Hvis I kører tvOS 17.1 beta, så er den nye, der lige er kommet, den endelige (release candidate). Altså den samme, som offentligheden får i næste uge, går ud fra.
Der er stadig Enhance Dialogue med til HomePod (1st Gen) og HomePod mini.
Med nogle kombinationer (mærker) af soundbarer/receivere forbundet til TV'et får man ikke lydstyrkeindikator på TV-skærmen.
Der kommer denne nye indstilling i tvOS 17.1. Jeg har ikke prøvet den endnu, men det lyder som om, at den aflæser lydsstyrken over HDMI og viser det på skærmen.
Giv endelig feedback når I har prøvet det med tvOS 17.1. Jeg har ikke set andre streamingbokse med lignende funktion, så jeg er ikke med på, hvordan det fungerer.
Vi kører Sonos herhjemme, og den nye visning af lydstyrke fungerer helt fint. Meget lig hvordan, at lydstyrke præsenteres i iOS.
For underholdningens skyld testede jeg Siri, som vi kører på dansk. Må konstatere, at den er ret så dårlig til at søge på en del engelske titler. Om der er logik i hvilke, skal jeg ikke sige. Men fx “it’s a wonderful life” fik jeg den aldrig til at forstå…
Tak for feedback. Jeg er også meget nysgerrig på forholdene. Det er blandet, hvad jeg har hørt indtil videre mht. Sonos. Det virker hos nogen, mens andre melder om stor forsinkelse på lydsstyrke-indikatoren sammen med Sonos.
På det billede, som jeg brugte i artiklen, står der 'Volume Control (AirPlay)', hvilket får mig til at mistænke, at lydsstyrken måske aflæses over AirPlay i stedet for HDMI. I så fald vil det jo kræve, at soundbar/receiver har AirPlay og at det er aktiveret.