13 aug 2011, 22:24
Mysen skrev:[img]http://www.facebookpageinfo.com/wp-cont ... _thumb.jpg[/img]Emil Larsen skrev:Jeg var ude at se på skærmene i dag.- Du kan ikke vurdere farvernes kvalitet i en butik.
Panasonic har flotte farver, men jeg har svært at vende mig til det flimmer som alle plasmaskærme ser ud til at have. Kan godt være lcd er for sterilt, eller jeg har vendet mig til det fra computerskærme, men synes det er meget voldsomt på alle plasmaskærme (selv på dem til 20k +)
Samsung 5005 så ud til at hakke voldsomt ved nogle skærmtest, så det så nærmest tåbeligt ud i forhold til sony (der havde 100hz og ikke bare 50hz).
Sony havde dårlige farver i forhold til de andre.
Umiddelbart blev jeg meget forelsket i Samsung UExxD8005. Men den koster selvfølgelig også noget mere.
Kan nogen sige noget fornuftigt om de erfaringer jeg har gjort mig?
Er jeg blevet snydt af noget i forhold til den billige samsungs frekvens.
Kan man gøre noget for a minimere "grums" på plasmaskærmene? Da jeg kommer til at sidde ret tæt på skærmen, kommer det til at betyde en hel del.
- Du kan ikke vurdere et tv's bevægelseshåndtering i en butik.
Testscener, der viser, hvor glimrende 100hz fungerer, er designet til at få 50hz til at se ringe ud, og de viser ikke, hvorfor de fleste slår 100 hz fra, altså at det ikke er en uundværlig feature..
- Plasma"grums" ser du ikke ved almindelig siddeafstand. Flimrer det til gengæld, og er dette generende for dig, så køb LCD.
- Jo dyrere tv, man køber indenfor samme mærke, jo bedre er det. Dog er LED altid prissat over tilsvarende plasma, mens design er den store årsag til prisspringet mellem D7005 og D8005.
En flad på væggen og to kanaler i ørerne