Ham_Der_Hansen skrev:Mysen
Jeg kan nu ikke se noget forkert i det, forummer er jo netop til at dele erfaringer og debatterer. Det er da det der er det gode ved den slags. Jeg har aldrig lagt skjul på at være Philips fanboy.
Jeg er dog lidt træt af, at man ikke kan have en anden mening end majoriteten både hvad angår mærke og teknologi det værende f.eks. Samsung vs Panasonic eller LCD/LED vs Plasma. Jeg gider personligt ikke Plasma, men render ikke rundt og siger det er dårligt – fordi jeg ikke gider det. Jeg disser heller ikke Panasonic fordi jeg er til Philips osv.
Jeg forstod bare ikke edingers retorik, nu kender jeg ikke det norske hardware.no og aner ikke hvilke briller de anmelder ud fra og hvor seriøse de er. Jeg fornemmede bare at man ikke tog den norske test seriøst og nu kender jeg ikke det pågældende norske test, men faldt over testen i forbindelse med en google søgning og vidste der var andre end mig der efterlyste test af fjernsynet. Om de er købt og betalt af Philips kan jeg ikke udtale mig om.
Jeg vil bare gerne læse lidt om hvordan fjernsynet klarer sig i test, ikke om det banker Plasma er bedre end V30 eller andet – blot en normal flatpanels test om det er et godt eller skidt fjernsyn - that's all.
Derfor kunne det være fedt hvis Rasmus fik testet fjernsynet.
Jeg pointerer skal heller ikke noget forkert i at man samles om en fælles interesse. Det er da netop det, et forum skal bruges til. Jeg synes bare, det er vigtigt, at man har kildeanalytiske briller på, når man læser en test. Derfor vil en kommentar som: "selv VT30 kommer til kort" være noget man kan forholde sig til som en udtalelse, ikke en faktuel sandhed. Jeg går ud fra, at I ønsker flere øjne på det produkt, som i har forventninger til, af præcis den samme årsag.
Denne test mangler ufatteligt mange ting, for at jeg skal kunne finde ham troværdig. Dette betyder ikke at 9606 er et dårligt tv, blot at jeg ikke stoler på manden.
Tv-et tændes, han justerer farverne så han SYNES de ser naturlige ud, og vurderer så PÅ ØJEMÅL, at billedet fremstår helt naturligt. Han bruger endda den indbyggede funktion, hvor seeren kan vælge, hvilket af to billeder, der
ser bedst ud. - En funktion der af eksperter er meget kritiseret, idet det lægger helt afstand til det essentielle i definitionen af billedkvalitet.
Herefter konkluderer han, at tv'et har det bedste sortniveau nogensinde, og selv om han sandsynligvis har ret, så skal han simpelthen fange nogle af bivirkninger dette sortniveau medfører.
Philips har det bedste filter og local dimming, hvilket giver den bedste sort i lyse omgivelser. I mørke omgivelser vil den ikke være bedre end HX920 eller LW980, da de heller ikke lukker noget som helst lys ud, når der skal gengives sort. Her vil man så blive nødt til at se på begrænsningen af glorier samt gloriernes udseende fra vinkler, når de tre modeller skal skelnes. Det er den eneste måde, man kan bestemme det bedste sortniveau på disse LCD-modeller, men mange vil jo stadig foretrække den glorie-fri, ikke helt så sorte sort, som eksempelvis VT30 leverer.
Præcise farver vurderer han. Dette er simpelthen ikke muligt uden måleudstyr. Hvad han SYNES virker naturligt, kan af Rasmus eller en anden kalibrator virker unaturlige, fordi de er vant til at justere efter en vedtaget reference. Igen, - dermed ikke sagt, at Philips ikke kan få præcise farver; forfatteren i testen kan bare ikke vide, om det er lykkes for ham.
Der mangler en gradueringstest, så farvenuanceringen kan vurderes.
Hans vurdering af bevægelseshåndtering og opdateringshastighed er baseret på PMR systemet. Dette ville jeg altid slukke for, og jeg ville derfor ikke kunne bruge hans vurderinger til noget. Han kunne i stedet vurdere, at systemet virker godt/ bedre end andre systemer, men han må altså ikke basere tv'ets evne til at opdatere billedet på baggrund af noget, enhver videofil tager afstand fra. Det er muligt, at billedet med scanning backlight er hurtigere end alle andre LCD-modeller, men man kan bare ikke vide det ud fra denne test.
Jeg er ikke Philips-afstandstager, men jeg tager afstand til tests, hvor man går i strid med alle de ting, der definerer billedkvalitet. Det er ikke urimeligt at tro, at et så dyrt tv præsterer godt, men det er ikke på dette test-site, at man finder ud af det

Mangler hifi... - og penge til hifi!