Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennydude
Hej Flatpanels.

Har lige bestilt LG's 55" LM860V model,til 25K. Havde egentlig længe gået og ventet på at købe Samsungs nye topmodel ES8005, men da jeg så den i elgiganten ved siden af LG'en, valgte jeg LG'en efter en længere snak med expidienten.

De koster nogenlunde det samme, men kan ikke rigtig finde nogen test på begge tv, hvilken en der egentlig er bedst, så noget I kan hjælpe med måske?

Og i forhold til pris, skal man så vente en månede eller to mere, eller er det ligegyldigt?
Af xcardman
ingen af dem

havde valgt en lg 960v, da den har local dimming
alså helt sort og man er fri for clouding
ja den koster mere, mens ellers vent til den falder i pris

dog havde jeg selv valgt en pan vt50 i 55 tommer
Af lgowner
xcardman skrev:dog havde jeg selv valgt en pan vt50 i 55 tommer
er det ikke at skyde sig selv i foden?
Beovision 7-55 er da klart bedre når vi nu skal tale kvalivare og prestige.

men ellers gå 7" ned og så vælge 47LM960T istedet? fuld nano og samme pris lige pt i elgiganten?
Af kennydude
Ja 5000 synes jeg er stor forskel. Kan man regne med at 960 kommer ned i pris i den nærmest fremtid, eller skal man vente til sidst på året?

Alt andet er 860 en stor opgradering for mig, med mit 4 år gamle 40" samsung tv :)

Men ville det være lidt "penge" ud af vinduet nu?
Af kennydude
Vil meget gerne have det nye tv i 55" pga den nye stue, med mere afstand end før, så 47" bliver næsten for "småt"
Af lennon
lgowner skrev:
xcardman skrev:dog havde jeg selv valgt en pan vt50 i 55 tommer
er det ikke at skyde sig selv i foden?
Beovision 7-55 er da klart bedre når vi nu skal tale kvalivare og prestige.

men ellers gå 7" ned og så vælge 47LM960T istedet? fuld nano og samme pris lige pt i elgiganten?
Pana VT55 ser ( -ind til videre) ud til at tørre gulv med konkurrenterne på rå billedkvalitet .Men enig i at B&O matcher på prestige . .
Af kennydude
Tvet skal også være et smart tv. Ved godt det koster lidt på billede kvaliteten, da man ikke kan få i pose og sæk, uden at kæresten skal smide en på porten, fordi man har købdt et tv til 30 k :)

Har kiggetpå 960 eren også, men ville 860 være så skidt, hvis man nu ikke står med 30k, og gerne vil have et godt smart tv med et "ok" billede?
Af rossi.46
Tror sgu at den 860 levere et godt billede. Når man tænker på at 760 har fået ret gode test indtil videre. Så 860 skulle man jo mene var et skridt noget op af stigen.
Af kennydude
Rosi, har du erfaring med at købe fra http://www.execute.be/caddie_en.asp, eller er der andre der har, og hvad hvis der er fejl på skidtet, hvordan ordnes det? Dækker LGs garanti også i dk så?

Og hvis tv.et bliver snuppet i tolden, ryger der vel lige 25% på i moms?
Af rossi.46
Nej LG DK dækker ikke hvis det er købt i belgien. Jeg har ikke købt fra dette site. Men flere sites i belgien ligger 55LM960V mellem 2400 og 2700 euro. Så det er prisen på grisen dernede.

Jeg har aldrig været bange for at handle i udlandet hverken med tv eller andre ting. Har købt både motorcykel og mit tv i østrig. Da jeg købte min fladskærm for ca. 5 år siden var den vejl. pris i DK 31.999,- !!! og det var sgu dyrt jeg købte fladskærm, DVD HD optager og Hdmi kabel til 21000,- inkl levering!!!

Hvis man kan spare 10000,- er der vel også lidt penge til at sende varen retur hvis der er noget galt. Min fladskærm kører den dag i dag fejlfrit omend ikke uden en extern HD boks. Det havde man jo ikke den gang. Og syntes faktisk stadig billedet er super godt.

EU lov siger også at alle handler på nettet er omfattet af 14 dages fuld retur ret fra modtagelse. Og det er jo ikke anderledes end hvis du køber online i dk. Så skal svinet jo også sendes retur O_O
Af kennydude
Ja nu har jeg skrevet til de belgier der, med hvordan og hvorledes med fragt osv. For hvis jeg kan få den store model til 5000 billigere end "lillebroderen" i dk, så bliver jeg næsten nødt til at gøre det. For Elgiganten får jeg nok ikke presset ned i pris:)

Nogen der ved hvor man kan tjekke om de udlanske internetfirmaer er fup eller fakta og at man faktisk kan stole på dem???