Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alfa
Fik den endelige dom over LG'en i dag: panelet er stået af, y-sus board er stået af, power board er stået af. Er der mere, der kan gå i stykker? Har netop bestilt TX-P55ST60Y som erstatning - prismæssigt er det stort set det samme, som jeg gav for LG'en, men jeg håber på noget bedre holdbarhed, og selvom det er deres basismodel, ser det jo ud til at være et rigtig godt produkt.
Af dk9000
Alfa skrev:Fik den endelige dom over LG'en i dag: panelet er stået af, y-sus board er stået af, power board er stået af. Er der mere, der kan gå i stykker? Har netop bestilt TX-P55ST60Y som erstatning - prismæssigt er det stort set det samme, som jeg gav for LG'en, men jeg håber på noget bedre holdbarhed, og selvom det er deres basismodel, ser det jo ud til at være et rigtig godt produkt.

vil så nok sige at du får væsentligt mere billed for dine penge den her gang ;) super godt billed derpå :)

Men hvis jeg var dig ville tjekke med dit forsikringsselskab når du engang får det :)

En fjumreforsikring dækker alle elektroniske produkter selvom du selv er skyld eller det bare opstår ud af blå luft ;)

og ja det vil self koste om året men det er bedre at få 5000 kr tilbage i real værdi end ingenting :)

Men tillykke med dit nye tv. håber du bliver glad for det :)

Mvh. Casper
Af Bronto
Du har altid 2 års reklamationsret på udførte reparationer og reservedele. Det følger af købeloven, så hvis du fik dit TV repareret for et år siden indenfor garantien, så kan du altså påberåbe dig garanti på reparationen upåagtet at garantien på produktet er udløbet. Du skal blot kunne fremvise reparations sedlen.
Af Alfa
Købt august 2009. Defekt første gang august 2011. Herefter repareret, men det tog faktisk 6 uger før jeg havde det retur igen. Samme defekt dukkede så op igen efter ca. 6 mdr., men jeg orkede ikke at sende det retur igen pga. størrelsen, vægten og bøvlet med at skulle vente måske 6 uger igen. Ja, jeg burde nok bare have sendt det retur, men fejlen kunne resettes ved af fjerne strømstikket og sætte det i igen.
Af PeterD
God overskrift i emnet.

Tillykke med din nye skærm!!! :)

Plasma giver bare det bedste billede.

Husk dog at indstille det korrekt. Brug biograf/film mode, skru ned for farver og kontrast og slå alle billedforbedringer FRA.

http://www.av-blog.dk/anbefalede-indsti ... x-p50st60/

http://www.avsforum.com/t/1466823/custo ... ou-guys-go

http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 66731379#6

http://forums.cnet.com/7723-19410_102-5 ... -settings/

http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 312779.htm

On topic: Producenterne ønsker lavere omkostninger og højere fortjeneste, så desværre for billedkvalitetens skyld, er plasma nok fortid om 2-3 år og OLED...Der går nok en del år før de både er holdbare og til at betale......
Af Alfa
Ja, jeg ved det - har en i familien, der producerer software til TV branchen, og det er nærmest et mantra, at man altid skal slå alt fra. Det er bare mærkeligt, at man så overhovedet bruger ressourcer på at "forringe" billedet bevidst. Har faktisk også to stk. Samsung UE40ES7005 på børneværelserne (uha uha - så må vi se, hvor længe de holder), men det var det samme her med billedbehandlingssoftwaren - billedet er kanon når det er slået fra. Ville selvfølgelig helst have haft et OLED, men ikke til de priser....så må Panasonic'en holde de 5-10 år indtil de andre er til at købe for penge.
Af Otto J
Alfa skrev:Tja - sidste gang købte jeg over nettet, hvilket uvægerligt giver nogle ulemper ift. garantiforpligtelser, bl.a. nogle logistiske udfordringer med et TV, der vejer over 50 Kg og er 50". Hvis man læser bare en lille smule op på de forskellige mærkers holdbarhed, ligger Panasonic og Sony helt i top, og jeg tror nu ikke særlig mange synes, det er særligt naivt at forvente, at et elektronikprodukt til over kr. 10.000 holder mere end 4 år - tværtimod synes jeg, at man inviterer til at udnytte folks uvidenhed, hvis man stiltiende accepterer produkter, der fejler i løbet af så kort tid.
Jeg synes ikke det er naivt at forvente det, i forhold til hvordan verden BURDE fungere. Desværre viser praksis bare at tingene på dét punkt langtfra fungerer som det burde. Derfor er det reelt ikke nok at undlade at være naiv, man er faktisk tvunget til at være forberedt på det værste.

Det er svært at sige noget konkret om holdbarheden, andet end ud fra anekdotiske data (og personligt holder jeg mig p.t. fra Korea-produkter), men én ting er sikkert: Ingen TV-producent på markedet i dag ville have dækket din skade efter 4 år. På det punkt har LG ikke været ringere for dig end andre producenter ville have været. Man kan så gisne om om et andet tv overhovedet havde gået i stykker, men det er jo gætværk.

