Yes, sketch har ret.
Desuden tror jeg, at mange folk, der ikke er inde i begreberne, tror at IR (image retention) som giver små skygger af ting der har været på skærmen i flere timer uafbrudt, som menuer eller score fra spil osv., der normalt forsvinder igen efter få sekunder, kalder det for burn-in, som er noget der virkelig er brændt fast og kun nogle gange kan fjernes med intens whitewash.
Men for at få burn-in på en god plasma skærm skal man virkelig misbruge det, jeg mener, hvor mange folk vil lade sit tv stå med samme billede i mange timer? Så kan man ligeså godt slukke for skærmen og spare masser af penge!!
Normal tv kiggeri har logoer. Men det er sjældent disse logoer er der konstant i mange timer. Normalt kommer der en ny udsendelse på kanalen og der vil i nogle minutter være program- eller forbrugsreklamer. Så de er ingen problem på en normal god plasma.
Sorte bjælker i film: Medmindre du ser Ben Hur i slow motion, så vil din film vare max 3 timer. Det giver heller ingen fare for burn-in på en god plasma, og imens du skifter film er der ingen sorte bjælker. (Faktisk tror jeg ikke at sorte bjælker kan lave burn-in? Et spørgsmål til dem der er mere teknisk minded end mig. Jeg mener sort er vel "slukket" og bruger ikke strøm)
Sketch, var der ikke noget med at de andre LG modeller er bygget et andet sted end den PG6000 du har, og derfor var af en dårligere kvalitet?
Jeg kan kun tale for min Panasonic. Og jeg har aldrig oplevet problemer. Og jeg sætter den tit på pause ½ time med samme billede fordi den lille skriger og vil have noget grød midt i en god film!
Jeg har også stadig til gode at høre om nogen der har burn-in på en Panasonic PX eller PZ plasma.