Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaipay
Jeg spørger lige igen. Er der nogen som ved hvilke butikker som har dette tv i nærheden af Århus. Jeg vil gerne se det inden jeg køber det.
Af gsf1200
Hvad standard type beslag skal man bruge til ophæng.
har ikke helt bestemt mig inu til om man skulle springe på en 37" model.
Vil dog bytte beslaget til et der kan dreje til siden, da det passer besdt til det sted hvor det evnetuelt skal stå .
Brugeravatar
Af azrael
Kaipay skrev:Jeg spørger lige igen. Er der nogen som ved hvilke butikker som har dette tv i nærheden af Århus. Jeg vil gerne se det inden jeg køber det.
Hifi-Klubben forhandler Sharp, så jeg ville tro, at de har den stående. Prøv da at kontakte en af butikkerne i Århus (nok bedst den ved Europaplads).
Brugeravatar
Af Cagra
Baronen3 skrev: - Desuden synes jeg at jeg så 46" stod til 4 ms responstid, hvor 42" skulle være 6 ms?
Det er fordi der sider nogle andre paneler i 46" og 52"'eren, de har 4 ms, hvor de "små" har 6 ms, og en lidt lavere kontrast
Af tibet1
Fed site i ellers har her :)
og top nice tilbud på den der 52" sharp.

og til ham den lille dreng tutti
kan jeg kun sige
dårlig karma komme mindst 2 gange så hård tilbage
så husk at duk :p
Af Grebdnis
Krogsgaard skrev:Personligt har jeg undersøgt Sharp's modeller på adskillige sites, samt gjort det nok vigtigste - set det i virkeligheden. One order to go!
Krogsgaard, du har åbenbart set det i action. Kan du sige noget mere om især performance med alm. antennesignal? Jeg er selv interesseret i 42 tommer versionen og vil meget gerne høre en "mini-anmeldelse" fra nogle af jer, der evt. har fået et leveret. Specs er åbenbart ikke helt de samme som de større skærme, men betyder det mon alverden?

En anden ting: Ved nogen noget om garanti ved pixelfejl?
Af Gr3y
Baronen3 skrev: - De efter sigende problemer med de to store modeller.
Der er (små) problemer med alle modeller. Seriøs banding er set på de store modeller i ny og næ - ikke ofte.
Baronen3 skrev: - Desuden synes jeg at jeg så 46" stod til 4 ms responstid, hvor 42" skulle være 6 ms?
Action-mode er understøttet fra 46'eren og opad. Et tryk på denne sætter responstiden ned til 4ms. Men lad det ikke være det primære salgsargument. Jeg har læst at det skulle kunne skabe flimmer (?), og desuden er der ikke det store gain ved at gå fra 6ms til 4ms. Jeg kan ikke spotte noget slør på mit tv i hvert fald.
Baronen3 skrev: - Sidst med ikke mindst, så får jeg mellem 4 og 5 m fra sofa til tv'et.
Så tag 46'eren. Jeg sidder ca 2.5m fra min 37 tommer og det er lige tilpas.

Jeg har læst en del negative ting om 42 tommeren efterhånden inde på avforums (som er eksklusivt for 42 tommeren):
Fact: 42 tommeren har anderledes hardware, da den outsources til en ikke-sharp fabrik.
1: Kun 3-wavelength backlighting (dårligere rød)
2: Lidt dårligere gengivelse af sort.
3: Diverse andre problemer som jeg ikke lige kan huske.
Anyway, bottom line: Undgå 42'eren (IMO) ;)

Generelle problemer med alle modeller:
- Svag summen (kan kun høres med lyden slukket). Man kan være heldig at undgå problemet.
- Blackouts via VGA porten: Skærmen bliver sort i 2 sek i ny og næ (1 gang hver 5-10 time). Jeg har kontaktet sharp ang. dette. De kendte kun til en VGA lås som var et andet problem, dog har de tilbudt mig en firmware upgrade. Jeg er lidt forsøgs kanin... Skal nok melde tilbage hvis det hjælper.
Af Lord_Shiva
Jeg må nok sige, at når der så tydeligt bliver skrevet at det bare er et godt tilbud til os brugere, så er det mig totalt uforstående at folk kan finde på at stille vores store guru i et dårligt lys.
Hvis det havde været skjult eller på anden måde prøvet at dække over en reklame ville jeg kunne forstå folks reaktion, men når han så klart og tydeligt skriver at det er et tilbud og flatpanals på ingen måde får provision af det, så må det da betegnes som en ekstra rigtig fin service.
Mange (incl. migselv), efterspørger jo fælleskøb, samt gode tilbud og når vores allessammen ynglingswebmaster så kommer med et godt tilbud, så piver folk... Det er mig totalt ubegribeligt !

