Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VILLAFOREVER
Jeg er nødt til at opråbe det igen med PS5 Pro larmen fra konsollen. Kan i fra Flatpanels ikke snakke med Playstation Danmark om dette.

Det er den der high pitch lyd, som er der inde i et spil, dog ikke hvis man minimere spillet og går ud i menuen.

Lyden ændre ift skærmbilledet, men er der ellers konstant. Selve blæser lyden, kan jeg godt acceptere.

Der må da være en løsning til et produkt til 6000 kr. har sågar headphonens på, og genere stadig ved 3 meters afstand..

Mega øv
Vi har desværre dårlig erfaring med at få noget ud af at kontakte PlayStation. Vi har kontaktet dem flere gange i senere år om f.eks. løfterne om 8K osv. Vi hører aldrig tilbage.

Jeg synes, at du skal oprette en reklamationssag. Den er jeg ret overbevist om, at du vil få medhold i.
Af VILLAFOREVER
Jeg er bare bange for at de siger at den ikke fejler noget, og at jeg får den retur igen med en regning..

Den spiller jo spillene. Tror det er psu eller grafikkortet, men aner det ikke. Power vidste det heller ikke. Man kan ikke rigtig kontakte Playstation selv umiddelbart.

Er super glad for mit SD90 tv 😉
Af Jimboo
Det er blæseren. De skifter stadig imellem 2 forskellige. En stille og en larmende. Det gør de på alle ps5 modeller. Få den byttet til du får en med stille blæser. Bare håb det er i første forsøg🙄😊
Af VILLAFOREVER
Syntes bare ikke det lyder som blæsen. Specielt ikke fordi at lyden forsvinder ved minimering af spillet, men blæseren kører i samme hastighed.. Under minimering er den der high pitch lyd væk..

Det er da mærkeligt. Havde 2 konsoller hjemme før den 3, men de to havde også mere tinitus agtige blæsere.

Kan ikke være rigtigt at det skal være sådan. Flere på youtube siger at det er noget 8/10 PS5 Pro gør. Så svært lotteri. Burde løses ved en software opdatering!!
Af VILLAFOREVER
Til grin. Fuldstændig. Jeg overvejer rent generelt min PS fremtid, hvis det fortsætter.

De må da kunne gøre noget software mæssigt.

Jeg tror dog stadig mest på psu eller grafikkort delen, som laver den lyd jeg omtaler… Syntes jeg også flere herinde siger. Problemet er bare. Hvad skal man gøre ved det? Eneste jeg kan se er en softwate opdatering som skruer ned for et eller andet. Tror desværre ikke på en løsning, desværre
Brugeravatar
Af Naiera
Er det ikke i den her tråd at det allerede er blevet forklaret, at der er tale om coil whine?
Brugeravatar
Af Naiera
Nej, det er et fysisk problem, som forklaret. Det er ikke software der har skylden.
Jeg ved ikke hvor meget i har snakket om coil whine.
Det er ikke sikkert, men software patch kan muligvis minimere coil whine via optimering af strømbrug.
Coilwhine er ikke defekt. Men derfor kan Sony kan godt have en interesse i at gøre dig tilfreds, hvis lyden generere dig meget.
Coilwhine er ligesom resonans, det kan hjælpe at flytte rundt, bruge absorberende materialer i rummet og stødabsorberende materiale til vibrerende maskiner osv. Et sted i rummet støjer det helt vildt og hvis du flytter 2 cm så støjer det ikke mere.
Man kan prøve sig lidt frem sålænge man ved at lyd kan være mærkeligt i et reflekterende rum :).
Af VILLAFOREVER
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 20. mar 2025, 18:32 Jeg ved ikke hvor meget i har snakket om coil whine.
Det er ikke sikkert, men software patch kan muligvis minimere coil whine via optimering af strømbrug.
Coilwhine er ikke defekt. Men derfor kan Sony kan godt have en interesse i at gøre dig tilfreds, hvis lyden generere dig meget.
Coilwhine er ligesom resonans, det kan hjælpe at flytte rundt, bruge absorberende materialer i rummet og stødabsorberende materiale til vibrerende maskiner osv. Et sted i rummet støjer det helt vildt og hvis du flytter 2 cm så støjer det ikke mere.
Man kan prøve sig lidt frem sålænge man ved at lyd kan være mærkeligt i et reflekterende rum :).
Tak det vil jeg prøve. Tror ikke det gør en forskel i min situation, men kan prøve ad. Tror ikke det er blæseren ihvertfald. Den lyd kan jeg godt acceptere. Men den der high pitch bi lyd, bliver jeg vanvittig af. Skiftene pitch..
Ville ønske jeg kunne lægge en video ud, for at være sikker på at vi snakker om det samme.
  • 1
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 227