loland skrev:THM skrev:hvorfor kan man ikke sammenligne det billede der bilver vist på skærmene? det må da være kvaliteten af dette der er mest interessant, og ikke hvilken teknologi der ligger bag...
selvfølgelig kan man have præferencer for den ene eller den anden teknologi, men her er da jo ligefrem tale om dele af billedet der ikke bliver vist på den ene(ifølge testen)
jeg nævner iøvrigt også en sammenligning med sony hx855 fra et andet site og her kommer lm960 også til kort. og her er begge led tv den ene ganske vist med IPS-panel og den anden med VA-panel...
Så har de testere da drukket af natpotten. Hvis man ikke går efter sony fanboy tests og rent faktisk ser tv'ene i virkeligheden er der stor forskel.. HX855 bedre end LM960
de må være ultra pro Sony, Hx855 er bare et overpriced design tv med middel billedkvalitet =
"og er et af Sonys bedste kant LED-baseret Tv til dato – men i et value-for-money perspektiv, er HX855 ikke helt på niveau med de hårdeste konkurrenter. Om designet og de tilføjede funktioner er værd at betale ekstra for, vil vi i sidste ende lade være op til dig at afgøre."
Jeg husker godt det citat fra Rasmus, men jeg er næsten stensikker på, at han ikke har fået set, hvad prisen på den er. Det begrunder jeg ud fra de gentagne gange i testen, hvor han på billedsiden sammenligner den med f.eks. ES8005, som den matcher på stort set alt, der ikke har med 3D at gøre. Når konklussionen så lyder, at det er et meget velperformende LCD tv, der dog ikke er prisen værd, så er det da netop fordi, han har misset, at den er 30 % billigere end konkurrenterne LM860 og ES8005, og ligger i et leje sammen med LG's nu temmeligt dyre mellemprismodeller fra 600-serien
Og så lige en sidenote: Folk der bruger ord som "fanboy-test" og "drukket af natpotten" kender ikke til argumentationsteknikkerne uskrevne retoriske regler. Det var et godt valg, at du havde sakset fra testen herinde, for troværdigheden er røget, når du indirekte kalder den anden part af diskussionen for "fanboy", mens et citat fra en troværdig kilde er noget sværere at betvivle.
Mangler hifi... - og penge til hifi!