Til al snak om Android TV og Gogole TV - Google's styresystem til TV-skærme og mediebokse

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har sat en Google TV (Xiaomi TV Box S 3rd gen) til et ældre Samsung Plasma årgang 2011.

Alting fungerer fint, lyden kan reguleres fra boxens remote, ligesom man også kan tænde TV'et fra standby - men jeg kan ikke ikke slukke for TV'et igen.

Slukker jeg fra boxens remote, går billedet først ud og viser derefter en sort skærm med HDMI-tilslutningen (grafik). Og forbliver altså tændt.

Nogen, der har et bud på en årsag/løsning?

PS: Boxen er testet på et Samsung TV årgang 2017, hvor HDMI-CEC virker helt efter hensigten.
Det kan ikke garanteres at CEC styring virker som det bør mellem alle enheder, det gør det dog i de fleste tilfælde.
CEC styring er, selv med spritnye tv modeller, desværre aldrig 100 procent sikker på at virke - som Radiomanden også er inde på. Mit C3’s CEC virker f.eks. med soundbar…MEN, den misser desværre også, af en eller anden grund, ind imellem (mærkværdigt nok kun ved tænd - den har været 100 procent på sluk)…urgh.
Ville gerne have at var og er 100 procent stabilt, men ikke rigtig så meget at gøre ved det. Man/jeg kunne smide tv til reparation, men selv det ville ikke engang garantere fremtidig stabiltet - CEC’s manglende stabiltet og/eller ensartethed i funktion på tværs af enheder er desværre udbredt og velkendt.

På et tv fra 2011, med tilsvarende ældre hdmi-versioner eller udgaver på indgange/udgange samt kabler, kan du 'derfor' desværre (slet) ikke forvente en stabil CEC funktion. :(