Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#21157
Vi har lige fået et fladskærms tv med indbygget DVB-T tuner, så vi nyder det digitale tv.. Men vi har også et andet mindre tv i et andet værelse. Det har indtil nu fungeret sådan at der sidder en fordeler, som fordeler antennesignalet (RF-out på sattelit-receiveren) ud til de to fjernsyn... Men hvis jeg kører signalet igennem denne fordeler-boks nu, kan jeg ikke se digitalt tv, selvom jeg kan se analogt tv på begge fjernsyn... Synes det er lidt mærkeligt, at kun det digitale signal er væk.. Nogen der kan give nogle bud på hvad der er galt her..?

Jeg vil også lige sige at boksen der fordeler ikke ligefrem ligner de antenne-fordelere man kan få i dag. Den er forholdsvis stor, og signalet går igennem en ret simpel printplade, så ved ikke ikke om det er noget specielt noget..?

Håber nogen kan hjælpe, for det er lidt træls... :/
Brugeravatar
Af azrael
#21161
Eneste ide jeg umiddelbart har er, at fordeleren måske ikke dækker det nødvendige frekvensspektrum.
Af uma
#21196
Okay.. Kan sikkert godt passe, den er jo reeet gammel.. :P

Men hvad så hvis jeg skal ud og købe en nu? Hvilket frekvensområde skal den så kunne tage?
Eller er det noget man ikke behøver kigge efter længere, så alle sammen dækker det nu?
Brugeravatar
Af azrael
#21203
Nu er det ikke et område jeg er særligt meget inde i, men man kan nemt få splittere, der dækker et frekvensområde op til omkr. 2,5GHz. Jeg ved dog ikke om du får noget ud af at anskaffe en sådan. Der skal du nok finde en, der er mere kyndig på området.