Af JamesHigh - 14. mar 2023, 11:19
14. mar 2023, 11:19
#350436
Hej FP
Jeg har for anden gang i mit liv investeret i Fuldt LG setup.
77" OLED GX samt SN11RG ca. 50k brugt i Power i Medio Jan 2021.
Der er ikke købt udvidet garanti og garantien er derfor netop udløbet.
Nu virker sub ikke i LG SN11RG 7.1.4 setup.
Som jo ellers har haft virket fint.
Alle krydstest udført efter kunstens regler, og har ikke haft ændret i setup over de sidste 2 år. Ingen ændring efter krydstest osv.
Så går jeg på nettet og læser til min skræk om flere hundrede SN11RG bruger som har samme fejl. Nogle skriver det er mainboard i SUB og at man skal købe et nyt mainboard og sætte i så virker det perfekt igen.... (nogle der har prøvet dette ?)
Andre skriver at mainboard ikke fejler noget men at det er en FW update som LG har skubbet ud som har forårsaget dette og den gamle FW kan rulles tilbage på... (nogle der har prøvet dette ?)
LG service er til ingen hjælp, Level 1 customer support, politisk korrekt udført support til ingen hjælp, som ikke anderkender problemet !!! Men hun var da sød og høflig...
Men som forbruger og fortaler af LG Oled og Soundbars er jeg lidt rystet over denne adfærd... Er dette standard i branchen ?
Jeg er dybt skuffet og manglende anderkendelse fra LG.
ER der nogle der har lignede oplevelser ?
Eller råd til hvad man gør som LG kunde nu...
Et nyt tilsvarende soundbar setup ligger på 15-17K Danske kroner med 2 års garanti...
En ny sub kan åbenbart ikke købes men der er få "Demosæt" på lager ved Power. Men historikken tyder på en defekt i disse sæt.
Skal man skyde en hvid pil efter sine hårdt tjente penge og acceptere dette og kigge på andre brands end LG.
MHP på kvalitet og MTBF er det så standard at man altid skal købe en udvidet forsikring med LG produkter.
Eller skal man kun forvente en levetid på 2 år på LG TV & Soundbars produkter. Ikke en sund livscyklus i vores samfund hvis det er standard kvalitets forventninger til vores TV produkter.
(Sidste udfordring var et LG OLED E Version i 65" - problemer 3 måneder efter garantien udløb)
Køb nyt og smid ud - Køb nyt og smid ud ??
En meget frustreret LG TV og Soundbar ejer
MVH
Den skuffede LG loyale kunde
Jeg har for anden gang i mit liv investeret i Fuldt LG setup.
77" OLED GX samt SN11RG ca. 50k brugt i Power i Medio Jan 2021.
Der er ikke købt udvidet garanti og garantien er derfor netop udløbet.
Nu virker sub ikke i LG SN11RG 7.1.4 setup.
Som jo ellers har haft virket fint.
Alle krydstest udført efter kunstens regler, og har ikke haft ændret i setup over de sidste 2 år. Ingen ændring efter krydstest osv.
Så går jeg på nettet og læser til min skræk om flere hundrede SN11RG bruger som har samme fejl. Nogle skriver det er mainboard i SUB og at man skal købe et nyt mainboard og sætte i så virker det perfekt igen.... (nogle der har prøvet dette ?)
Andre skriver at mainboard ikke fejler noget men at det er en FW update som LG har skubbet ud som har forårsaget dette og den gamle FW kan rulles tilbage på... (nogle der har prøvet dette ?)
LG service er til ingen hjælp, Level 1 customer support, politisk korrekt udført support til ingen hjælp, som ikke anderkender problemet !!! Men hun var da sød og høflig...
Men som forbruger og fortaler af LG Oled og Soundbars er jeg lidt rystet over denne adfærd... Er dette standard i branchen ?
Jeg er dybt skuffet og manglende anderkendelse fra LG.
ER der nogle der har lignede oplevelser ?
Eller råd til hvad man gør som LG kunde nu...
Et nyt tilsvarende soundbar setup ligger på 15-17K Danske kroner med 2 års garanti...
En ny sub kan åbenbart ikke købes men der er få "Demosæt" på lager ved Power. Men historikken tyder på en defekt i disse sæt.
Skal man skyde en hvid pil efter sine hårdt tjente penge og acceptere dette og kigge på andre brands end LG.

MHP på kvalitet og MTBF er det så standard at man altid skal købe en udvidet forsikring med LG produkter.
Eller skal man kun forvente en levetid på 2 år på LG TV & Soundbars produkter. Ikke en sund livscyklus i vores samfund hvis det er standard kvalitets forventninger til vores TV produkter.
(Sidste udfordring var et LG OLED E Version i 65" - problemer 3 måneder efter garantien udløb)
Køb nyt og smid ud - Køb nyt og smid ud ??

En meget frustreret LG TV og Soundbar ejer
MVH
Den skuffede LG loyale kunde
