Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dest
Jeg fik følgende svar fra lasystems.be da jeg sendte en forespørgsel på en pris/levering (svaret er fra 7/5):

Expected delivery time for this model is 2 weeks after order (10 pieces incoming stock). Shipping to Denmark is 86.47 eur.

Order only with proforma invoice and bank wire transfer.

Det er så forøvrigt lidt pudsigt, når der under deres betingelser bl.a. står, at Danmark hører til Euro zone 3, hvor transport charges = 21,25 euro.
Af Dest
Det var forøvrigt en forespøgsel på LG 55LM760S.
Af jensholm
Er der nogen der har købt det i Belgien?
Af Fisker88
Jeg har selv set alle de tv i omtaler på denne tråd. Ja LM960 er den bedste, men i mine øjne er LM860 langt bedre end samsungs topmodel. Panasonic, er kun for fanatikere, LED'en har langt mere at byde på mht design, smarttv, brugerflade og lyskvalitet. Så godt valg af LM860
Af jones31
Eller 760 eren som har samme panel som 860. Eneste forskel er duel core processeren.
Af loland
Synes fandme folk er sørgelige at høre på! ::l I går fuldstændig i selvsving over at købe tv fra Belgien som måske/måske ikke virker til diverse ting, og tilmeld skal bøvle med lange leveringstider og besvær hvis tv'et går i stykker. Gå ned og sig i "overvejer" at købe den i udlandet , også kan i sikkert forhandle jer et par 1000kr ned i pris også har i LG premium service og skal ikke bekymre jer om tingene virker + i støtter Danmark ved at sætte gang i væksten ! :p

Hvis nogen rent faktisk bestiller det i Belgien også tv'et er en D.O.A (dead on arrival) = :p
Jeg ville ihvertfald ikke have ondt af jer, sorry to say..
Af Tom Nielsen
Og jeg syntes du er en klaphat at høre på :) !

D.O.A… og eller andet, det skal du da bestemt heller ikke bekymre dig om loland, lad du blot den enkelte forbruger selv at bestemme hvor de køber deres tv, på hvilke vilkår de gør det og med hvilke ”måske/måske ikke” problemer de kan komme ud for.

Jeg er selv en af dem ser mig omkring efter et nyt tv og vil som alle andre, bestemt ikke betale mere end godt er, for et nyt TV.

I Belgien koster et LG 47LM960s hos Lasystems.be, ca.12900kr incl. levering, hos Elgiganten koster det 24999kr.

Kan ikke se hvorfor du sætter spørgsmål tegn ved det, det er da kolde facts og kontakter lige ned i lommen :D .
Af mans
[quote="Dest"]Jeg fik følgende svar fra lasystems.be da jeg sendte en forespørgsel på en pris/levering (svaret er fra 7/5):

Expected delivery time for this model is 2 weeks after order (10 pieces incoming stock). Shipping to Denmark is 86.47 eur.

Order only with proforma invoice and bank wire transfer.

Husk lige på, laver man en bankoverførsel, så er pengene ikke beskyttet på samme måde end, hvis det er et kreditkort køb.
Af THM
Fisker88 skrev:Jeg har selv set alle de tv i omtaler på denne tråd. Ja LM960 er den bedste, men i mine øjne er LM860 langt bedre end samsungs topmodel. Panasonic, er kun for fanatikere, LED'en har langt mere at byde på mht design, smarttv, brugerflade og lyskvalitet. Så godt valg af LM860
vil give dig ret hvis vi vurdere i butiks mode, her er es8005 ikke ret god. ihvert fald ikke i bilka hvor jeg har set den. der var en mærkelig hinde over billedet der især var tydelig ved bevægelse.

men i tests score es8005 dog langt bedre end lm860, som har en del problemer(læs. avforums).

det samme konkludere cnet, som har sammenlignet sony's hx855 men lm 960, og her vandt sony'en klart.
forstår slet ikke hypen af lg's nye led modeller, udover hvis man er vild med det minimalistiske design. de er ikke dårlige, men i forhold til den høje pris virker de til at være pinligt ringe...

at "panasonic kun er for fanatikere" kan jeg kun opfatte som en provokation af billedkvalitetsentusiaster der går op i et præcist, velafbalanceret samt detaljerigt billeder(sidstnævnte noget som lm960 tilsyneladende er ude af stand til at vise i mørke scener)
Af THM
lige et citat fra avforums test af lm960, for at underbygge min påstand om denne, hvor de side om side sammenligner den med vt50:

