Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af leff
Føler mig lidt snydt, sælger oplyste intet om dette igår, da han solgte mig fjernsynet, er der nogen som har overblik over hvilke konsekvenser det får for mig, at det ikke er et dansk tv? Både med tv kanaler nu og i fremtiden, virker alt i smart tv?
Kan man lave det om på nogen måde?
Vil det her virke med mit tv? http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... p?p=152293
Af lgowner
leff skrev:Føler mig lidt snydt, sælger oplyste intet om dette igår, da han solgte mig fjernsynet, er der nogen som har overblik over hvilke konsekvenser det får for mig, at det ikke er et dansk tv? Både med tv kanaler nu og i fremtiden, virker alt i smart tv?
Vil det her virke med mit tv? http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... p?p=152293
læste du lige andre indlæg eller skrev du bare en repeat af første indlæg.

læs resten af indlæggene og svarene får du på et sølvfad..

eller kort: ingen problemer med det nævnte.
Der står både at det virker og at det ikke virker? Ligeledes med netflix. Derfor jeg spørger igen. Desuden er der ingen som har snakket om det link jeg lagde ud, derfor spørger jeg indtil det. Håber det er ok :)
Af leff
lgowner skrev:
leff skrev:Føler mig lidt snydt, sælger oplyste intet om dette igår, da han solgte mig fjernsynet, er der nogen som har overblik over hvilke konsekvenser det får for mig, at det ikke er et dansk tv? Både med tv kanaler nu og i fremtiden, virker alt i smart tv?

Du er oven i købte en af dem som sagde at det sikkert ikke ville virke?
Af lgowner
leff skrev:Du er oven i købte en af dem som sagde at det sikkert ikke ville virke?
at jeg skriver de kan gøre som LG, var ikke tilfældet og ikke fakta omkring samsung skærmen, og jeg har svaret flere gange efter at det var ok?
leff skrev:Der står både at det virker og at det ikke virker? Ligeledes med netflix. Derfor jeg spørger igen.
Trådstarter kan ikke få det til at virke, nej, men bliver herefter taget i hånden, jf. nedenfor.
jones31 skrev:Den virker fint nok, landet skal bare stilles på andre.
Madbeaverdk skrev:Jeg prøvede først med Østrig, hvor den kun fandt ca. 30 kanaler hos Yousee. Derefter prøvede jeg Tyskland, hvor den vidst fandt dem alle sammen. Jeg var også på Smart Hub, hvor den selv hentede Netflix. (...) Netflix virker glimrende.
BaSsE_- skrev:TV'et virker fint med dvb-c, jeg har det og har også yousee... ingen problemer.
Så hvad er det, du fortsat mangler svar på?
leff skrev:Hva med det link jeg skrev, er der nogen som har prøvet om det virker?
leff skrev:Der står både at d........ Desuden er der ingen som har snakket om det link jeg lagde ud, derfor spørger jeg indtil det. Håber det er ok :)
leff skrev:Føl.......
Og endnu engang, kunne ikke finde rundt i tråden da der blev skrevet at det ikke virkede og at det virkede, så ville bare have bekræftet hvad der var sandt og falsk.
leff skrev:Der står både at det virker og at det ikke virker? Ligeledes med netflix. Derfor jeg spørger igen. Desuden er der ingen som har snakket om det link jeg lagde ud, derfor spørger jeg indtil det. Håber det er ok :)
edinger skrev:
leff skrev:Der står både at det virker og at det ikke virker? Ligeledes med netflix. Derfor jeg spørger igen.
Trådstarter kan ikke få det til at virke, nej, men bliver herefter taget i hånden, jf. nedenfor.
jones31 skrev:Den virker fint nok, landet skal bare stilles på andre.
Madbeaverdk skrev:Jeg prøvede først med Østrig, hvor den kun fandt ca. 30 kanaler hos Yousee. Derefter prøvede jeg Tyskland, hvor den vidst fandt dem alle sammen. Jeg var også på Smart Hub, hvor den selv hentede Netflix. (...) Netflix virker glimrende.
BaSsE_- skrev:TV'et virker fint med dvb-c, jeg har det og har også yousee... ingen problemer.
Så hvad er det, du fortsat mangler svar på?
Nu er det vist jer der kører repeat på hinandens spørgsmål, så
lgowner skrev:

Kan i finde rundt i alle de quotes? Ellers kort.
Blev bonget for at spørge om det samme som trådstarter, har svaret to gange, at jeg ik kunne finde rundt svarende, og nævnt et link tre gange uden at få response.
Har fattet at tv'et virker, men ingen har kommenteret linket. :D

Så prøver bare igen, nogen som har prøvet det program som bliver nævnt i linket?

Det er sgu fint i bonger mig, for at spørge om noget to gange, når i selv gør det. O_O
Brugeravatar
Af edinger
leff skrev:Vil det her virke med mit tv? http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... p?p=152293
Det, du spørger til, er, hvorvidt du vil kunne gøre din skærm "dansk" via servicemenuen, jf. beskrivelsen nedenfor? Til trods for at du allerede har fået anvist en ligeså duelig måde at få skærmen til at fungere på?

