - som f.eks. Bilka og Føtex gør, så kan du ikke foretage en returnering af et TV, hvis det har været tændt. Du har derfor ikke 14 dages returret, hvis det har været tændt.

Og gang på gang ser jeg dig finde reviews frem, hvor ratings er okay for de produkter, men din tone er oftest forbeholden desuagtet du citere dårlige og gode ting. Jeg mangler stadig at se dig udtrykke forbeholdenhed overfor et Panasonic produkt med halv-lunkne anmeldelser.

Jeg havde et gammelt Panasonic plasma. Det var okay, men intet vildt. Nu har jeg forsøgt med Panasonic og Samsung - begge returneret pga. fejl. Nu forsøger jeg med et JS8005, der også kan ryge retur, hvis det ikke er godt nok. Alle skræme har deres fejl. Jeg har valgt at satse på at Samsung har færrest.

Og for at bidrage positivt, så linker jeg også lige en test mellem fire 4k fjernsyn med JS8505 og CX700
http://www.lydogbillede.dk/test/tv/stor ... 5-4k-tver/

Bemærk at JS8505 er testet til 20.000 kontra 14.000 for CX14.000
I dag koster JS8005 og CX700 det samme - Og buen kan jeg godt leve uden :) Så CX700's award som "bedste køb" falder pludseligt bort her.
PeterD skrev:Men ER den 100% moden til at køre 24/7 til hverdag i 6-7-8 år?
Drop nu den svada. Der er INGEN skærm der er gearet til at køre 24/7 år ud og år ind. Der skal du op i dedikerede fremvisningsmodeller, som ser helt anderledes ud - det er ikke noget du gider have hængende i stuen!
Lachris skrev:Hej Peter,

I forhold til kalibrering vil jeg foreslå denne, som Kim Kaos postede til mig under Januarudsalg 2016.:
https://www.youtube.com/watch?v=MnKRmrRsJqo

Opsatte den igår efter disse settings og er meget tilfreds.
Og vigtigst af alt det er min kone også :p
Hej Lachris.

Mange tak for tippet til kalibrering det vil jeg gøre brug af :-)))