"The difference in black levels between the two was quite shocking and even with the 55LM960's local dimming set to high, the P55VT50 was vastly superior. Not only that, in dark scenes the P55VT50 retained all the shadow detail whilst the 55LM960 was a grey mess. In fact, with the exception of brightness, the P55VT50 wiped the floor with the 55LM960 in every aspect of image quality from motion handling to picture detail and from image accuracy to dynamic range. However, what made these differences all the more striking was the fact that the P55VT50 is £600 cheaper than the 55LM960!"
Af Tom Nielsen
[quote="THM"]lige et citat fra avforums test af lm960, for at underbygge min påstand om denne, hvor de side om side sammenligner den med vt50:

"The difference in black levels between the two was quite shocking and even with the 55LM960's local dimming set to high, the P55VT50 was vastly superior. Not only that, in dark scenes the P55VT50 retained all the shadow detail whilst the 55LM960 was a grey mess. In fact, with the exception of brightness, the P55VT50 wiped the floor with the 55LM960 in every aspect of image quality from motion handling to picture detail and from image accuracy to dynamic range. However, what made these differences all the more striking was the fact that the P55VT50 is £600 cheaper than the 55LM960!"[/quote]

Er det ikke og sammenligne pære med bananer!. Det er jo 2 vidt forskellige typer tv, det ene LED det andet PLASMA og det kan vel alt andet ikke sammlignes.
Af THM
hvorfor kan man ikke sammenligne det billede der bilver vist på skærmene? det må da være kvaliteten af dette der er mest interessant, og ikke hvilken teknologi der ligger bag...

selvfølgelig kan man have præferencer for den ene eller den anden teknologi, men her er da jo ligefrem tale om dele af billedet der ikke bliver vist på den ene(ifølge testen)

jeg nævner iøvrigt også en sammenligning med sony hx855 fra et andet site og her kommer lm960 også til kort. og her er begge led tv den ene ganske vist med IPS-panel og den anden med VA-panel...
Af loland
THM skrev:hvorfor kan man ikke sammenligne det billede der bilver vist på skærmene? det må da være kvaliteten af dette der er mest interessant, og ikke hvilken teknologi der ligger bag...

selvfølgelig kan man have præferencer for den ene eller den anden teknologi, men her er da jo ligefrem tale om dele af billedet der ikke bliver vist på den ene(ifølge testen)

jeg nævner iøvrigt også en sammenligning med sony hx855 fra et andet site og her kommer lm960 også til kort. og her er begge led tv den ene ganske vist med IPS-panel og den anden med VA-panel...
Så har de testere da drukket af natpotten. Hvis man ikke går efter sony fanboy tests og rent faktisk ser tv'ene i virkeligheden er der stor forskel.. HX855 bedre end LM960 O_O de må være ultra pro Sony, Hx855 er bare et overpriced design tv med middel billedkvalitet =

"og er et af Sonys bedste kant LED-baseret Tv til dato – men i et value-for-money perspektiv, er HX855 ikke helt på niveau med de hårdeste konkurrenter. Om designet og de tilføjede funktioner er værd at betale ekstra for, vil vi i sidste ende lade være op til dig at afgøre."
Af Mysen
loland skrev:
THM skrev:hvorfor kan man ikke sammenligne det billede der bilver vist på skærmene? det må da være kvaliteten af dette der er mest interessant, og ikke hvilken teknologi der ligger bag...

Så har de testere da drukket af natpotten. Hvis man ikke går efter sony fanboy tests og rent faktisk ser tv'ene i virkeligheden er der stor forskel.. HX855 bedre end LM960 O_O de må være ultra pro Sony, Hx855 er bare et overpriced design tv med middel billedkvalitet =

"og er et af Sonys bedste kant LED-baseret Tv til dato – men i et value-for-money perspektiv, er HX855 ikke helt på niveau med de hårdeste konkurrenter. Om designet og de tilføjede funktioner er værd at betale ekstra for, vil vi i sidste ende lade være op til dig at afgøre."
Jeg husker godt det citat fra Rasmus, men jeg er næsten stensikker på, at han ikke har fået set, hvad prisen på den er. Det begrunder jeg ud fra de gentagne gange i testen, hvor han på billedsiden sammenligner den med f.eks. ES8005, som den matcher på stort set alt, der ikke har med 3D at gøre. Når konklussionen så lyder, at det er et meget velperformende LCD tv, der dog ikke er prisen værd, så er det da netop fordi, han har misset, at den er 30 % billigere end konkurrenterne LM860 og ES8005, og ligger i et leje sammen med LG's nu temmeligt dyre mellemprismodeller fra 600-serien

Og så lige en sidenote: Folk der bruger ord som "fanboy-test" og "drukket af natpotten" kender ikke til argumentationsteknikkerne uskrevne retoriske regler. Det var et godt valg, at du havde sakset fra testen herinde, for troværdigheden er røget, når du indirekte kalder den anden part af diskussionen for "fanboy", mens et citat fra en troværdig kilde er noget sværere at betvivle.