Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Naiera skrev: 26. maj 2025, 19:58 RGB High er det bedste på Apple TV 4K.
Så er det dog vigtigt, at man også sætter sin skærm/projektor til at forvente RGB High på HDMI-porten. Det er oftest en manuel process, så det kan gå galt og derved knuse detaljer i sort/hvid, afhængigt af mismatch mellem hhv. RGB Low og RGB High på enhederne. En mellemenhed (soundbar/receiver) kan også skabe problemer.
Rasmus Larsen skrev: 27. maj 2025, 12:38 Ikke direkte relateret til Apple TV, men så er der tap-to-pay på iPhone i Danmark, meddeler Apple. Det tog sin tid at få udbredt til Danmark, hvilket jeg desværre lidt synes er et tema med Apples nye funktioner efterhånden.

Farvel Dankort-terminaler.
Så mangler der bare Tap-To-cash, så vi kan kan komme væk fra mobile pay, når nu de er begyndt at tage penge for at overføre over 4000,-
Flemming Larsen skrev: 27. maj 2025, 16:25
Så mangler der bare Tap-To-cash, så vi kan kan komme væk fra mobile pay, når nu de er begyndt at tage penge for at overføre over 4000,-
Mobilpay må ikke forsvinde, der er mange der bruger det også mange torvehandelere.
Hvor mange og hvor ofte overfører man store beløb med Mobilpay,? Næppe ofte.
Flemming Larsen skrev: 27. maj 2025, 16:25 Så mangler der bare Tap-To-cash, så vi kan kan komme væk fra mobile pay, når nu de er begyndt at tage penge for at overføre over 4000,-
Det kan man vel ikke bruge på afstand?
Radiomanden skrev: 27. maj 2025, 16:31
Flemming Larsen skrev: 27. maj 2025, 16:25
Mobilpay må ikke forsvinde, der er mange der bruger det også mange torvehandelere.
Hvor mange og hvor ofte overfører man store beløb med Mobilpay,? Næppe ofte.
De torvehandlere kan jo også bruge tap-to-cash. Det kan godt være, at det hedder over 4000,- nu, men kender man danske bank, så bliver det nok sat ned på et tidspunkt.
Naiera skrev: 27. maj 2025, 16:37
Flemming Larsen skrev: 27. maj 2025, 16:25 Så mangler der bare Tap-To-cash, så vi kan kan komme væk fra mobile pay, når nu de er begyndt at tage penge for at overføre over 4000,-
Det kan man vel ikke bruge på afstand?
Så vidt jeg ved, så kan man ikke. Men mon ikke at det bliver muligt? Det ville jeg tro at det gør.
Der er noget der hedder "Apple Cash" som har forskellige brugscenarier men giver også mulighed for person til person overførsel feks via kontakter og messages ligesom mobile pay.
"Apple Cash" kan også bruges til person til person overførsel via NFC som så kaldes "tap to cash".
Men Apple Cash har vi ikke. Jeg mener kun det er US.
Men er meget velkommen til DK.
Sådan som jeg forstår det, skal man have Apple cash, som er et virtuelt kort system i wallet ved siden af sit tilknyttet kort i Apple Pay, som man fylder penge ind på, for at kunne de person til person overførsler jeg har beskevet.
og virker ikke uden Apple Cash feks kun via det Apple Pay vi har med et tilknyttet kort, hvilket jeg synes gør Apples person til person overførsler lidt mindre uinteressant, fordi man først skal overfører penge til et virtuelt kort.

Mon ikke det teknisk kan lade sig gøre at Apple kan give mulighed for person til person overførsler direkte med Apple pay med vores tilknyttet kort uden at man skal have Apple Cash??

ellers synes jeg da Apple Cash er bedre end ingenting som et alternativ til mobile pays person til person overførsler.
Men jeg ved så ikke om man også skal have Apple Card for at få Apple Cash, for hvor skal pengene ellers stå? de kan vel ikke bare stå i wallet :).

det er sindsygt med alle de Apple udtryk. Det er ligesom med Apple TV, Apple TV APP og Apple TV+.
Ja Tap-to-cash kræver Apple Cash-konto, som vi ikke pt. har i Danmark. Med Apple Cash kan man også overføre penge via beskeder. Her holdes VISA, Mastercard og Dankort faktisk helt ude af ligningen, ligesom hos MobilePay, da det er bankoverførsel.

Jeg synes, at den store ulempe med MobilePay er, at det ikke er privat. At man skal give sit nummer ud, hvilket vedkommende så kan udlede ens fulde navn af, er jo helt håbløst bare for at betale noget i en butik eller et loppemarked. Jeg forstår faktisk ikke, hvordan det kan leve op til lovkravene til beskyttelse af privatliv.
Rasmus Larsen skrev: 28. maj 2025, 08:01 Jeg synes, at den store ulempe med MobilePay er, at det ikke er privat. At man skal give sit nummer ud, hvilket vedkommende så kan udlede ens fulde navn af, er jo helt håbløst bare for at betale noget i en butik eller et loppemarked. Jeg forstår faktisk ikke, hvordan det kan leve op til lovkravene til beskyttelse af privatliv.
ha :). Det er derfor jeg aldrig har gidet at bruge mobile pay. Jeg troede jeg var den eneste der var så "sindsyg".
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84