Jeg må i øvrigt være dig svar skyldig.
dhojgaard skrev:Efter at have kigget på sagerne har jeg fundet en løsning. Det undrer mig at ingen herinde kender til samsungs service menu hvor man har mulighed for at ændre på forskellige ting inkl. "local set" hvor jeg fandt mulighed for at ændre til nordic og wupti så fandt jeg de danske kanaler.

Her er en lidt mere detaljeret udlægning:
Du skal bruge en forhandler fjernbetjening som de færreste har, eller også skal du installere følgende program på din computer som er koblet på samme netværk som dit fjernsyn:

ruSamsungTVCommunicator
http://www.rainerullrich.de/samsung/

Det program giver dig mulighed for at kontrolere dit fjernsyn via computer og det giver dig to extra knapper: factory, og speed, som man får brug for for at ændre "local set" indstillingerne som normalt er "grå" og utilgængelige når du går ind i service menu'en.

Du skal nu forbinde programmet på computeren med fjernsynet og acceptere forbindelsen på fjernsynet. Når det er gjort slukker du fjernsynet og går ind i service-menuen ved at trykke følgende taster i rækkefølge, en af gangen på den fysiske fjernbetjening:

INFO, MENU, MUTE og POWER

Når det er gjort skal du trykke på factory og speed i programmet på computeren. Det åbener for nogle ekstra muligheder når du trykker på første menu-punkt: "options"

Her har du nu muligehed for at ændre "local set" fra eu_ger til nordic og når det er gjort kan du lukke ned og tænde fjernsynet igen. Så har du muligehd for at vælge danmark som land under kanaler. Det gjorde forskellen for mig og jeg ser nu alle luft-kanaler. Har ikke kabel så det ved jeg ikke om det virker...
Af leff
edinger skrev:
leff skrev:Vil det her virke med mit tv? http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... p?p=152293
Det, du spørger til, er, hvorvidt du vil kunne gøre din skærm "dansk" via servicemenuen, jf. beskrivelsen nedenfor? Til trods for at du allerede har fået anvist en ligeså duelig måde at få skærmen til at fungere på?

Jeg må i øvrigt være dig svar skyldig.
dhojgaard skrev:Efter at have kigget på sagerne har jeg fundet en løsning. Det undrer mig at ingen herinde kender til samsungs service menu hvor man har mulighed for at ændre på forskellige ting inkl. "local set" hvor jeg fandt mulighed for at ændre til nordic og wupti så fandt jeg de danske kanaler.

Her er en lidt mere detaljeret udlægning:
Du skal bruge en forhandler fjernbetjening som de færreste har, eller også skal du installere følgende program på din computer som er koblet på samme netværk som dit fjernsyn:

ruSamsungTVCommunicator
http://www.rainerullrich.de/samsung/

Det program giver dig mulighed for at kontrolere dit fjernsyn via computer og det giver dig to extra knapper: factory, og speed, som man får brug for for at ændre "local set" indstillingerne som normalt er "grå" og utilgængelige når du går ind i service menu'en.

Du skal nu forbinde programmet på computeren med fjernsynet og acceptere forbindelsen på fjernsynet. Når det er gjort slukker du fjernsynet og går ind i service-menuen ved at trykke følgende taster i rækkefølge, en af gangen på den fysiske fjernbetjening:

INFO, MENU, MUTE og POWER

Når det er gjort skal du trykke på factory og speed i programmet på computeren. Det åbener for nogle ekstra muligheder når du trykker på første menu-punkt: "options"

Her har du nu muligehed for at ændre "local set" fra eu_ger til nordic og når det er gjort kan du lukke ned og tænde fjernsynet igen. Så har du muligehd for at vælge danmark som land under kanaler. Det gjorde forskellen for mig og jeg ser nu alle luft-kanaler. Har ikke kabel så det ved jeg ikke om det virker...
Det er helt korrekt :) ville bruge det, hvis jeg alligevel skulle støde på et problem på et tidspunkt.
Ved digitale kanaler kan jeg kun vælge Tyskland, Østrig og Schweitz. Ved Analog kanaler kan jeg vælge flere, PLUS "andre", som i nævner.
Ved Digital valgte jeg Tyskland, og har fundet en masse kanaler, tror dog jeg stadig mangler nogen?

Kan man se en liste et sted over hvilke kanaler der sendes digital og analog ved Yousee, har den store pakke, men tv3, 3+ og 3plus syntes jeg slet ikke jeg kan finde?

Håber der er nogen der kan/gider hjælpe, selvom topic starter har fået svar på hans.

EDIT:
Fandt listen her:
http://yousee.dk/Tv/TV-Pakker_og_kanaler.aspx
Jeg mangler VIRKELIG mange kanaler!!