Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af joern
#198443
Hej

Jeg har et 42" LG 860w og som alle andre fladskærme er lyden ikke noget at skrive hjem om. Jeg overvejer derfor at anskaffe en soundbar og har derfor brug for jeres hjælp. Jeg har flg. Krav til den:
1. Jeg gider ikke flere fjernbetjeninger, så den skal tænde og slukke sammen med tv'et og lyden skal styres fra tv'ets fjernbetjening (så skal det vel være en LG?)
2. Lydkvaliteten skal være god nok til at den også vil egne sig til musik. Her vil jeg gerne bruge airplay via min Apple TV, men kan jeg det uden at tv'et er tændt?
3. Prisen er absolut en faktor. Kan jeg finde en på dba for en tusse eller lidt mere vil det klart være at foretrække.
4. Min bedre halvdel er modstander af alt der ligner teknik (derfor har jeg mit primære anlæg i min biograf i kælderen), så designet vægter meget højt ;-)

Har i nogle forslag til hvad jeg skal kigge efter?

På forhånd tak

Jørn
Af thedane03
#198444
Jeg har købt en Soundbase fra Denon til 2300 i HiFi klubben.
http://www.hifiklubben.dk/Products/deno ... ler-61774/

Den er jeg meget tilfreds med.

Fordele:
- super lyd
- tænder når den registrere lyd fra TVet
- kan lære signalerne fra din fjernbetjening, (kræver lidt trylleri at få magic remote til at virke, men det kan den, og det virker uden prob)
- bluetooth til musik streaming
- night mode, så man stadig kan se film/høre musik om aftenen hvor huset er gået i seng, uden at der er for store udsving i lydstyrken

Ulempe
- kræver lidt plads
Af Nauticay
#198489
Hvis din tv står på fod, så kan det være en fordel med en soundbar som ikke er for høj, så den ikke dækker for teksten på tven.

du kan jo se lidt på LG soundbaren NB4530.

soundbarsnrundt 1000,- er ikke værdt pengen, mener jeg. og ikke køb noget uden sub.