Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af palle
#18881
Goddag....
Det er ang. jeg har købt mig et Samsung LE-40M71B men når jeg er ser almindeligt tv er det rimelig grynet (det var mit gamle tv også). Jeg ved at det er pga. en antennesignal-problem pga. at mit tv for først signal efter 3 - 4 fjernsyn. Jeg har en Fordeler og forstærker på og det hjalp en del, men dog ikk nok...
Antennekabelet er blevet samlet nede i stuen "hurtigt", kan det have så stor en betydning på billede? Skal jeg i såfald have trukket et helt nyt kabel der hvor jeg har samlet?

PFT.
Af kristiansj
#18896
Hvad mener du med samlet hurtigt ?

Det bedste er at købe antennekabler hvor stikkene er på fra start. Hvis man ikke er påpasselig med isoleringen når man selv sætter dem på kan man hurtigt miste en del signal.

Det første jeg ville gøre var at udrydde svage led - hovedsageligt dårlige stik.
I øvrigt, hvordan har du delt stikkene ? bare med t-led eller ?
Af palle
#18899
Tak for svar...

Det er først delt med et 3 stik i stuen pga. der skal 2 fjernsyn have signal og så videre op på mit værelse hvor den så bliver delt med en signalbox med 2 udgange hvor der er forstærker i også pga. jeg har 2 tv som skal have signal. (ved ikk lige hvad sådan en hedder. Men det er en lille box, som skal sluttes til el og så der forstærker i og 2 udgange).

Jeg tænkte på at istedet for det 3 stik i stuen, kunne man sætte sådan en forstærker med 2 udgange i ?

Har desværre ikk så meget erfaring med tv signal osv, men skal helst virke når man har købt et tv til små 15k heh.


PFT.