Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#14843
Jeg ar bestilt et fladskærmstv i en tysk butik hvor betalingen kun kan ske via bankoverførsel. Hvilket jeg aldrig har prøvet! Følgende oplysninger har jeg fået
Empfängername:
Empfänger Konto-Nr.:
BLZ:
Kreditinstitut:
SWIFTCode:
IBAN Nr.:
Betrag:
Verwendungszweck:

Jeg har kun benyttet SWIFTCode, IBAN Nr. + navn og adresse. Og har IKKE anført mit kundenummer i betallingen (som vil blive gennemført på mandag) så spørgsmålet er om de kan identifiserer mig eller om jeg skal skynde mig og slette pengeoverførslen o glave en ny med mit ID nummer i en note sammen med overførslen?
Af Cream
#14847
Som hovedregel skal du aldrig betale med bankoverførsel.

Da du så ikke har nogen mulighed for at få pengene igen hvis det er et fup firma.

og det er netop fupfirmaer som kræver bankoverførsler!

Som en tommelfinger regel skal du altid betale med dankort (der er du nemmelig garanteret bedst), og hvis det er i udlandet, så brug VISA.

Der kan også være mange andre situationer hvor de opfatter din rettigheder anderledes end du gør, hvor du har mulighed for at få byttet / hæve købet etc..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14851
Snakker vi ikke om det samme firma som er brugt her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 4&start=40
Du kan jo bare slette bestillingen og lade bankrådgiveren tage sig af det, men hun sætter jo heller ikke dit ordrenummer på vil jeg gætte mig til. Ellers kan du jo ringe til forhandleren i Tyskland - de taler nok også engelsk.
Af andmm
#14860
Jeg har ringet til banksupport og de siger at ens kontonummer er tilknyttet et navn. Men en note ville være godt. Jeg har i noten skrevet et eller andet "Auftrags-Code" hvad det end betyder samt mit kundenummer, så jeg krydser fingere for at de nu kan identificerer mig.
Hvis banken skulle tage sig af det skulle de have 100 kr i gebyr mod 20 kr. Og da man kun sparer 970kr i forhold til Tapeconnection (som samtidig giver 2 års garant) ville besparelsen være indskrænket.

men lige et tillægsspørgsmål i forlængelse: Ville en forsikring på tv’et være fornuftig, altså er der stor chance for at et lcd-tv går i stykker inden for 3 år?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14863
Det er lidt tricky at rådgive om. Du kan jo være uheldig at tabe den på gulvet eller skubbe til det når du støvsuger. Mekaniske/elektriske fejl ud over de 2 år (du har jo reelt kun brug for dækning ud over de to år på disse ting) kan altid forekomme, men typisk skal et TV være noget ældre før slidtage sætter ind.
Af zenne
#14867
Altså nu vil jeg ikke rådgive omkring netop dette da det da uden tvivl kan være risikabelt.
Men det lykkedes mig at bestille et Samsung LE26R51B, 3 gange fra 3 forskellige forhandlere. Alle 3 gange lavede jeg en bankoverførsel og alle 3 gange fik jeg pengene igen da jeg fortråd og købe et LE32M61B gennem en dansk forhandler ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14872
I denne sag er der jo allerede 1 bruger der har købt TV'et fra denne forhandler, så vi kan vel med rimelig sikkerhed fastslå at der ikke er nogen der snyder i denne sammenhæng.
#19357
andmm skrev:Jeg ar bestilt et fladskærmstv i en tysk butik hvor betalingen kun kan ske via bankoverførsel. Hvilket jeg aldrig har prøvet! Følgende oplysninger har jeg fået
Empfängername:
Empfänger Konto-Nr.:
BLZ:
Kreditinstitut:
SWIFTCode:
IBAN Nr.:
Betrag:
Verwendungszweck:

Jeg har kun benyttet SWIFTCode, IBAN Nr. + navn og adresse. Og har IKKE anført mit kundenummer i betallingen (som vil blive gennemført på mandag) så spørgsmålet er om de kan identifiserer mig eller om jeg skal skynde mig og slette pengeoverførslen o glave en ny med mit ID nummer i en note sammen med overførslen?
Jeg har bare brugt IBan og Swiftkode, det var de eneste oplysninger jeg kunne finde i min overførsel, men kan selvfølgelig være derfor de ikke har modtaget mine penge, endu og så er 5000kr mange penge for en studerende :(