Rasmus Larsen, keep up the good work ;)
Af Baronen3
Gr3y skrev:
Baronen3 skrev: - De efter sigende problemer med de to store modeller.
Der er (små) problemer med alle modeller. Seriøs banding er set på de store modeller i ny og næ - ikke ofte.
Action-mode er understøttet fra 46'eren og opad. Et tryk på denne sætter responstiden ned til 4ms. Men lad det ikke være det primære salgsargument. Jeg har læst at det skulle kunne skabe flimmer (?), og desuden er der ikke det store gain ved at gå fra 6ms til 4ms. Jeg kan ikke spotte noget slør på mit tv i hvert fald.
Baronen3 skrev: - Sidst med ikke mindst, så får jeg mellem 4 og 5 m fra sofa til tv'et.
Så tag 46'eren. Jeg sidder ca 2.5m fra min 37 tommer og det er lige tilpas.

Jeg har læst en del negative ting om 42 tommeren efterhånden inde på avforums (som er eksklusivt for 42 tommeren):
Fact: 42 tommeren har anderledes hardware, da den outsources til en ikke-sharp fabrik.
1: Kun 3-wavelength backlighting (dårligere rød)
2: Lidt dårligere gengivelse af sort.
3: Diverse andre problemer som jeg ikke lige kan huske.
Anyway, bottom line: Undgå 42'eren (IMO) ;)

Generelle problemer med alle modeller:
- Svag summen (kan kun høres med lyden slukket). Man kan være heldig at undgå problemet.
- Blackouts via VGA porten: Skærmen bliver sort i 2 sek i ny og næ (1 gang hver 5-10 time). Jeg har kontaktet sharp ang. dette. De kendte kun til en VGA lås som var et andet problem, dog har de tilbudt mig en firmware upgrade. Jeg er lidt forsøgs kanin... Skal nok melde tilbage hvis det hjælper.

Tak for svarene Gr3y, jeg har nu udelukket 42".

Jeg har igen idag været i hifiklubben og se på 46" og det er uden tvivl det LCD tv med det bedste analoge tv billede, som jeg har set.
Der fik jeg også bekræftiget at 46" sagtens kan klare en afstand på kun 4 m.
Til information kan Hifiklubben ikke levere Sharp 46" og de tør ikke sige hvornår de kan levere igen, pga. Sharp ikke kan følge med efterspørgelsen.

Baronen3
Af LungBrush
Er der nogen der ved hvad de tager for 37´eren i hifiklubben?
Brugeravatar
Af Cagra
LungBrush skrev:Er der nogen der ved hvad de tager for 37´eren i hifiklubben?
jeg mener det er 15495, de tager dog ikke mod bestillinger på det for tiden, da de ikke ved hvornår det kan få det hjem igen.
Af Jørn Jerow
Hej må jeg bringe en ny vinkel ind i debatten.
For af få den største glæde af vores forventede fremragende Sharp, skal vi jo have et digitalt signal, og dertil en digital dekoder.

Jeg har kabeltv via Stofanet, så jeg skal anvende en type "C" (som der iøvrigt er leveringstid på)

Er der nogen der ved noget om digitale dekodere?
Senest rettet af Jørn Jerow 24. jan 2007, 14:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget i den digitale teknik der kræver en harddisk, så det eneste Stofa kan opnå med at sætte sådan en fætter i dekoderen er at du får en optager oveni hatten. Om den kan optage i HD skal jeg ikke udtale mig om - det må du hellere lige tjekke en ekstra gang, for det kunne jo være at opløsningen er begrænset til 576 linier.
Af gis
Godt tilbud, har lige bestilt 46".
Jeg takker for dit arbejde med at anmelde og det at du gør sådan at vi også kan få det billigt :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12