16 maj 2012, 18:51
Stod gt50 lige ved siden af d8005 så er jeg også selv sikker på man kunne se forskel, men når nu jeg som sagt ikke er ekspert i billedet og er fint tilfreds med billedet på Samsung es7005, ville jeg så ikke kun blive tilfreds og glad for Samsungs plasma?
Spørger mest fordi jeg kan blive ved med at sammenligne skærme ellers hvis jeg ser dem side om side, og da jeg ikke har set ps64d8005 i butikken så er jeg nød til at hører mig frem, med mindre du ved hvor den er udstillet?
Desuden kan jeg ikke finde gt50 i over 50" hvilket er for lidt så den er desværre allerede udelukket selvom den også lyder mest lovende i diverse klip og tests :-)
Men nu er jeg meget nysgerrig, da du virker til at have styr på hvad man skal kigge efter.
Derfor vil jeg gerne hører, hvilke tv du ville foreslå jeg kiggede efter, taget mine kriterier i betragtning?
Hvis du gider, må du meget gerne lave en lille top 5 eller 10 liste, gerne med de største plusser og værste minusser ved tv'et så jeg ved hvad jeg skal kigge efter.
Kan bare rigtig godt lide det rolige billede i en actionfilm :-)
PS64D8005 vinder på lysstyrken i forhold til VT30, den tangerer på bevægelse og 3D, og så vinder VT30 på resten, dvs. bl.a. sortniveau. Der er problemer med begge modeller, som der også er med alle andre, og når du finder negative kommentarer om GT50, så er det fordi folk forventer perfektion. GT50 skulle være næsten lige så god som VT50, der efter sigende er en klar opgradering ifh til sidste års VT30 og sitets nye referencemodel. Derfor vil min vurdering være, at GT50 i år slår Samsung PS64E8005, og derfor altså også D8005.Med de informationer føler jeg mig så nødsaget til at spørge; er det mærkbare mangler ps64d8005 så har?
Når det er sagt, så er PS64D8005 temmelig meget billigere, og de ekstra tommer er ikke så dumme endda.
Stod gt50 lige ved siden af d8005 så er jeg også selv sikker på man kunne se forskel, men når nu jeg som sagt ikke er ekspert i billedet og er fint tilfreds med billedet på Samsung es7005, ville jeg så ikke kun blive tilfreds og glad for Samsungs plasma?
Spørger mest fordi jeg kan blive ved med at sammenligne skærme ellers hvis jeg ser dem side om side, og da jeg ikke har set ps64d8005 i butikken så er jeg nød til at hører mig frem, med mindre du ved hvor den er udstillet?
Desuden kan jeg ikke finde gt50 i over 50" hvilket er for lidt så den er desværre allerede udelukket selvom den også lyder mest lovende i diverse klip og tests :-)
Men nu er jeg meget nysgerrig, da du virker til at have styr på hvad man skal kigge efter.
Derfor vil jeg gerne hører, hvilke tv du ville foreslå jeg kiggede efter, taget mine kriterier i betragtning?
Hvis du gider, må du meget gerne lave en lille top 5 eller 10 liste, gerne med de største plusser og værste minusser ved tv'et så jeg ved hvad jeg skal kigge efter.
Med regnefejl mener jeg ikke Judder og slør. Judder kommer fra en dårlig kilde, og det kan f.eks. være en 23,976 fps film, der afspilles med 50 hz + interpolation. Hvis tv'et selv skal beregne farverne på 2 mio pixels 3 ud af 4 gange, så er der risiko for at den regner forkert i nogle af de pixels 3 ud af 4 gange. Dette kan ses som fnidder, grums, hakkeri og andre artefakter.Okay nu forstår jeg bedre så. Men, hvis jeg så søger de levende og flydende billeder, hvordan performer plasmaer så? Kan se de alle har 600hz subfield drive (som betyder hvad, sammenlignet med led?)
Kan bare rigtig godt lide det rolige billede i en actionfilm :-)