Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#194416
Hej

Jeg har lige nu en Onkyo NR509, men nu hvor jeg har bestilt nyt tv, vil jeg gerne have en anden (bedre) receiver.

1. Marantz NR1504 3100kr

2. Harman Kardon AVR161 3500kr

Jeg har kigget på de her to ovenstående, men er der nogen der ejer/har hørt dem og kan sige om de er bedre og pengene værd og om det vil være en opgradering i forholdt til det jeg har, eller om der er bedre alternativer?
Prisen må ikke være højere end de 3500 og så kan jeg godt lide de her relativt lave receivere.
Den skal stort set kun bruges til film og lidt MP3 streaming/usb engang i mellem, men hovedvægten er film hjemme i stuen.
#194424
De to receivere vil være en minimal opgradering af hvad du har nu.

Hvis du vil kunne mærke en forskel, skal du op i 5-6000 kr. klassen.

F.ex.:

http://www.komplett.dk/yamaha-rx-a820bl ... ver/764818 (på tilbud til 3995 kr., da de nyeste modeller lige er kommet - faktisk er det et rigtig godt tilbud, da du får en Aventage receiver, som har ligheder med Yamahas bedste modeller, der koster 4 gange så meget)

eller:

http://www.komplett.dk/yamaha-rx-v775-b ... ver/781333 (hvis du vil have en nyere model, der dog er ringere lydmæssigt end 820)
Af hest
#194426
Men det er trods alt en opgradering?

Jeg synes de forslag desværre er lidt for dyre og for store for mig.
#194434
Har lige kigget lidt på specs. og anmeldelser af din nuværende receiver. Ærlig talt tror jeg ikke der vil være nogen forbedring. De to andre er i samme klasse som din. Du er nødt til at gå en klasse op for at mærke en forskel.

Den Yamaha er da kun 500 kr. dyrere end dine forslag og hvis du får en ok pris for din receiver, skal du ikke af med så meget. Men hvis størrelsen er afgørende, har du jo ikke så mange valgmuligheder.
#194576
Ingen af de to du nævner vil være en opgradering i forhold til din nuværende.

Hvad forstår du ved en opgradering og hvad skal du bruge recieveren til?

Er det vigtigt at den er god til at spille musik i stereo eller er filmdelen vigtigere? Er Spotify og lign. vigtige features?

Du må konkretisere det mere :)
#194641
Ok :)

Egentlig tror jeg ikke han har noget specifikt imod Onkyo men blot at han søger noget nyt, der kan lidt mere.

Det kan så ikke lade sig gøre til den pris, medmindre man finder et godt tilbud brugt :-)

Onkyo giver rigtig god valuta for pengene.
Af hest
#194647
Som JH skriver, så er det lige det jeg søger. Jeg har egentligt ikke noget imod Onkyo, men tænkte bare om ikke man kunne få en smule mere "kvalitet" og features og lidt bedre betjening.

Film er det vigtigste, USB/MP3 er også en dejlig ting, men derudover, er det meste ikke noget jeg lige får brugt. Onkyo er fx. elendig til musik over LAN/USB, så der kunne det være rart med noget der virkede bedre.