Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.
Brugeravatar
Af Mic6
#239179 Overvejer at købe et af de nye LG 4K tv men har rigtigt svært ved at finde nogle steder hvor man faktisk kan få vist 4K indhold.
Vi har netflix som kan opgraderes til at få vist enkelte serier og film i 4K, men er der andet inden for streaming? (hvis man ser bort fra youtube).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#239182 Amazon og Vudu har også, hvis du er klar på geo-unblocking-tricks.

Google skulle begynde at udleje film næste måned.

Ellers skal du have fat i UHD Blu-ray skiverne.

Hvis det er for at teste tv'et og se hvad det kan, så kan du hente demofiler på: http://demo-uhd3d.com/
Af mbm
#239186 Hej Rasmus.
hvis man benytter geoblocking på hvilke enheder kan der så installeres amazon?
Brugeravatar
Af Mic6
#239214 Tak for de lidt skuffende svar. Ser jo ud til at tv teknologien er langt foran streaming teknologien. Selv blockbuster og viaplay filmleje er jo kun i 720p.

Så tør man jo slet ikke tænke over hvor længe der går inden vi også har HDR indhold og Atmos lyd :(
Af Turbo
#239217 Netflix har få HDR serier/film men med DD 5.1 lyd - kvaliteten er noget efter UHD BD.
Vil du have HDR og Atmos lyd her og nu, er der pt. kun UHD BD som Rasmus skrev.
Brugeravatar
Af Brixen
#239218 Er der 5.1 lyd på Netflix appen på LG TV?
Jeg kan nemlig ikke få den til mere end stereo.
Brugeravatar
Af Mic6
#239220 Nogle steder her i Danmark, man kan leje fysiske 4K film? kan jo ikke længere gå ned i den lokale blokbuster.
Af Turbo
Mic6 skrev:Nogle steder her i Danmark, man kan leje fysiske 4K film? kan jo ikke længere gå ned i den lokale blokbuster.

Ikke hvad jeg ved af - du kan købe dem.
Brugeravatar
Af Mic6
#239224 har også kun set dem til salg ikke leje. Er lige i overkanten at smide 300 efter en film man kun ser en enkelt gang.
Af Turbo
#239225 Lyder som om du ser efter 4k UHD BD på CDON som er de dyreste (299,-).
Elgiganten tager 199,- portofrit for de samme 4k UHD BD film.
http://www.elgiganten.dk/catalog/film/dk-4k-ultra-hd-film/4k-ultra-hd-film

Du skal have en UHD BD afspiller - de kan IKKE afspilles på en almindelig BD afspiller.
Brugeravatar
Af Mic6
#239226 Stadig i overkanten :)
Ja sad og kiggede lidt på afspillere, og kunne se de kan afspilles på den nye Xbox One S til cirka 2.000 kroner. og så blev det jo lige pludselig interessant igen. Især hvis de nye film så kunne lejes for en 50-60 kroner.
Af Turbo
#239227 Man får ikke fat i ALLE billede detaljer første gang man ser en film - selve historien får man fat i første gang. De fleste film jeg har, har jeg set 2 eller 3 gange - men hver sin løst :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mbm skrev:Hej Rasmus.
hvis man benytter geoblocking på hvilke enheder kan der så installeres amazon?

Dengang jeg brugte Amazon i en periode skete det via Fire TV boksen (så havde jeg sat boksen op til en ren amerikansk streamer og benyttede andre bokse til de danske).

Amazon er ikke gode venner med Apple og Google, så tjenesten kan ikke ses på Chromecast, Android TV eller Apple TV.

Tjenesten virker også på Roku-boksene.