22. aug 2022, 22:37
Sorte skrev: ↑22. aug 2022, 19:44
Hej herinde
Jeg skal til at se første afsnit på mit Panasonic TX-65JZ1000E, via Chromecast, men kan ikke se det i 4K eller med Dolby Atmos 🥲
Det forstår jeg ikke, da både TV og Chromecast burde kunne vise i 4K.
Nogen af alle jer kloge hoveder herinde, der kan forklare mig hvorfor?
Nej, med mindre det ligger i det du siger. For når du siger "Chromecast", hvad hentyder du så mere specifikt til? Var vi sikre på det, så kunne tilbagemeldingerne i tråden kunne blive mere specifikke og folk kunne give tilbagemeldinger om hvor vidt deres tilsvarende enhed virker til 4K HDR HBO eller ej.
Har du brugt angivne ChromeCast til andet 4K HDR materiale før? Sidder du i virkeligheden med en almindelig ChromeCast (non 4K) - i hvilket tilfælde det jo så faktisk alt sammen ville give mening.
Mener du "ChromeCast" (som jo er det du jo specifikt skriver, men som jo så ikke er 4K) eller mener du "ChromeCast Ultra" (understøttet), eller "Chromecast med Google TV" (også understøttet) eller mener du måske ligefrem ChromeCast build-in i dit Panasonic TX-65JZ1000E? For sidstnævnte er status ikke nævnt af HBO, men det burde i princippet være understøttet - Jeg tjekkede lige mit eget TV's (Sony AF8's) buildt-in ChromeCast funktion og der er det i 4K HDR, så uanset hvilke af de 4K kompatible ChromeCast enheder du bruger burde det egentlig bare virke, med mindre det vitterligt, som skrevet, er en alm/standard "ChromeCast" du har.
Hvis det er en 4K kombatibel version du har, så prøv at tage strømmen fra den. Lad dit TV have været tændt minimum et halvt minuts tid først før du sætter strømmen til Chromecast enheden. En fjern mulighed kunne nemlig være at din ChromeCast så at sige ikke er informeret om at den er tilsluttet en 4K skærm.
PC: 9800X3D,RTX 5090 OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K