Millemis skrev: ↑8. mar 2025, 22:43
Hall Audio’en ville sikkert være den bedste løsning - men jeg tvivler, på at du får fat i en (den er udgået).
NeoTV kan da bruges, men du får ikke nogen mulighed for lyd streaming (uden via tv’et).
Bluesounds Node er et godt bud - den har diverse streamingmuligheder indbygget.
Dens HDMI-port gør det nemt at tilslutte tv’et (eARC er ligegyldigt, ARC rækker).
Hvis du vil bruge den, anbefaler jeg at bruge AV Connections triggersæt (det kan bruges med den)…..
https://www.av-connection.dk/?PGr=1760& ... QGdD-ByZXE
…..for en mere optimal tilslutning af dine Beolab.
Men hvorfor ikke give Beoplay S8 Hub’en (det er det den hedder) et skud, når nu du allerede har den?
At finde en løsning, som også inkluderer CD-afspilning (Ouverture) bliver dog svært.
Endeligt…
….hvis du bruger Ouverturens AUX-indgang og en HDMI/ARC Converter, kan du godt nok få lyd fra tv’et og fra CD, men ikke streaming.
Egentlig er der dog en løsning på det (og nu bliver det nørdet).
Ouverturen har nemlig (som den eneste i den serie med glaslågerne) i tillæg til AUX-indgangen mulighed for Masterlink-opkobling.
Tilslutter man en Beolink Converter 1611 via ML, kan man bruge AUX-indgangen på 1611 som ekstra indgang i setup’et (den virker som en VideoMaster - dvs at kilden aktiveres med en ‘videokommando’ på BEO4 via Ouverturen).
Smartest vil det så være at tilslutte lyden fra HDMI/ARC Converteren her - på den måde vil AUX-indgangen på Ouverturen nemlig være fri til en streamingkilde/-boks af en slags.
Denne løsning kræver nok hjælp fra en erfaren B&O-nørd/-installatør, der kender til de gamle Beosounds, Masterlink osv.
Min anbefaling - prøv først din Beoplay Hub!
MM
Hej MM
Tak for dine gode forslag
Beoplay Hub er nu sat til Samsung F9000/One Connect boks via optisk audio og det virker og lyder virkelig godt. Hub har lært lyd op/ned/mute med Samsung IR remote. Spotify app er installeret på NVIDIA Shield og virker også.
Beolab 4000 er sat til Left og Right og da det virker fint går jeg ud fra at LINE funktionen ikke er aktuel for mig.
NVIDIA Shield remote kan lære at slukke og tænde for Samsung TV og styrer lyden fint, når Shield er i brug til streaming af lyd/video. Så alt i alt rimeligt godt, men jeg har alligevel et par spørgsmål:
1. Ouverture har MASTER LINK og AUX, som du nævner. Hub har optisk miniindgang + analog og Powerlink ind. Kan jeg tilslutte Ouverture til Hub, så vi kan spille CD’er?
2. Det ser ud til at Hub kun understøtter front højtalere og subwoofer. Er det rigtigt forstået eller kan jeg tilslutte Beolab 3 som front og Beolab 4000 som baghøjtalere?
#UPDATE#1 Fandt en artikel på nettet, der beskriver at Beoplay Hub IKKE kan styres med remote.
Hub slukker ikke, når TV slukkes, men slukker automatisk efter ca. 10 minutter. Der står intet i vejledningen, men ved du om man kan slukke Hub f.eks. med Beo4?
UPDATE#2 Shield remote kan også lære at tænde/slukke Samsung, så nu er jeg på 1 remote til at tænde/slukke TV og styre volumen. Jeg kan stadig ikke slukke Hub.
UPDATE#3 AV-Cables har en MASTERLINK til RJ45 hun adapter. Hvis jeg køber den til Ouverturen og så bruger RJ45 han til RJ45 han, der passer i Hub (Powerlink IN) vil det så virke med lyd fra Ouverturen gennem Hub?