Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Link
Hej alle,

Jeg har netop købt et LG G2-tv, og jeg vil gerne koble det til mine Beolab 17-højttalere. Tidligere har jeg haft dem forbundet til mit LG B7 via en connection hub, men det var ret besværligt og fungerede egentlig ikke særlig godt. Jeg har nu læst, at G2-modellen understøtter WISA-forbindelse, hvilket lyder meget mere ligetil.

Jeg kan se, at jeg skal bruge en WISA USB-transmitter, men jeg er i tvivl om, hvilken model der er bedst i denne sammenhæng. Er der nogen, der kan anbefale en transmitter, som fungerer godt? Jeg har f.eks. hørt om noget, der hedder Soundsend—er det en god løsning? Kan hellere ikke umiddelbart finde et link til den fra dansk forhandlere?

Jeg er åben for andre forslag også, da jeg ikke er så bekendt med det tekniske. Mit mål er at få en trådløs løsning uden at skulle investere i et helt nyt lydsystem.

På forhånd tak for hjælpen!
Af Link
Tak Torben - har også hørt lidt om dem så dem vil jeg prøve tjekke ud. Det egentlig ret begrænset med hvad der er til salg , når man lige søger…
Af sga
Har kigget lidt efter mulig afløser til mit BV11, som er lidt bedaget som smart TV, men vil meget gerne bevare mit WISA set-up. Minimum som stereo med 2 x BL20 evt. gerne med BL17 som bag højtalere som jeg har idag...
Kan se at nogen LG TV har VISA mulighed indbygget - bla. https://www.lg.com/dk/tv/lg-65nano966pa?returnFlag=Y
De skriver 5.1 under wisa højtalere - andre modeller har 2.1 som mulighed...
Jeg læser det som indbygget feature i de nyere modeller ??