Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alfa
Skrev for et par dage siden et indlæg om et defekt LG plasma TV (50PS8000). Jeg har nu fået diverse bud på, hvad der kan være galt, og alt tyder på, at det er selve panelet, der er defekt. TV'et er kun godt 4 år gammelt, og var relativt dyrt (jeg synes kr. 10.000 er mange penge for et TV), og er derfor mere end almindeligt skuffet over, at det ikke kan holde længere end til 4 års brug. LG svarer blot retur, at jeg kan rekvirere en reparation, dog med egenbetaling når produktet er ud over de 2 års reklamationsret. Jeg vil derfor dele min frustration med de mange, der er i samme klemme med disse "lav billigt skrammel til høje priser" producenter. Jeg køber ALDRIG mere et produkt fra LG. !:(
Af kronholm
Du skal nok undgå 99.9% af producenterne, hvis du vil ha et tv der med 100% sikkerhed holder mere end 4 år... Har set folk klage over samtlige producenter, i forbindelse med defekt lige efter garanti perioden.
Af PeterD
Det er jo det jeg ALTID har skrevet!. :)

Undgå for meget bøvl. Elektronik/Teknik ER bedst fra Japan. (B

Okay-Okay..Elektronik fra Tyskland såsom biler, køleskabe etc. er heller ikke at foragte, men nu er der ikke er så mange tyske firmaer der selv udvikler og selv producerer fladskærme.... ;)
Af Alfa
Tak for sympatitilkendegivelserne. Jeg kigger rigtig meget på Sony 55" KDLW905 eller Panasonic's udgående plasmaskærm 55" VT60Y. Måske WT60Y også er i spil. Sony TV'et fås til 13.499, mens Pana'erne fås til hhv. 15.999 for plasmaen, og LED'en har jeg fået tilbudt til 16.000. Hvad skal man dog vælge? Jeg hælder mest til plasmaen, men synes også at de to LED ser ret gode ud.
Af dk9000
Alfa skrev:Tak for sympatitilkendegivelserne. Jeg kigger rigtig meget på Sony 55" KDLW905 eller Panasonic's udgående plasmaskærm 55" VT60Y. Måske WT60Y også er i spil. Sony TV'et fås til 13.499, mens Pana'erne fås til hhv. 15.999 for plasmaen, og LED'en har jeg fået tilbudt til 16.000. Hvad skal man dog vælge? Jeg hælder mest til plasmaen, men synes også at de to LED ser ret gode ud.

okay.. lad mig lige stille dig et spørgsmål.

Du gav for 4 år siden 10000 kr for et tv.. hvilket jo som du selv siger er ret meget..

Og nu forventer du at bruge 16000 ? på et tv som HELLER ikke holder mere end 4 år ;)

det er bare lidt dobbeltmoralsk det du har gang i :) for intet er sikkert bare fordi det er et panasonic produkt ;)

Hvad forventer du så at få ud af de sidste 6000 kr ? mere holdbarhed ? for det får du ikke selvom prisen er højere.

