Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#226617 Det ser ud til at Netflix er begyndt at blokere brugere, der bruger VPN og unblockere i Australien. Her er flere blevet mødt af beskeden:
"You seem to be using an unblocker or proxy. Please turn off any of these services and try again,"

Fra Engadget: http://www.engadget.com/2016/01/21/netf ... dns-users/

Har I oplevet noget? Jeg har prøvet et 4-5 afsnit af en serie, som fejlede ved auto-afspilning her den seneste uge, men det har virket, når jeg bare har trykket play igen.
Af KimKaos
#226632 VPN/Unblock er åbenbart forbudt - men hvad hvis man blot har VPN på sin router og ikke bruger en unblock service lukker de så også?

Hvis det er tilfældet så får de kæmpe problemer - for mange af os bruger VPN af helt andre årsagen der intet har med Netflix at gøre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#226771 Det ser ud til at udbyderen i Australien har dirigeret trafikken uden om blokeringen:
"Hi everyone! The new fix is in place. Please test it out. If anyone gets proxy/vpn error issues, please submit a ticket immediately. Thanks!"

Det bliver svært for Netflix at gøre noget her, når unblocker-selskaberne er så proaktive. Det samme sker vel på vores kanter, hvis Netflix begynder her. Det fører højest til en masse spildte ressourcer hos Netflix.
Af Kratz
#226954 Ifølge min bedre halvdel trådte geoblokeringen ind i går aftes.
Bliver spændende at se om/hvor hurtigt unblock.us kan finde veje uden om.
Brugeravatar
Af Jens Holm
#226966 NetFlix gør heller ikke alt for at omgå VPN og geokreative løsninger, men de kan ikke sidde dem overhørige, det tillader rettighedshaverne ikke.. Netflix skal bekæmpe det, men de kommer det aldrig til livs, og det ved de godt..
Af KimKaos
#226968
Jens Holm skrev:NetFlix gør heller ikke alt for at omgå VPN og geokreative løsninger, men de kan ikke sidde dem overhørige, det tillader rettighedshaverne ikke.. Netflix skal bekæmpe det, men de kommer det aldrig til livs, og det ved de godt..


Det er sgu brugerne og Netflix der ender med at vinde den kamp - det rettighedshaverne gør nu er blot de sidste krampetrækninger før de indser at fremtiden er steaming og at det skal være globalt.

Deres kunstige digitale grænser falder snart - men de kan berolige sig med at når det sker så kommer de alligevel til at tjene mange penge.

I takt med at folks internet hastighed øges og nye og bedre smart tv bliver alle mandseje - i samme takt dropper piraterne fra - ingen af os orker at suge film og serier i dagevis for så at opdage at det alligevel ikke var i HD men blot en cam-version.

Vi vil heller have alle de film og serier vi orker at se lige ved hånden og på Netflix´s og lign. lager og i en god kvalitet.

Og vi betaler gerne for det - de store tv-pakker droppes og mange gider ikke betale licens - og de penge der spares bruges så til at steames for.

Så mon ikke at vi snart kan forvente at alle forsøg på at stoppe un-block mv. snart går i sig selv igen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#226987
KimKaos skrev:Så mon ikke at vi snart kan forvente at alle forsøg på at stoppe un-block mv. snart går i sig selv igen.


Lad os håbe, at EU snart får den lov, som gør geoblocking ulovligt, presset igennem de sidste instanser. Det vil selvfølgelig kun gælde indenfor EU, men jeg tror det vil sætte dagsordenen for debatten om at geoblocke i hele verden og forhåbentlig betyde, at internettet ikke skal følge de principper, som hører tiden før lokomotivdrift til.
Af Noesitium
#227020
Rasmus Larsen skrev:Har I oplevet noget? Jeg har prøvet et 4-5 afsnit af en serie, som fejlede ved auto-afspilning her den seneste uge, men det har virket, når jeg bare har trykket play igen.

Jeg har oplevet nøjagtigt det samme, bare med Overplay.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#227289
Noesitium skrev:Jeg har oplevet nøjagtigt det samme, bare med Overplay.


Det virker for mig igen nu. Jeg fik ind på Unotelly's hjemmeside og fandt en ny DNS-server og genstartede derefter routeren. Der har ikke været problemer siden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#227291
Kratz skrev:Ifølge min bedre halvdel trådte geoblokeringen ind i går aftes.
Bliver spændende at se om/hvor hurtigt unblock.us kan finde veje uden om.


