Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af T_skaaning
Hej folkens,

jeg ville bare lige udbrede budskabet - køb aldrig Viaplay, hvis du har intentioner om at se live fodbold. Jeg har forsøgt at se 9 champions league kampe nu, og jeg har set 0/9 af de kampe. Fejl på fejl på fejl på fejl.

- Torben.
Af Stricker
Kan du ikke prøve at forklare hvilke fejl du præcist har oplevet?
Af dk9000
Sikkert hand router er ikke fungere korrekt :)

det kan jo os være pga. browers, silverlight, html5 problemer :)

Viaplay plejer da at fungere fint på min 150 mbit herhjemme, aldrig haft problemer i de 3 år jeg har haft det :)
Brugeravatar
Af RockMedØerne
dk9000 skrev:
Viaplay plejer da at fungere fint på min 150 mbit herhjemme, aldrig haft problemer i de 3 år jeg har haft det
Var da utroligt - jeg troede ellers det hakkede helt vildt på sådan en forbindelse :D

Altså utroligt at nogen ka leve med den hastighed :p
Af T_skaaning
Basale kritikpunkter når Viaplay virker og er funktionsdygtigt:

- Umanerlig ringe videokvalitet, der på ingen måde kan siges at være HD. Glem alt om sortniveau på dit topmodel-TV, glem alt om skarphed og dybde i farverne osv osv. Jeg vil gætte på video-bitraten er cirka 1,5mb pr sekund, - hvor bluray er op til 40 mb pr sekund og hd via Netflix er måske virka 5-6 mb pr sekund. HD-kanaler via kabel-tv er formentlig 9-10 mb/sekund, hvorfor det ikke vil være helt skævt at sige, at streaming af tv3+ HD på viaplay er cirka 10 gange værre end den kvalitet tv3+ HD kommer med via kabel-tv.
- Lydkvaliteten på live-streaming af fodbold lyder som 128 kb/s. Jeg skal skrue næsten dobbelt så højt op for min forstærker for at få samme lydniveau som ved andre omstændigheder, hvilket medfører meget mere skrattende lyd.

Fejl når Viaplay ikke virker og ikke er funktionsdygtigt:

- Kan ikke logge ind (Forekommer ikke så hyppigt, men skete i går, hvor jeg missede hele første halvleg af Real Madrid - Juventus. Se evt Viaplay's facebook-side for flere hundrede andre kunder, der oplevede dette)
- Netværkstab (Forekommer absolut altid ved belastende live-streaminger, her eksempelvis champions league. Der vil altid være minimum 10 gange i løbet af en kamp, at forbindelsen ryger og man må vente, nogle gange 1-2 minutter, før den genetableres)
Af Pedellen208
- Altså jeg synes nu heller ikke det er det ringeste man kan komme i nærheden af - dog så er det en god ide at vælge at sætte den fast på 2,5 mb/sek (Mellem Kvalitet) når man ser på Viaplay.

Det har jeg ret gode erfaringer med og jeg ligger helt ude i en af enderne af Seas-Nve Fibernet.
Af pkmadsen
Hvad skærm ser du Viaplay på. En ipad ??? Jeg vil give Torben ret. Fodbold er helt og dels forfærdeligt at se på min 50 tommer plasma. Lyden er kun i 2 kanaler på filmene. netflix og itunes kan levere noget som er klasser bedre i kvalitet. så teknologien findes..Viasat vil nok bare ikke bruge den..
Af Pedellen208
- Jeg ser på en lille 15 tommers alm. Billedrørs-skærm så jeg blæser det ikke så voldsomt op - og giver ret i at hvis jeg prøver på 32" så bliver det meget hurtigt grov-kornet når man ser f.eks fodbold - især Live, men basalt så er det jo heller ikke nødvendigt at streame en live-fodboldkamp i 1080 eller Højere eller se det i 50"

Men derudover så synes jeg det kører.
Af plznerfme
Har også lidt problemer i forhold til Viaplay, med max antal registrede enheder og at der skal gå 90 dage mellem at man kan skifte en enhed ud.
Af Adso
Skal ikke kunne udtale mig om Champions League, men har efterhånden set en del NHL kampe på Viaplay, og der synes jeg aldrig der er problemer.
Af ahbisgaard
Mit indlæg på Trustpilot. Nu er det nok.

Hej Viaplay og alle Jer, der glæder jer til de tirsdage og onsdage, hvor vi kan mødes med vennerne og se champions league.

Det vil sige vi troede, at vi kunne invitere vennerne over på en burger og lidt øl og bold.

Det viser sig nu, at Viaplay ikke kan levere den vare man betaler for.

Ligenu i dette øjeblik har jeg set små brudstykker på en samlet løbetid af 11 minutter af Roma - Barcelona. Kampen startede kl. 2045 og kl. er nu 2110.

Det vil sige, at det har taget Viaplay 25 minutter, at vise mig 11 minutter af en fodboldkamp.

Det skal siges, at situationen var den samme i foråret, da finalerne skulle spilles. Her fik jeg at vide, at Viaplay var klar over problemet og de forventede det løst snarest.

I går var problemet det samme med PSV-United kampen. Der er absolut ingen ændring siden maj måned.

Os, der godtroende tror, det bliver bedre ved at sende dem en mail eller skrive til dem på Facebook kan godt glemme det.

Der sker intet......slut.

Jeg skiftede fra mellempakken ved YouSee for at prøve Viaplay, men må nu bide i det sure æble og vende tilbage til YouSee og tage Netflix til film.

Endnu engang sidder gutterne og jeg må forlade stuen med øl og chips for at køre ind til Pitstop for at se kampen færdig. Det her gider vi ikke mere.

Til Viaplay....

Jeg vil gerne have et svar, men jeg gider ikke høre på et standard svar om at jeg skal sende en mail eller skrive på Facebook. I kan læse det hele her og I skriver det jo kun for fremstå forstående og foregive, at I rent faktisk kan løse problemet.

Jeg er derude, hvor jeg gerne vil forlange mine penge tilbage, da jeg har købt et produkt, der ikke virker.

I skal vide, at det jeg skriver her bliver publiceret og fordelt til alle i min vennekreds på Facebook, der vil blive anmodet om at viderefordele til deres venner på Facebook. Jeg er skuffet, træt og færdig med tomme løfter.

I kan ikke være det bekendt.

Hvis I vil mig noget, så send mig en email.

Med venlig hilsen

Anders Bisgaard Hansen
Herning
Af ramlas
Som sagt er jeg meget tilfreds med viaplay både sport og film. Det kører fint og ingen problemer men sgu da træls du har ;)
Af katbird
Idag var det et helvede også her hos mig,så jeg opgav at se CL fodbold.
både på iPad og atv .