Hvis du nu var så smart at tegne en Fjumreforsikring havde du ikke været ude for det her :) og at smide 16000 for et nyt tv som du i sidste ende IKKE KAN VÆRE SIKKER PÅ VIRKER!!!
Af Alfa
Tja - sidste gang købte jeg over nettet, hvilket uvægerligt giver nogle ulemper ift. garantiforpligtelser, bl.a. nogle logistiske udfordringer med et TV, der vejer over 50 Kg og er 50". Hvis man læser bare en lille smule op på de forskellige mærkers holdbarhed, ligger Panasonic og Sony helt i top, og jeg tror nu ikke særlig mange synes, det er særligt naivt at forvente, at et elektronikprodukt til over kr. 10.000 holder mere end 4 år - tværtimod synes jeg, at man inviterer til at udnytte folks uvidenhed, hvis man stiltiende accepterer produkter, der fejler i løbet af så kort tid.
Hvis man desuden har fulgt bare en lille smule med i pressen, er det et faktum, at man i flere lande er så forbistrede over, at LG og Samsung produkter har så ringe holdbarhed, at det har medført en debat om man skal lovgive for længere garantier.
Sidst men ikke mindst, er det også et faktum, at de tillægsforsikringer, du nævner i 99% af tilfældende er spild af penge. Markedføringsmæssigt har de sågar flere gange været hængt ud som værende på kanten af vildledende markedsføring, og selvom jeg havde tegnet en sådan, havde sælgeren med garanti fundet en eller anden søgt forklaring på, at den ikke dækker i liige netop dette tilfælde. Man behøver ikke være et geni for at gennemskue idiotien bag sådanne produkter.
Summa summarum, så kan dine kommentarer faktisk ikke bruges til ret meget.
Af DavidHimself
Alfa skrev:Tja - sidste gang købte jeg over nettet, hvilket uvægerligt giver nogle ulemper ift. garantiforpligtelser.
Hvorfor er det, du mener det?
Af Alfa
DavidHimself skrev:
Alfa skrev:Tja - sidste gang købte jeg over nettet, hvilket uvægerligt giver nogle ulemper ift. garantiforpligtelser.
Hvorfor er det, du mener det?
Fordi det tager en krig at få det til reparation og retur, og fordi det er min oplevelse det er mere effektiv at have en fysisk butik, hvor man kan troppe og og klage.
Af KomBarDo.
Også surt med defekt tv efter 4 år :-( Men tror ikke du skal forvente at Panasonic holder bedre, søg på google: 'panasonic tv 3 blinking lights' = dead. Ja ingen tv er sikker i mange år.
Af DavidHimself
Alfa skrev:Fordi det tager en krig at få det til reparation og retur, og fordi det er min oplevelse det er mere effektiv at have en fysisk butik, hvor man kan troppe og og klage.
Sidste gang jeg sendte noget ind, havde jeg de igen efter 8 hverdag :o det gør en fysisk butik da ikke hurtigere? det er jo samme sted tingene bliver lavet alligevel... og din klageperiode er det samme (rent lovgivningsmæssigt).
Af Alfa
Jep, og da selvsamme LG TV gik i stykker første gang efter mindre en to år, tog det over 4 uger før jeg havde det retur fra Servicegruppen (købt gennem Cinemagic). Det på trods af, at fejlen var en kendt fejl, men alligevel rodede de rundt med den. Da jeg fik det retur, var beskeden, at mainboard var skiftet, men samme fejl kom igen allerede indenfor et år, hvor jeg dog ikke orkede at skulle igennem turen igen.
Af dk9000
Alfa skrev: Sidst men ikke mindst, er det også et faktum, at de tillægsforsikringer, du nævner i 99% af tilfældende er spild af penge. Markedføringsmæssigt har de sågar flere gange været hængt ud som værende på kanten af vildledende markedsføring, og selvom jeg havde tegnet en sådan, havde sælgeren med garanti fundet en eller anden søgt forklaring på, at den ikke dækker i liige netop dette tilfælde. Man behøver ikke være et geni for at gennemskue idiotien bag sådanne produkter.
Summa summarum, så kan dine kommentarer faktisk ikke bruges til ret meget.

Jeg nævner ingen fillægsforsikringer.

Jeg nævner blot at ved dit EGET forsikringsselskab kan tilkøbe det til din almindelige hus forsikring.

Det havde resuolteret i at du havde kommet af med 1000 kr også havde du haft et nyt tv :)

Sådan en forsikring koster vist i nærheden af 1200 om året mener jeg :)
Af Alfa
Øhm, har aldrig hørt om en forsikring, der dækker at et TV blot står af. Forsikringerne dækker jo udefra kommende skader og erstatter ikke nogen former for garanti. Forstår heller ikke de kr. 1000. Har haft TV i 4,5 år, hvilket vel ville have kostet kr. 5000 da præmiern typisk er helårlige.
Brugeravatar
Af MigSelv
Alfa skrev:Øhm, har aldrig hørt om en forsikring, der dækker at et TV blot står af. Forsikringerne dækker jo udefra kommende skader og erstatter ikke nogen former for garanti. Forstår heller ikke de kr. 1000. Har haft TV i 4,5 år, hvilket vel ville have kostet kr. 5000 da præmiern typisk er helårlige.
Jeg skal da ikke nævne Alka, men deres elektronikforsikring koster ikke 1200 kr om året, i tillæg til deres indboforsikring. Og den dækker alle opstået fejl, selv pixelfejl. Denne forsikring har en selvrisiko på 1000kr. En ganske god forsikring, der dækker alt fra vaskemaskine til tv, med andre ord alt der tilføres strøm for at virke (stort set).