Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#346114
Jeg håber Daniel overlever. Han må virkeligt være optimist, som det ser ud nu.
Er stadig ked af at B&O butikken lukkede i Hillerød. Men vi er kun ca. 50.000.
boger, og det er nok for lidt til at holde en B&O butik i gang.

En tidligere med arbejder fra B&O Hillerød, er idag at finde i Bang & Olufsen / Euronics i Frederiksværk. Hvor Best Buy, med landets største udvalg af brugt B&O, også ligger.
Med min interesse for klassisk B&O burder dette dog ligge i Hillerød. :)
Af Granly
#346133
Arh Peter - nu er det jo sådan at prisen for Beolab 28 er for 2. stk, så med mindre du vil have 8 stk, så er prisen en anden for det du har vist på billedet :)

Men overdrivelse fremme jo som bekendt forståelsen :)
Brugeravatar
Af Millemis
#346136
Det setup jeg ville have brug for - Theatre (med medfølgende vægbeslag) plus LG65” - vil koste omkring de 75.000 kr.
Og mon ikke jeg kan handle lidt og/eller få lidt for mit nuværende tv!

Men selvfølgelig…..hvis man starter fra nul og skal have hele pakken inklusive 8 x BL28, lander man et andet sted.
Sådan er det vel også med biler - kan blive dyrt, hvis man dér starter fra nul og vil have hele svineriet med inklusive alufælge, lydanlæg, automatisk krog osv osv.

Men forstår da godt Peter Pan’s problem…..han er jo nødt til at skrotte alt det gamle O_O

MM
#346138
@ Granly, du har sku ret - Prisen på Beolab 28 er for et par.
Er nu rettet.
Dolby Atmos lofthøjttaler Hvad for højttaler kan i forøvrigt forestille jer, at købe til dette formål ?
Senest rettet af Peter Pan 14. okt 2022, 15:12, rettet i alt 1 gang.
#346141
Hvad med B&O's passive Celestial BOC66, hvis du vil forkæle dig med Atmos
lyd fra loftet. Du kan tilkøbe Bang & Olufsens ”Advanced” frontgrill i udfræset
aluminium. På den måde får du en installation, der næsten fungerer som et
smykke på din loftflade, og du kan vælge imellem flere forskellige farver, så
du kan matche optimalt med dit interiør. - Samt en eller to BeoAmp 2.

Billede
Af sd2100
#346164
Millemis skrev: 15. okt 2022, 16:49 Det ville være synd at nøjes med et 55” tv….
……det skulle da være mindst 77” dér 😀

MM
Lige præcis der , ville en større skærm være en mulighed. På BOTF i Facebook, kan man se brugere med det set-up.
Brugeravatar
Af Millemis
#346168
Altist skriver på Beoworld/forum - her:
https://forum.beoworld.org/forums/topic ... e/page/11/

“Well folks,I had the pleasure of attending the launch of the Theatre at my local dealer in Glasgow on Thursday evening and I must say it’s extraordinarily capable. On the showroom floor itself it was used in movie mode with rear BL28s and then purely as a sound speaker for music minus the 28s.Both made a very positive impression.However when I went into the specially created listening room, the film sound in Dolby Atmos took the effect to another level-it was pretty shattering and all encompassing! You wouldn’t believe the immersive multidirectional sound was only coming from the Theatre itself…amazing in every way.I asked to play pure music from my phone and the chap demonstrating then found the tracks as lossless versions. My scepticism,as a professional musician, regarding a sound bar treating music as if from normal speakers was well and truly squashed. If you factor in the retro sound capabilities for connecting speakers back to 1986 and the modular update possibilities of the Theatre itself, I would happily say B&O have aced it this time-after some less successful products of recent times. Do go and hear it as no video can reproduce the capabilities of this new sound bar.”

En demonstration i et fornuftigt lytterum er nok det, der skal til!

MM
#346178
En flot beskrivelse af Altist. Billede
Jeg fik aldrig noget svar fra jer, på - - - hvad for lofthøjttaler i kunne ønske at købe,
for at opnå god Dolby Atmos lyd ?. Men, det er måske også lidt overkill. :-) ?
  • 1
  • 288
  • 289
  • 290
  • 291
  • 292
  • 326