Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ham_Der_Hansen
edinger skrev:
Ham_Der_Hansen skrev:Well spoken DarthPox

De frygter vel det, den norske test også kommer frem til:

Panasonics nye flaggskip, TX-P50VT30 kommer til kort mot Philips nye 9000-serie. :p
Hvad grund skulle nogen dog have til at frygte det?

Det ville da kun være fantastisk, hvis barren kunne blive løftet yderligere.

Når VT30 ligger i top, skyldes det naturligvis alene præstationerne – de nøgne facts.

Og historisk har plasma jo sådan set hele tiden været i føretrøjen. Så at det stadig forholder sig sådan, kan vel ikke overraske nogen.

Det vil derimod være noget af et nybrud, hvis vores norske venners test – mod forventning – skulle stå til troende.

Men man har jo lov at håbe :)
Det er jo lige det.

Som Philips fanboy håber jeg Philips får lidt medvind på vejen, det er jo ingen statshemmelighed at en del herinde, ikke har mange rosende ord til overs for Philips - det håber jeg da diverse test kan ændre.

Det tyder på at deres nye 9606T leverer varen og det er glædeligt.

Håber forsat på at Ramus eller en af de andre, får mulighed for at teste fjernsynet. Så kan vi se om vores norske og danske venner er enige.
Af hlh
edinger

Nu er det ikke kun norske test der mener at dette er det bedste tv på marked pt. Alle de test som jeg har set har samme holdning.

Det er da en tanke at Flatpanels.dk ikke har beskæftiget sig med dette TV (fx omtalt det i forbindelse med besøget på IFA eller taget det ind til en test)

Bemærk der er ingen nøgne facts der understøtter at VT30 er bedre. Hvad der er facts er at dette philips
datamæssigt er klart foran (fx sortniveau etc)
Brugeravatar
Af edinger
hlh skrev:Det er da en tanke at Flatpanels.dk ikke har beskæftiget sig med dette TV (fx omtalt det i forbindelse med besøget på IFA eller taget det ind til en test)
Nu er jeg jo ikke ansat at Flatpanels, men jeg synes alligevel, det er en underlig anklage at rette mod Rasmus Larsen og hans lille enmandsstab.

Uden at vide det, kunne det jo også tænkes, at det er Philips selv, som ikke har ønsket at få 9706'eren på testbænken, fordi de allerede har en idé om i hvilken retning, pilen peger.

Man kan jo også sige, at "det ligner en tanke", at skærmen heller ikke har været forbi hverken AVForums eller HDTVtest. Men det skyldes måske en større konspiration? O_O

hlh skrev:Bemærk der er ingen nøgne facts der understøtter at VT30 er bedre. Hvad der er facts er at dette philips datamæssigt er klart foran (fx sortniveau etc)
Ja, i denne test. Det kan enhver jo se. Omdrejningspunktet for denne tråd og det, som er relevant at finde ud af, er imidlertid hvilken bedømmelse, skærmen ville få på denne side.
Af hlh
edinger

Vi er altså enige om at der ikke findes nogen nøgne facts på at VT30 er bedre end denne philips model og at på væsenlige data som fx sortniveau er philips foran.

Det er lidt underligt at du på forhånd skulle kende resultatet af en test som ikke har fundet sted :p
Brugeravatar
Af edinger
hlh skrev:Vi er altså enige om at der ikke findes nogen nøgne facts på at VT30 er bedre end denne philips model og at på væsenlige data som fx sortniveau er philips foran.
Naturligvis. Indtil 9706'eren har været på testbænken – hos Flatpanels – blæser svaret i vinden.
hlh skrev:Det er lidt underligt at du på forhånd skulle kende resultatet af en test som ikke har fundet sted :p
Ja, det ville da have været noget af et postulat, hvis jeg nogensinde skulle have sagt dét.

Derfor er det naturligvis heller ikke korrekt, når du forsøger, at tage mit udsagn til indtægt for et så absurd synspunkt.

Jeg stiller tværtimod spørgsmålet:

- Hvilken bedømmelse mon skærmen ville få på denne side?

Du må vist hellere få renset Moth-Eye filteret på din briller 8)
Af Ham_Der_Hansen
Edinger hvad mener du med dette:

Det vil derimod være noget af et nybrud, hvis vores norske venners test – mod forventning – skulle stå til troende?