At tegne forsikringer på hvad jeg i den store sammenhæng vil tillade mig at kalde mindre investeringer, mener jeg helt grundlæggende er forfejlet. Statistisk set kan det aldrig betale sig, og hvis du har en hel masse små ting der er dækket af en forsikring, så er det næppe dem alle sammen der går i stykker. Over 20 år vil det næppe have kunnet betale sig, i forhold til bare at købe noget nyt. Slet ikke som forsikringsselskabernes afskrivningsregler fungerer... På et hus eller en bil er det lidt noget andet, her vil en totalskade være en katastrofe for de fleste familier, og det skal man naturligvis forsikre sig fra. Det er i det hele taget dét der bør være ens indgangsvinkel: Man skal forsikre sig imod katastrofer, ikke imod irritationsmomenter. Hvor grænsen går, er naturligvis en individuel vurdering (Fona's forsikringer på CD-plader burde være under de flestes grænse!)
Brugeravatar
Af A 666
Kan kun tale ud fra egne erfaringer..har solgt IT og TV i godt 15 år nu, mange forskellige steder, mange forskellige mærker.

LG er lige så ringe som alt muligt andet, samsung, panasonic, sony, - you name it. De her produkter bliver lavet meget billigt, for at holde prisen konkurence dygtig(sjovt nok).

Det med at sige "aldrig mere LG" er kun at snyde sig selv. Køb efter hvad der giver mest for pengende på det givne tidspunkt, du kan alligevel ikke regne med, at et mærke er godt/dårligt hele tiden.

næste gang dit sony går i stykker efter 2 år og 1 dag, så kan du sige "aldrig mere sony"..

har netop oplevet en hel sending på 50 samsung tablets der alle var defekte...oven i det så skal jeg til at returnere nr.2 samsung led tv pga defekter. Det får mig ikke til at fravælge samsung som mærke fordi det er som sagt lige så dårligt som alt muligt andet.
Af kronholm
Alfa skrev:Tja - sidste gang købte jeg over nettet, hvilket uvægerligt giver nogle ulemper ift. garantiforpligtelser, bl.a. nogle logistiske udfordringer med et TV, der vejer over 50 Kg og er 50". Hvis man læser bare en lille smule op på de forskellige mærkers holdbarhed, ligger Panasonic og Sony helt i top, og jeg tror nu ikke særlig mange synes, det er særligt naivt at forvente, at et elektronikprodukt til over kr. 10.000 holder mere end 4 år - tværtimod synes jeg, at man inviterer til at udnytte folks uvidenhed, hvis man stiltiende accepterer produkter, der fejler i løbet af så kort tid.
Hvis man desuden har fulgt bare en lille smule med i pressen, er det et faktum, at man i flere lande er så forbistrede over, at LG og Samsung produkter har så ringe holdbarhed, at det har medført en debat om man skal lovgive for længere garantier.
Sidst men ikke mindst, er det også et faktum, at de tillægsforsikringer, du nævner i 99% af tilfældende er spild af penge. Markedføringsmæssigt har de sågar flere gange været hængt ud som værende på kanten af vildledende markedsføring, og selvom jeg havde tegnet en sådan, havde sælgeren med garanti fundet en eller anden søgt forklaring på, at den ikke dækker i liige netop dette tilfælde. Man behøver ikke være et geni for at gennemskue idiotien bag sådanne produkter.
Summa summarum, så kan dine kommentarer faktisk ikke bruges til ret meget.
Læser op? Dvs. hvis man er så naiv at man tror på Peterd's profetier? Skal jeg linke dig til de første 50 personer der har haft et sony eller panasonic tv der er gået i stykker indenfor 3 år? Af med sølvpapirshatten og på med kildekritikken. :o

http://www.consumeraffairs.com/home_ele ... ny_tv.html

Skynd dig ud at købe japansk kvalitet produceret i kina. :p

(... og nej, jeg vil ikke ha dig til at købe lg igen... Jeg vil blot ha dig til at indse, at fordi du vælger sony, så er det ikke sikkert du undgår at skulle kigge efter et nyt tv igen om 3 år.)
Senest rettet af kronholm 05 feb 2014, 16:17, rettet i alt 1 gang.
Af dk9000
kronholm skrev:
Hvis man desuden har fulgt bare en lille smule med i pressen, er det et faktum, at man i flere lande er så forbistrede over, at LG og Samsung produkter har så ringe holdbarhed, at det har medført en debat om man skal lovgive for længere garantier.
Sidst men ikke mindst, er det også et faktum, at de tillægsforsikringer, du nævner i 99% af tilfældende er spild af penge. Markedføringsmæssigt har de sågar flere gange været hængt ud som værende på kanten af vildledende markedsføring, og selvom jeg havde tegnet en sådan, havde sælgeren med garanti fundet en eller anden søgt forklaring på, at den ikke dækker i liige netop dette tilfælde. Man behøver ikke være et geni for at gennemskue idiotien bag sådanne produkter.
Summa summarum, så kan dine kommentarer faktisk ikke bruges til ret meget.
Læser op? Dvs. hvis man er så naiv at man tror på Peterd's profetier? Skal jeg linke dig til de første 50 personer der har haft et sony eller panasonic tv der er gået i stykker indenfor 3 år? Af med sølvpapirshatten og på med kildekritikken. :o

http://www.consumeraffairs.com/home_ele ... ny_tv.html

Skynd dig ud at købe japansk kvalitet produceret i kina. :p

I second that :D

netop :)

Altså der er også mange der sværger til philips stadig, philips er et hollandsk firma med kinesiske tv :D
Af PeterD
Sørgeligt at producenterne af ALT ELEKTRONIK ikke er bedre til at udvikle og producere elektroniske produkter...

Vi kan også tage mobilmarkedet med..Bare se på Apple og deres Iphone..Tsk-Tsk-Tsk. :s

Men hey....Det er jo alt sammen elektronik :)