Har du fået hul igennem endnu?

Siden de lavede lidt i Australien lyder det ikke som om, at der er sket meget mere. Var deres udmelding mon mest løst krudt for at gøre Hollywood-folkene glade? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#228687 Har I lagt mærke til, at Unblock-US, Unotelly osv. har fjernet alle referencer til Netflix m.fl. på deres hjemmesider? De må have været under massivt pres for at gå så langt. Paypal har også lukket for det varme vand.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1457417495

Hvad er status hos jer andre? Jeg har stadig hul igennem med Unotelly, men de har dog fjernet deres Dynamo-værktøj til at skifte Netflix-region.

Mon ikke der kommer en ny bølge af tjenester, som gør det samme? Ellers må vi jo vente på at EU tvinger branchen til at konkurrere. Det løser naturligvis ikke forskellen imellem kataloget i USA og Europa, men vil nok bringe udvalget noget tættere på hinanden. Mange har jo kaldt dette for en form for prisdiskrimination, hvilket det er. Prisdiskrimination baseret på adresse eller bopælsland. Men jeg kan se, at EU er ved at bløde lidt op til idéen om, at man godt må prisdiskriminere på tværs af landegrænser i visse tilfælde. Tiden må vise, hvilket "tilfælde" der er tale om, men rent beset er der jo ikke noget der hedder bopælsadresse, når man færdes på internettet. Her er ens adresse en IP i et stort netværk, der af natur ikke skelner mellem lande. IP'er er alene opdelt om kunstige grænser, ligesom geoblocking er det. Så jeg kan ikke se hvordan det argument skulle holde i retten.
Af KBW
#228716 Thank you for contacting UnoTelly Customer Support. We are experiencing higher than normal volume of tickets and we apologize for the inconvenience.



If you are having problems accessing Netflix, we are aware of compatibility issues with UnoTelly and our engineers are currently investigating the situation.



You may still be able to access Netflix by changing the Region Picker to US T est 2, US Test 3, or UK Test 1. Please make sure to Update your IP and close and reopen your browser or reboot your device to eliminate any account related issues.



We will let you know as soon as possible once we have some updates.



If you have problems with any other websites, please reply to this email and our support team will get back to you as soon as possible.



Thank you for your patience and understanding.



Warm regards,

UnoTelly Customer Support
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#229571 Auch, så blev jeg for første gang mødt af beskeden om at der bruges proxy. Hos Unotelly har jeg prøver USTest1, 2 osv. Ingen af dem virker pt. for mig :(

Alternativer? Har dem af jer med Unlocator stadig hul igennem?
Af svbg1979
#229573
Rasmus Larsen skrev:Auch, så blev jeg forsøgt gang mødt af beskeden om at der bruges proxy. Hos Unotelly har jeg prøver USTest1, 2 osv. Ingen af dem virker pt. for mig :(

Alternativer? Har dem af jer med Unlocator stadig hul igennem?


Jeg tror Netflix kommer til at vinde denne kamp. Netflix har jo som bekendt en rigtig stor pengetank, og dermed penge til at kan ansætte folk til hele tiden at opdaterer IP-adresser på de forskellige VPN- og DNS-tjenester.

Netflix kan jo uden videre købe abonnement hos stort set alle tjenester, og så dermed hele tiden være på forkant, når en tjeneste skifter IP-adresser m.m.

De tjemester jeg benytter er Hideman VPN og ViperDNS, og disse to tjenester har Netflix også blokeret.

I min Firefox-browser har jeg en proxy-konfigurationsfil (http://www.mediahint.com/default.pac) som Netflix også har blokeret.

Så jeg tror virkelig, at de denne gang sætter alle sejl til... Desværre!
Af katbird
#229576 Unlocator virker stadig hos mig ,hvis man bruger deres beta DNS

"Are you Getting Proxy Errors?

If you are getting proxy errors on the regular DNS it can only be resolved by changing to the new beta DNS, which fixes the proxy issue on all devices. The beta only unblocks the US region for the time being.

Old unblocking methods used by VPN and DNS providers will not work going forward. That is why we are using a whole new approach with the beta. We just need to get it stable and scaleable first.

Please don't report proxy errors with the regular DNS. We are well aware and the support team is overloaded with these messages. The only way forward is the beta."