Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg skulle have købt dette tv i dag.

Samsung UE40ES5500 i Elgiganten til 3777 kr.
Men da det var mine forældre der skulle købe det for mig, fik de af vide i Elgiganten at det muligvis ikke virkede med Stofa kabeltv, Yousee, BoxerTv osv.

Kan det virkelig være rigtigt?? :(
Har stofa kabeltv og tv'et har DVB-C MPEG-4.
edinger skrev:ES5500 er, så vidt jeg kan vurdere, en udenlandsk model. Så det er ikke utænkeligt, at der er kompatibilitetsproblemer.

ES5505 skulle der dog ingen problemer være med.
Tror du seriøst, at Elgiganten sælger DVB T/C-TV, der ikke kan anvendes i Danmark?
jng skrev:
edinger skrev:ES5500 er, så vidt jeg kan vurdere, en udenlandsk model. Så det er ikke utænkeligt, at der er kompatibilitetsproblemer.

Tror du seriøst, at Elgiganten sælger DVB T/C-TV, der ikke kan anvendes i Danmark?
ja,
det er bekræftet førud at elgiganten deler parallel importede skærme med f.eks. russiske philips special modeller, hvor hardware er fokuseret mod dem, og alligevel har elgiganten formået at få philips dk på banen og lave den til en DK model.

så det sker skam, jeg mener du kan finde historier om panasonic parallel importede skærme for nogen tid siden 1 el. 2 serier tilbage, så var de oppe imod panasonic for at sælge sådanne modeller i nordiske lande.

så kort: ja, de kan godt finde på det engang imellem.

edit:
en hurtig søgning på google og model nr, er en primært engelsk sælgende model.
selv samsung.com mener de sælger den i UK, så den er nok ok. det er ikke en skærm konfigureret til dansk marked, udfra salg i UK.
måske er samsung flinke, hvad angår model specifikke ændringer, så går andre ud og ændrer en del til det land de sælger i.
Senest rettet af lgowner 02 apr 2013, 22:03, rettet i alt 1 gang.
lgowner skrev:
jng skrev:

ja,
det er bekræftet førud at elgiganten deler parallel importede skærme med f.eks. russiske philips special modeller, hvor hardware er fokuseret mod dem, og alligevel har elgiganten formået at få philips dk på banen og lave den til en DK model.

så det sker skam, jeg mener du kan finde historier om panasonic parallel importede skærme for nogen tid siden 1 el. 2 serier tilbage, så var de oppe imod panasonic for at sælge sådanne modeller i nordiske lande.

så kort: ja, de kan godt finde på det engang imellem.
Jeg tror ikke på dig.
jng skrev:Jeg tror ikke på dig.
demokratiet længe leve, google er opspind og det er sikkert aprilsnar ekko.

men sorry, elgiganten sælger også parallel import, som i gamle dage, ikke var velset, selvom vi nu kan gøre meget for at få danske opsætninger på skærmene alligevel og spare en formue ved at købe i udlandet :)
du kan sige wikileaks imod tv fabrikanterne, da du der, finder løsningerne.
jng skrev:Tror du seriøst, at Elgiganten sælger DVB T/C-TV, der ikke kan anvendes i Danmark?
Det er såmænd ikke et spørgsmål om mistillid eller ej til Elgiganten, men blot en konstatering af, at omtalte model ikke, som det ellers er reglen for Samsungs danske modeller, ender på "5".

E6505, ES7005, ES8005 osv.
philipo skrev:Hej.

Jeg skulle have købt dette tv i dag.

Samsung UE40ES5500 i Elgiganten til 3777 kr.
Men da det var mine forældre der skulle købe det for mig, fik de af vide i Elgiganten at det muligvis ikke virkede med Stofa kabeltv, Yousee, BoxerTv osv.

Kan det virkelig være rigtigt?? :(
Har stofa kabeltv og tv'et har DVB-C MPEG-4.
Den virker fint nok, landet skal bare stilles på andre.
jones31 skrev:Den virker fint nok, landet skal bare stilles på andre.
giver den så ikke SmartTV problemer, hvis man ikke kan sætte land til Danmark? det gør den for ikke DK skærme fra LG. som slår netflix fra? eller har Samsung været flinke her?
lgowner skrev:
jones31 skrev:Den virker fint nok, landet skal bare stilles på andre.
giver den så ikke SmartTV problemer, hvis man ikke kan sætte land til Danmark? det gør den for ikke DK skærme fra LG. som slår netflix fra? eller har Samsung været flinke her?

Jeg har kun lige testet den på de forskellige tv signaler, så ved det faktisk ikke. Men jo kunne godt forestille mig at der bliver problemer med netflix.
jones31 skrev:Jeg har kun lige testet den på de forskellige tv signaler, så ved det faktisk ikke. Men jo kunne godt forestille mig at der bliver problemer med netflix.
lad os håbe at nettet også har samsung workarounds som LG har, og så er det vigtige her jo, at elgiganten sælger den til en konkurrrence dygtig pris, og man får fuld dansk garanti her :)

desværre for en engelsk skærm er jo, at DVBC ikke er brugt i England så vidt jeg ved, der er alt DVBT/2 eller DVBS/2, så det er lidt surt show.
så måske derfor advarslen til kunden, hvis de ville se yousee.

gad vide om freeview tuner (DVBT) så også er et advarselstegn? har dog læst om købere af LM760v fra UK, som ikke havde nogen problemer. og har den en triple tuner.
så måske er samsung også ok på det område.
Jeg har hentet sådan en krabat til min svigerfar i dag.

Det gav lidt problemer at installere kanalerne på fjernsynet. Under land kan man vælge mellem Østrig, Tyskland og Schweiz. WTF?

Jeg prøvede først med Østrig, hvor den kun fandt ca. 30 kanaler hos Yousee. Derefter prøvede jeg Tyskland, hvor den vidst fandt dem alle sammen. Jeg var også på Smart Hub, hvor den selv hentede Netflix. Har dog ikke prøvet, om det virker endnu.

Jeg var i service menuen, men jeg kunne ikke ændre region (den er "greyed out" til GER eller lignende).