Jeg er nemlig ikke helt sikker på, at jeg tolker den korrekt :-) Man kan jo sige meget om de smørhungerende normænd he he
Brugeravatar
Af edinger
Ham_Der_Hansen skrev:Edinger hvad mener du med dette:

Det vil derimod være noget af et nybrud, hvis vores norske venners test – mod forventning – skulle stå til troende?
At det ville være opsigtsvækkende, hvis Rasmus Larsen og Flatpanels – og AVForums og HDTVtest for den sags skyld – skulle dele nordmændenes synspunkt og udpege 9706 som den nye konge set i lyset af plasmaskærmenes historiske dominans.
Af Ham_Der_Hansen
Så havde jeg ikke tolket helt forkert :-)

Håber virkelig på at der kommer en test
Af Mysen
edinger skrev:
Ham_Der_Hansen skrev:Edinger hvad mener du med dette:

At det ville være opsigtsvækkende, hvis Rasmus Larsen og Flatpanels – og AVForums og HDTVtest for den sags skyld – skulle dele nordmændenes synspunkt og udpege 9706 som den nye konge set i lyset af plasmaskærmenes historiske dominans.
Om jeg fatter, du tør poste inde i den her tråd. Jeg havde mine kildeanalytiske briller på, da jeg læste denne test, og jeg må hellere bare lade være med at ytre noget, når det nu er en tråd for folk, der er så meget for Philips. Det ville jeg ikke få noget godt ud af, men jeg vil dog gerne indrømme. at jeg aldrig kommer til at finde en forfatter, der i lidt for høj grad bruger vendinger som: "jeg synes" og "vi mener", som værende særligt troværdig..

Dermed ikke sagt, at tv'et ikke lever op til forventingerne for de ventende, for det er jo uden tvivl en opgradering af sidste år model, ikke mindst pga. det efter sigende meget effektive filter.
Af Ham_Der_Hansen
Mysen
Jeg kan nu ikke se noget forkert i det, forummer er jo netop til at dele erfaringer og debatterer. Det er da det der er det gode ved den slags. Jeg har aldrig lagt skjul på at være Philips fanboy.

Jeg er dog lidt træt af, at man ikke kan have en anden mening end majoriteten både hvad angår mærke og teknologi det værende f.eks. Samsung vs Panasonic eller LCD/LED vs Plasma. Jeg gider personligt ikke Plasma, men render ikke rundt og siger det er dårligt – fordi jeg ikke gider det. Jeg disser heller ikke Panasonic fordi jeg er til Philips osv.

Jeg forstod bare ikke edingers retorik, nu kender jeg ikke det norske hardware.no og aner ikke hvilke briller de anmelder ud fra og hvor seriøse de er. Jeg fornemmede bare at man ikke tog den norske test seriøst og nu kender jeg ikke det pågældende norske test, men faldt over testen i forbindelse med en google søgning og vidste der var andre end mig der efterlyste test af fjernsynet. Om de er købt og betalt af Philips kan jeg ikke udtale mig om.

Jeg vil bare gerne læse lidt om hvordan fjernsynet klarer sig i test, ikke om det banker Plasma er bedre end V30 eller andet – blot en normal flatpanels test om det er et godt eller skidt fjernsyn - that's all.

Derfor kunne det være fedt hvis Rasmus fik testet fjernsynet.
Af lennon
Ham_Der_Hansen skrev:

Jeg har aldrig lagt skjul på at være Philips fanboy.

Jeg gider personligt ikke Plasma,
Fair nok, det gør jo unægtelig TV valget noget nemmere .

Mange af vi andre vil som udgangspunkt hellere have det bedste overall billede, uanset teknologi og brand .Indtil videre har Philps så ikke lige været en af kandidaterne - tværtimod .Skulle de mod forventning have præsteret et overset TV, som kan kalibreres i nærheden af PanaVT30, - og samtidigt (-for første gang!) måske oven i købet have Ambilight m korrekt farvetemperatur - så er Philips afgjort også i min målgruppe.
Af hlh
Her er et andet link til en test af 9706

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html

Det er imponerende at 9706 har den hurtigste responstid blandt alle de TV der er blevet testet (incl Panasonics plasma TV)

Dette skyldes brugen af scanning backlight. Det er ikke mærkeligt at Philips er førende her. Dette er nemlig en teknologi som er udviklet af philips (bruges nu af alle fx LG, Samsung etc)

edinger, lennon etc har altid travlt med kritik af philips men glemmer (belejligt) at Philips på mange områder har bidraget til den udvikling der har betydet at LCD er på højde med Plasma. Hvis ikke bedre som fx mange syndes at 9706 er her i 2011 udgaven :o :o :o
Af Japer
Kig her ind i fanboys af hvad mærke det nu ku være.
De er selvfølgelig ikke så seriøse som nogen sider men de sammenligner
meget som er meget underholdende læsning plus en masse billeder at kigge på.
http://www.dinside.no/tag/tv/