Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bent odense
De første test kommer nok først i juni/juli.Så en pulverslukker er nok en god ide,at have i nærheden.Fordi der er storer chancer i at der går ild,i pung/lomme.Men lige nu er forvirringen,nok det største problem med de forskellige meninger.
Af lgowner
har man pengene, så køber man nu,
har man sparet op og ønsker en lang varing investering så venter man på den nyeste når vi nu er så tæt på de første kommer om 2-3 måneder.
er man nærig og slipper ikke pengene så let, så venter man da bare 3 år, så kan man købe den model i dba for en slik.
Af PeterD
Enig:

Der bliver skudt til højre og venstre...

Nå.. Bare der ikke gå alt for meget LED vs. Plasma i den som der plejer O_O

Burn In, Retention, Backlight problemer...AAAaaarrgghh... :s

Men jo. Det kunne være FEDT at have en skærm på væggen som var 4 mm. tyk og havde samme billedekvalitet som Kuro eller ZT60..
Af swedchef
lgowner skrev:har man pengene, så køber man nu,
har man sparet op og ønsker en lang varing investering så venter man på den nyeste når vi nu er så tæt på de første kommer om 2-3 måneder.
er man nærig og slipper ikke pengene så let, så venter man da bare 3 år, så kan man købe den model i dba for en slik.
Langvarig investering er vist mest af alt en parodi når det kommer til elektronik - og særligt TV, som jo over de seneste år er blevet det store gadget-ræs. Der var en gang man havde TV til de ikke duede længere - nu skifter man dem ud når man ikke synes de har nok smarte features - og nej, jeg er ikke selv en skid bedre.

Jeg var dengang jeg købte mit TV helt sikker på jeg skulle have LCD, lige indtil jeg så et plasma og et LCD på væggen ved siden af hinanden. Det skal så siges at det var med analogt antennesignal - noget vi ikke længere benytter i vores hus. I dag synes jeg det er sværere - og ærlig talt, når TV'et først hænger alene hjemme i stuen, så er der ikke rigtig noget at sammenligne med.

Pengene har vi - men det har vi også om 2-3 måneder når de andre kommer ud. Derudover så er både jeg og konen nærige - og jeg tager aldrig et valgt før jeg har analyseret det fra mindst 100 vinkler - jeg havde bare et lille håb om at kunne springe nogle af vinklerne over hvis andre havde regnet dem ud for mig.

Indtil videre mange tak for alle jeres input. Og jeg hører stadig gerne flere input.
Af Bent odense
Det er sandelig mulighed for at få en fin skærm 2012,der er analyseret/testet.Men så er det ikke med det nyeste,som twin-tuner osv.Men for at blive i det japanske,men nu skulle i have noget der snakke bedre sammen,med sony receiver/PS3.Så var sony 55HX855 et bud. :)
Af Gunraf
Bent odense skrev:Det er sandelig mulighed for at få en fin skærm 2012,der er analyseret/testet.Men så er det ikke med det nyeste,som twin-tuner osv.Men for at blive i det japanske,men nu skulle i have noget der snakke bedre sammen,med sony receiver/PS3.Så var sony 55HX855 et bud. :)
Hvad er det, der 'snakker' bedre sammen? Mig bekendt har jeg aldrig haft nogen form for problemer, hverken på Panasonic eller Samsung. Har både kørt igennem receiver, men også direkte i skærmen.
Af Zero-angel
Har lige fået svar fra Samsungs kundeservice.
Da jeg også tænker på at købe et nyt Samsung Tv, dog 46''.
De sagde at deres nye Tv-modeller kommer i butikkerne midt i 2. Kvartal, nærmere sagt maj.
Kan jeg forstår det sådan at folkene her ikke mener at modellerne falder voldsomt i pris i nærmeste fremtid?
Af Bent odense
:

SWEDCHF SKREV:
har jeg overvejet et Sony HX855 da det nok vil snakke bedre sammen med min receiver (Sony STR-DA5300ES) og eventuelt også med min PS3.

GUNRAF SKREV:
.Hvad er det, der 'snakker' bedre sammen? Mig bekendt har jeg aldrig haft nogen form for problemer, hverken på Panasonic eller Samsung. Har både kørt igennem receiver, men også direkte i skærmen.
Af Bent odense
GUNRAF nu var det swedchef egne ord.Og så var mit bud sony 55HX855 :)
Af jones31
Hvis du endelig skal købe nu så køb txl55wt50 fra pana.
Har et kanon godt billed.
Af hkknudsen
Med sony tv og ps3 kan man betjene ps3 med tv'ets fjernbetjening, eksempelvis netflix osv., hvilket jeg er glad for. Kan man det med andre mærker? Man kan også sætte det til at tænde/slukke afhængigt af hinanden, men det kan man sikkert også med andre mærker.
Gunraf skrev:
Bent odense skrev:Det er sandelig mulighed for at få en fin skærm 2012,der er analyseret/testet.Men så er det ikke med det nyeste,som twin-tuner osv.Men for at blive i det japanske,men nu skulle i have noget der snakke bedre sammen,med sony receiver/PS3.Så var sony 55HX855 et bud. :)
Hvad er det, der 'snakker' bedre sammen? Mig bekendt har jeg aldrig haft nogen form for problemer, hverken på Panasonic eller Samsung. Har både kørt igennem receiver, men også direkte i skærmen.