Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Krede85
#201667
Hej.

Jeg har bestilt en soundbar, så skal have styr på de sidste kabler så mit system kommer til at spille op til det bedste det kan præstere.
Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal koble dem sammen, for at få det bedste lyd og billede.

Mine enheder:

Sony HT-XT1 Soundbar:
3 x HDMI (in), 1 x HDMI (out), 1 x optisk lyd

Samsung LCD TV:
3 x HDMI, 1 x optisk lyd, 1 x scart

Samsung Viasat HD Boks:
1 x HDMI, 1 x optisk lyd, 1 x scart

Samsung Bluray afspiller:
1 x HDMI, 1 x optisk lyd

Apple TV:
1 x HDMI, 1 x optisk lyd


For mig er det lidt en jungle, så jeg håber der er nogle venlige sjæle, der vil hjælpe mig på rette spor :)
Af jgr
#201668
Som jeg ser det, så skal du køre HDMI fra HD-boks, bluray og ATV til soundbar (HDMI in 1-2-3 selvfølgelig). Dernæst HDMI fra out på soundbar til en indgang på TV'et.

Hvis dit TV har ARC burde TV-lyden kunne køre til soundbaren gennem HDMI-kablet - ellers skal du have et optisk kabel fra TV til soundbar.
Af Krede85
#201722
jgr skrev:Som jeg ser det, så skal du køre HDMI fra HD-boks, bluray og ATV til soundbar (HDMI in 1-2-3 selvfølgelig). Dernæst HDMI fra out på soundbar til en indgang på TV'et.

Hvis dit TV har ARC burde TV-lyden kunne køre til soundbaren gennem HDMI-kablet - ellers skal du have et optisk kabel fra TV til soundbar.
Super! Mange tak for svaret :)