Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Btw, igen har jeg problemer med at få Indstillinger menuen frem, efter jeg havde TV og boks slukket, for at skifte til et 8K HDMI kabel da mine kabler nok er 10 år gamle, men jeg kan ikke skifte til Krominans 4.4.4 den viser kun 4.2.2, men betyder det mon noget?
Jeg får forkerte farver når der er HDR på noget der ikke er HDR, det ser ikke godt ud.

4.4.4 giver bedre kvalitet, det er ukomprimeret.

4:4:4 is uncompressed and therefore provides the best image quality, whereas 4:2:2 and 4:2:0 sacrifice color quality for lower data rate. Chroma subsampling is a type of color compression that reduces data rate and file size.
Jeg troede det var fordi min HDMI kabal var for gammel, men det ændres ikke med et ny men igår skiftede jeg fra 2.0 til 2.2, men måske de 4.4.4 er med en anden setting af HDR. Men vi må se nok først på mandag om nogen med en ATV kan svare, især på hvordan man tilgår App-storen kommer den ikke frem…?
I en anden tråd skrev en bruger angående App store.

Alle apps hentes i app-store...Øverst oppe , hvidt A , med blå baggrund.
JornH skrev: 15. mar 2025, 15:39 Jeg troede det var fordi min HDMI kabal var for gammel, men det ændres ikke med et ny men igår skiftede jeg fra 2.0 til 2.2, men måske de 4.4.4 er med en anden setting af HDR. Men vi må se nok først på mandag om nogen med en ATV kan svare, især på hvordan man tilgår App-storen kommer den ikke frem…?
Hvilket TV har du?
Her er hvad der står i Apples vejledning:
Vælg 4:2:0 for at få et billede i høj kvalitet, som er kompatibel med de fleste fjernsyn og HDMI-kabler, eller vælg 4:4:4 for at få forbedret klarhed (kræver et HDMI-kabel med hurtig overførsel)

4:4:4 kræver et OLED TV eller et highend LCD TV
Men de skriver:

Apple TV 4K anbefalede indstillinger

Gruppe Indstilling Værdi
Video Format 4K SDR 50 Hz
HDMI-udgang YCbCr (brug kun RGB hvis du ved, hvordan du opsætter dit TV)
Krominans 4:4:4

Vælger jeg 4K SDR 50 Hz, får jeg ikke mulighed for at vælge en Krominans…
@ jornH..Forstår ikke at du ikke kan finde indstillinger...Når ATV er tændt..(starter nok op i indstillinger)..Så tryk på pilen/eller menu på fjernbetjeningen , afhængig af ATV model , så kommer du ud på "forsiden..Her vælges fex APP store ( Hvidt A med blå baggrund) , eller indstillinger( tandhjulet)...når du har været inde i en menu trykker du pil eller menu for at komme ud på " forsiden " igen...
MVH
Da jeg tændte boksen første gang gik der længe inden det menu med App-Store og Indstillinger kom frem, og jeg ved stadigvæk ikke hvordan, men det er først hvis boksen helt slukkes det er væk, ved tryk på menu kommer anden menu frem på min boks…
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 80